«همه دانش آموزان امید داشته باشند و مهمتر از امید استمرار داشته باشند»
نام و نام خانوادگی : رامین نوری
رشته و دانشگاه قبولی : دندانپزشکی دانشگاه تهران
نام شهر ، استان : تهران
سالهای حضور در کانون : 4 سال
رتبه سال 1401 : رتبه 1330 منطقه و 4103 کشوری کنکور تجربی
شغل و تحصیلات پدر : کارمند اداره پست ، فوق دیپلم
شغل و تحصیلات مادر : معاون آموزش و پرورش ، فوق لیسانس زیست
درصدهای کنکور 1400
فارسی: 25% عربی: 49% دینی: 50% زبان: 50%
زیست: 37% شیمی: 25% ریاضی: % فیزیک: 47%
درصدهای کنکور 1401
فارسی: 50% عربی: 82% دینی: 66% زبان: 65%
زیست: 53 شیمی: 60% ریاضی: 66% فیزیک: 68%
مصاحبهگر : آرش فتحعلی
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟
از طریق مدرسه ام و به توصیه برادرم که ایشان رتبه 3700 را کسب کرده بودند و دامپزشکی سمنان قبول شدند، در آزمونهای کانون ثبت نام کردم.
- دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
شناخت دقیق از تواناییهای خودم و مشخص کردن نقاط قوت و ضعفم براساس واقعیت و مدیریت خودم مهمترین دستاورد من در کانون بود.
- مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه برنامهریزی میکردید؟
مطابق و منطبق بر برنامه ی راهبردی درس میخواندم و سعی میکردم نیم گام جلوتر از برنامه پیشروی داشته باشم، به این علت که در هفته ی دوم زمان بیشتری برای مرور و جمع بندی درس هایم داشته باشم. روش برنامه ریزی من به این صورت بود که بیشتر تمرکز را بر روی درس های دوازدهم میگذاشتم. در هفته ی اول بیشتر مطالعه به صورت تشریحی انجام میدادم و هفته ی دوم فقط تست کار میکردم و روز 5 شنبه ی قبل از آزمون فقط به صورت تستی از خودم آزمون میگرفتم. هم آزمون مشابه پارسال و هم آزمون از تست هایی که در طول هفته علامت گذاری کرده بودم.
کدام درسها نقطه قوت شما بود؟ روش مطالعه این درسها چگونه بود؟
درس ریاضی نقطه ی قوت من بود و در کنکور66% زدم.
ابتدا درسنامه از کتاب کمک آموزشی می خواندم بعد از جزوه ی معلمم استفاده میکردم مهمترین استراتژی من این بود که ریاضی را هر روز بخوانم و روزانه از آن 100 تست آموزشی کار میکردم.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟
بله ، درس شیمی ضعیف بودم و میانگین درصدم در این درس 40% بود که توانستم در کنکور به 60% برسانم.
بعد از نیم سال اول متوجه شدم روش درس خواندم را باید تغییر بدهم و بعد از بررسی درس به درس و مبحث به مبحث و بررسی درصدهای نیم سال اولم متوجه شدم روشی که برای من جواب میدهد این است که خلاصه نویسی در درس شیمی را شروع کنم بعد از اینکه تست آموزشی می زدم نکات آن را در یک دفتر جداگانه یادداشت می کردم و روز قبل از آزمون آن نکات را مرور می کردم.
روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدادید؟
شروع درس خواندم با روزی 4 ساعت بود که توانستم به 13 ساعت برسانم. حدود 50% از این زمان صرف تست زدن میشد.
در ابتدای سال دوازدهم ترازتان چند بود و در انتهای سال به چه ترازی رسیدید؟
اولین ترازم حدود 6200 اما نوسان زیاد داشتم تا قبل از عید به 5500 رسیدم و بابت این موضوع خیلی ناراحت بودم اما در آزمون های جامع مجدد ترازم رشد کرد و به 6200 رسید.
چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیمسال دوم گرفتید؟
اولین تصمیم برای پیشرفت در نیم سال دوم افزایش ساعت مطالعهام بود. تصمیم دومم مرور درسهایم به روش بازیابی و آزمون دادن بود تا موضوع مرور برایم حل شود و موضوع سوم تغییر روش و استراتژی مطالعه ام برای هر درس بود که یک نمونه آن برای درس شیمی را خدمتتان عرض کردم.
اقداماتی که در دوران طلایی انجام شد و موجب افزایش میانگین تراز شما شد چه بود ؟
از یک هفته مانده عید خودم برای جمع بندی درس های پایه آماده کردم اما روشم با سال گذشته متفاوت شده بود و به روش بازیابی از خودم امتحان میگرفتم و وقتی متوجه ایراداتم میشدم سراغ همان مباحثی که ایراد داشتم می رفتم و خلاصه نکات را می خواندم بعد از آزمون 7 فروردین دقیقا طبق برنامه ی راهبردی کانون بر نیم سال اول دوازدهم تمرکز کردم و به روش بازیابی کار را شروع کردم.
کدامیک از کتابهای کانون را استفاده میکردید؟ ویژگی آنها چه بود؟
من تمام کتابهای سه سطحی را داشتم . سطح بندی سوالات به من خیلی کمک کرد بعد از اینکه تمام نکات یک درس را میخواندم سراغ کتاب سه سطحی میرفتم و جالب است بدانید این کتاب در رشد تراز من بسیار تاثیر گذار بود.
روش مطالعه شما در ایام جمع بندی به چه صورت بود ؟
من در دوران جمع بندی تجربه ی ناموفق سال گذشته را که به صورت اصولی جمع بندی نکرده بودم را داشتم بنابراین تصمیم گرفتنم به روش 3 روز یک بار جمع بندی را شروع کنم ،شروع کارم با آزمون های سال 95 بود و تا یک هفته قبل از کنکور این روش را ادامه دادم و در این ایام تکنیک های آزمون دادن را بسیار تمرین کردم به طور خاص تکنیک زمان های نقصانی و استراتژی بازگشت را خیلی تمرین کردم و 1 هفته ی آخر به روش تورق سریع کتابهایم را مرور کردم.
با توجه به اینکه شما امسال در منطقه ی شرق تهران پشتیبان هم هستید چه راه کارهایی برای پیشرفت درسی دانش آموزانتان پیشنهاد میدهید؟
من دانش آموزان لیستم را طبقه بندی کردم، این طبقه بندی طبق الگوی ترازی کانون است برای مثال 6 نفر از دانش آموزان من ترازشان کمتر از 5000 است اولین اقدامی که انجام دادم اصلاح منابع آموزشی آنها بود، به طور مشخصتر یکی از دانش آموزانم ترازش از 4500 بیشتر نمی شد ایشان کتابهای آبی کانون را تهیه کردند و طبق پیمانههای برنامه ی راهبردی برای ایشان تمرین و تست آموزشی مشخص کردم. در واقع اولویت اصلی را بر تست زدن آن هم بر اساس منابع استاندارد گذاشتم، تراز ایشان بعد از 3ماه به 5700 رسید و از همه مهمتر بر روی بالا بردن ساعت مطالعه و تعداد تستهای آموزشی دانش آموزانم تاکید دارم.
برای دانش آموزانی که همانند شما در نیمسال اول تراز خیلی بالایی نداشتند و اکنون فرصت تغییر دارند چه توصیه ای دارید ؟
شروع تراز من از 6200 بود و به جای رشد تا عید افت کردم و به 5500 رسیدم اتفاق زمانی که انتطارش را نداشتم آن هم در هفته های پایانی ترازم رشد کرد، توصیه میکنم همه دانش آموزان امید داشته باشند و مهمتر از امید استمرار داشته باشند و مطمئن باشند قطعا نتیجه دلخواه را کسب خواهند کرد.
