اشکان علیمحمدی:یاد گرفتم خودم را با خودم مقایسه کنم

من در مدرسه تیزهوشان تحصیل میکردم و دانش آموزانی که در کنکور قبول شده بودند داوطلب کانون

اشکان علیمحمدی:یاد گرفتم خودم را با خودم مقایسه کنم

اشکان علیمحمدی

استان-شهر :البرز - فردیس

شغل و تحصیلات مادر : فوق لیسانس ریاضی ، دبیر

شغل و تحصیلات پدر : فوق لیسانس مدیریت ، دبیر

رشته و دانشگاه قبول شده: پزشکی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران ( روزانه )

رتبه در منطقه و کشور: 688 منطقه 3 و 3009 کشوری 

سال‌های حضور در کانون: 3 سال 

میانگین تراز : 6850

 تعداد آزمون: 102 آزمون



مصاحبه گر : محمدرضا خسروی

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟
  2.  من در مدرسه تیزهوشان تحصیل می‌کردم و دانش آموزانی که در کنکور قبول شده بودند داوطلب کانون هم بودند و همچنین تبلیغات کانون را دیده بودم و از این رو در کانون ثبت نام کردم .

  3. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
  4. یاد گرفتم خودم را با خودم مقایسه کنم و طی این سال ها عملکردی که داشتم باعث شناخت نقاط قوت و ضعفم بود و توانستم در سال دوازدهم به نقطه قوت در دروسم برسم و به شناخت خوبی از خودم رسیدم .

  5. پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟ 
  6.  پدر و مادرم هر دو پیگیر بودند، مادرم بیشتر پشتیبان روحی ام بودند و پدرم پشتیبان آموزشی من،  بعد از هر آزمون کارنامه و آزمون آن روز را با پدرم تحلیل می کردم و به جمع بندی می رسیدیم .

  7. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چه بود؟
  8.  بله در هر دو خصوصا آزمون های هدف گذاری شرکت می کردم، آزمون های هدف گذاری چون یک هفته قبل از آزمون اصلی بود، دید کلی از آزمون پیش رو می داد و به شناختم از دروس از لحاظ کمی کمک می کرد .

  9. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟
  10.  از کارنامه اصلی برای دیدن تراز و رتبه و درصدهایم استفاده می کردم و همچنین تحلیل آزمون، از کارنامه اشتباهات برای دیدن اشتباهاتم و تکرار و تمرین برای جبران اشتباهاتم استفاده می کردم و همچنین از کارنامه بازیابی به نظرم مهم‌ترین راه درس خواندن بازیابی است با مشاهده کارنامه بازیابی متوجه تسلطم روی دروس می شدم.
  11.  نمودار پیشرفت هم روندم را در بازه ای مشخص بررسی می کرد و افت و پیشرفتم را متوجه می شدم .

  12. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟
  13. بله در یک بازه ی زمانی مشاور داشتم، ولی در ادامه خودم برنامه ریزی می کردم، بدین صورت که بر 2 پایه کوتاه مدت برای دوهفته آزمون برنامه ریزی می کردم و یک برنامه بلند مدت برای دوره و مرور هدف گذاری می کردم خصوصا در سال دوازدهم اینکار خیلی به پیشرفت ترازم کمک می کرد. 

  14. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
  15.  نیم سال اول تا قبل عید حدود 8 ساعت و بعد از عید روزانه تا 12 ساعت مطالعه داشتم و حدود 60 تا 70 درصد زمانم به تست زدن اختصاص داشت .

  16. در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها می رفتید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می کردید؟
  17.  دو درس زیست و ریاضی در سال دهم و یازدهم نقاط ضعفم بود، در سال دوازدهم با تغییر روش مطالعه توانستم درصدهایم را افزایش دهم، برای همین اول به سراغ دیدن این دو درس می رفتم و با تحلیل آن ها ایراداتم را برطرف می کردم و اگر افتی هم داشتم برای آزمون بعد جبران می کردم .

 دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده است؟

 بله از دفتر برنامه ریزی استفاده می کردم و به نظرم بیشترین کمک برای افزایش کمیت  ساعت مطالعه را دفتر برنامه ریزی به من کرد .


کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می کردید؟ این کتاب ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

 از کتاب های آبی و سه سطحی استفاده کردم، از کتاب های آبی به خاطر تنوع تست و پوشش خوب همه ی مباحث استفاده کردم و کتاب های سه سطحی هم گلچین شده آزمون ها بود و تست های سطح بالاتری داشت که خیلی برایم جالب بود.


 اقداماتی که در دوران طلایی نوروز انجام دادید که موجب افزایش میانگین تراز شما شد چه بود ؟ 

در دوران عید مباحث پایه را مرور و جمع بندی کردم و بازیابی غلط های آزمون های  قبل عید و نزده ها را انجام دادم و بهترین دستاوردم جمع بندی و مرور کل پایه بود.


 برای نیم سال دوم چه برنامه ای داشتید که باعث افزایش تراز شما شد ؟ 

اول جبران اشتباهات نیم سال اول با مرور و افزایش ساعت مطالعه و دوم افزایش تعداد تست ها قبل عید روزانه 150 تا 200 تست می زدم بعد عید تا روزانه 250 تست رساندم .


در چه درس هایی تغییر روش مطالع داشتید و توانستید تغییر رادیکال ایجاد کنید ؟

 همان‌طور که قبلا هم اشاره کردم در دو درس ریاضی و زیست در سال دهم و یازدهم مشکل داشتم، در تابستان سال دوازدهم به این نتیجه رسیدم که تعدد منابع مشکل اصلی من بوده و با کم کردن منابع و تمرکز روی متن کتاب درسی و همزمان تست زدن به تسلط در درس زیست رسیدم و برای درس ریاضی اول سمت درسنامه رفتم و بیشتر روی تست زدن وقت گذاشتم که باعث افزایش درصد و ترازم در سال دوازدهم شد.


 برای دانش آموزانی که همانند شما در نیمسال اول تراز خیلی بالایی نداشتند و اکنون فرصت تغییر دارند چه توصیه ای دارید ؟

 توصیه می کنم که نقاط ضعف خود را شناسایی کنند و با پیدا کردن ایرادهای روش مطالعه خود و پیدا کردن راهکار مختص خود بتوانند افزایش تراز داشته باشند . 


چه راهکارهایی برای بالا بردن تراز و ساعت مطالعه خود به کار بردید که نتیجه بخش بود ؟ 

تغییر ساعت خوابم و افزایش ساعت مطالعه و هدف گذاری روی تک تک دروس با بالابردن تعداد تست ها حتی یک تست اضافه تر در روز توانستم به هدفم نزدیک شوم، به نظرم بهترین راه افزایش تراز هدف گذاری و عمل کردن به آن می باشد .

 

Menu