برترها از روش‌های سه‌گانه برای مدیریت زمان می‌گویند (2)

مدیریت زمان در هر آزمونی یکی از مهم‌ترین مواردی است که هر کنکوری باید آن را یاد بگیرد...

برترها از روش‌های سه‌گانه برای مدیریت زمان می‌گویند (2)




در کنکور، ارزش سوالات یک درس، چه ساده باشند چه دشوار، یکی است. کشف یک سوال ساده، سخت نیست. مباحثی که در آن مسلط هستید و نقطه قوت شماست، سوالاتی که قبلا شبیه به آن را حل کردید و بعضا سوالاتی که واقعا سر راست و بدون هرگونه پیچیدگی طراحی شده‌­اند و ....

بهترین استراتژی در یک آزمون، ابتدا حل این­گونه سوالات است به طوری که حتی یک سوالِ ساده هم نباید از تیررس ذهن­تان پنهان بماند. بنابراین نخست، آن­چنان که خود را می­‌شناسید برای خواندنِ هر سوال چند ثانیه وقت بگذارید و سپس تصمیم بگیرید. به کارگیری روش‌های مدیریت زمان در جلسه­‌ی آزمون ابزار کارآمدی هستند که به مدیریتِ سرجلسه‌­ی کنکورتان شخصیتِ منحصر به‌فردی می­‌بخشد. این روزها در آزمون­‌هایی که شبیه­‌سازی می­‌کنید بهترین فرصتِ تمرینِ روش‌های مدیریت زمان است. 

برترها از روش‌های سه‌گانه برای مدیریت زمان می‌گویند (2)

آرشام افاضاتی، دانشجوی پزشکی دانشگاه شهید بهشتی

مدیریت زمان در هر آزمونی یکی از مهم‌ترین مواردی است که هر کنکوری باید آن را یاد بگیرد. دانش‌آموزان باید برای سر جلسه‌ی خود یک نقشه‌ی کامل از مسیر داشته باشند؛ مثلاً از کدام سوال شروع کنم؟ کدام سوالات را پاسخ بدهم؟ کدام سوالات را نزنم؟ با کدام درس شروع کنم؟ و کدام درس را در انتهای دفترچه جواب دهم؟برای هر درس چند دقیقه وقت بگذارم؟ و ... اگر دانش آموزی برای این سوالات پاسخی نداشته باشد یعنی شناختی از مدیریت آزمون ندارد. به عبارتی او نقشه‌ی راهش را گم کرده و سوال این است، آیا می شود بدون نقشه در مسیری گام برداشت که آشنایی با آن نداریم و در نهایت هم به مقصدمان برسیم؟

 


مهراد کرمی، دانشجوی آموزش علوم اجتماعی دانشگاه فرهنگیان

بعد از نوروز به زمان در جلسه آزمون‌ها توجه ویژه ای داشتم. روش‌های زمان نقصانی و ضربدر و منها را از طریق سایت کانون و مشاوران یاد گرفتم و از آن‌ها در آزمون‌ها استفاده می کردم، دو دفترچه ای شدن دفترچه سوالات اختصاصی ارزش مدیریت زمان را دوچندان کرد.

 


تینا بزاززاده، دانشجوی مهندسی برق امیرکبیر

در جلسه آزمون و کنکور هنگام پاسخگویی ابتدا سراغ سوال‌های آسان و همچنین درسی که تسلط بیش‌تری داشتم، می‌رفتم و از روش ضربدر و منها نیز بهره می بردم.

مطالب مرتبط

Menu