امیر علی حسینی
شهر و استان: کاشمر ،خراسان رضوی
تحصیلات و شغل مادر: سردفتر اسناد رسمی، لیسانس حقوق
تحصیلات و شغل پدر: وکیل ، فوق لیسانس
رتبه در منطقه و کشور: 2034 منطقه 2 و 4606 کشور
رشته و دانشگاه قبول شده: پزشکی، علوم پزشکی گرگان
میانگین تراز تا پایان دوران طلایی: 5388
تراز دوران طلایی: 6596
سالهای حضور در کانون: از سال نهم
تعداد آزمون: 124 آزمون
مصاحبه گر: الهه طائری
1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟
در پایه نهم بنا به شرکت اکثر دوستان در ازمون ها شرکت کرده و منجر به قبولی در تیزهوشان شده است.
2. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
با شرکت در ازمون ها در طول سال برنامه داری برای مطالعه و طبق برنامه پیش رفتن کمک میکنه از بچه هایی که برنامه ای ندارن و در ازمونی شرکت نمیکنن جلوتر باشی. مدیریت ازمون رو یاد میگیری و نحوه برخورد با سوالات. انگیزه ات کم نمیشه در طول مسیر و تجربه لازم برای مواجهه با کنکور رو کسب میکنی.
3. چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
از ابتدای دوران دانش اموزی به درس خواندن علاقه داشتم ولی هر از گاهی افت هایی که در مسیر داشتم باعث خستگی کوتاه مدت میشد ولی علاقه ای که گفته شد مانع از توقف در مسیرم میشد.
4. آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کنید؟ دلیل آن چیست؟
بله اکثر مواقع شرکت میکردم باعث میشد امادگی خوبی برای ازمون های اخر هفته بدست بیارم.
5. از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟
دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید اکثرا از کارنامه هر ازمون برای بررسی درست و غلط ها و روند تک تک درسها در طول سال و شناخت نقاط مثبت و توجه به نمودار های ازمونی برای دید بهتر از مسیر
6. آیا از کتاب نوروز در سال های قبل و امسال استفاده می کنید؟
بله ازمون های مناسب برای جمع بندی داره کتاب جمع و جوریه و حتی مناسب برای بچه هایی که سطح خوبی دارند.
7. شرایط خانه برای مطالعه شما در نوروز چگونه بود؟
به دلیل برادر کوچک تری که دارم بیشتر در کتابخانه درس میخواندم ولی ترجیح میدادم در جاهای مختلف درس بخوانم. مکان های متفاوت تازگی خود را داشتند و باعث ایجاد انگیزه در من برای اجرای ادامه برنامه میشدند از مکان هایی که این یکنواختی کارو حذف میکردند میتونست مطالعه در کتابخانه یا تراس و جایی که هوای محیط جریان داره و یا زیر زمین و...
8. روزی چند ساعت درس می خوانید؟
چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدهید؟ متفاوت بود در طول سال در روز های عید و تعطیل بالای 10 ساعت و تعداد تست بستگی به نوع ازمون پیش رو ،متغیر در روز های عید حداقل 200 تست در روز
9. در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها می روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می کنید؟
سراغ زیست و شیمی- اوایل کارم در این درس ها خوب نبود ولی بدلیل ضرایب بالایی که در کنکور داشتند توجه بیشتر نسبت به انها داشتم و تبدیل به نقاط مثبت خودم کردم. برای رفع ایرادات در تحلیل اخر هر ازمون مباحثی را که مشکل بیشتری در انها داشتم رو شناسایی(از روی تعداد غلط ها) و سپس تستهای مشابه حل میکردم و تسلط بیشتر کسب میکردم.
10. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده است؟
کاملا وابسته دفترچه شده بودم باعث تنظیم دقیق بر نامه هام و بررسی تعداد تست کارشده طی روز و هفته میشد و حتی خلاقیت های خودمو در پر کردن آن داشتم علامت هایی که فقط خودم معنی انها را متوجه میشدم.کمک میکنه خیلی کمتر یا بیشتر نخونم درسی رو. تعداد تست ها رو باهاش کنترل میکردم و این کنترل مسیر ارامش خاطر در من ایجاد میکرد هر دانش اموزی چه قوی چه ضعیف به چنین کتابی نیاز داره.
11. کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می کنید؟ این کتاب ها چه ویژگیهایی دارند؟
کتابهای ابی برا زدن تستای اموزشی و از کتاب های سه سطحی برای تستای زماندار که سطح پیشرفته و خوب داشتند که مشابه این تستا هم در کنکور بوده کتابهای ازمون محور و زرد. از تست زدن ترس نداشتم برای همین با تعداد بالای تست در روز مشکلی نداشتم.
12. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟
یه استراحت بلافاصله بعد ازمون و عصر شروع میکردم تحلیل را. خیلی مهم بود برام تحلیل حتی بیشتر از ازمون. برای تخصصیها در ریاضی بیشتر مشکل داشتم و سطح سوالا با توجه به کنکور های اخیر که سختتر شده بودند از ویدیو ها برای دیدن نحوه حل سوالا استفاده میکردم سپس در طی هفته جاری خودم انها را چندین بار حل میکردم تا راه حل انها در ذهنم تثبیت شوند. بیشترین اشتباهات در هر مباحث را تعیین و تمرین های بیشتر براش دربین درسهای برنامه ریزی شده هفته اینده میگنجاندم برای کتاب زیست با کتاب درسی همزمان تحلیل میکردم و مسائل ترکیبی سه کتاب دهم یازدهم و دوازدهم رو بررسی میکردم. برای فیزیک و شیمی در قسمت مسائل چندین بار مسائل رو حل میکردم تا وارد ذهنم بشه و در طول هفته تکرار
13. آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟
در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می کنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟ مهم بود ارتباط برام چون بچه های تیزهوشانی بودن و در مواقعی دوستان حتی سطح بالاتری داشتن و باعث میشدن تا بیشتر تلاش کنم بیش تر یاد بگیرم صمیمیت بینمون باعث شد باهمدیگه برای هدف هامون بجنگیم و بهش برسیم.
14. اقداماتی که در دوران طلایی انجام شد و موجب افزایش میانگین تراز شما شد چه بود ؟
با دیدن هر پیشرفت در ازمون ها انگیزه ام بیشتر میشد. خودمو تو نوروز از فضای درس دور نکردم. تغییر منابع متناسب با سطح فعلی.
15. برای نیمسال دوم چه برنامه ای داشتید که باعث افزایش تراز شما شد؟
در ازمون های جامع بسیاری شرکت میکردم که بهترین دانش اموزان برتر در انها رقابت میکردند و جو رقابتی ایجاد شده بود برام. هر روز فیلم اموزشی هر روز ازمون دادن تاثیر زیادی در این افزایش تراز داشت و لینک شدن با اساتید مختلف و ارتباط بیشتر.
16. در چه درس هایی تغییر روش مطالعه داشتید و توانستید تغییر رادیکال ایجاد کنید ؟
در زیست و شیمی- شلوغی کتاب زیست من در سال دهم با دوازدهم این تغییر رو به خوبی نشون میده دهم خیلی نکته مینوشتم و کتاب شلوغ میشد اما بعد ها متوجه شدم هیچ سوالی خارج از متن کتاب نمیتواند طرح شود و نیاز به نوشتن های بیش از حد نیست و روی ترکیب مطالب هر سه پایه باهم تمرکز کردم و ارتباط هر مبحث رو باهم بررسی کردم. ترکیبی خوندن باعث میشد به درک بهتر از مسائل برسی و ذهنی و سریع عمل کنی.
17. برای دانش آموزانی که همانند شما در نیمسال اول تراز خیلی بالایی نداشتند و اکنون فرصت تغییر دارند چه توصیه ای دارید ؟
اگر در نیمه اول سال فقط کمی مطالعه داشته باشند میتوانند هم اکنون جبران کنند چون تایم مدرسه کمتر میشه میتونن تستای بیشتر کار کنن همچنین تعطیلات بیشتر و مباحث توی بودجه بندی ازمون تکرار میشه. باید به ادامه مسیر کاملا امیدوار باشند.
18. چه راهکارهایی برای بالا بردن تراز و ساعت مطالعه خود به کار بردید که نتیجه بخش بود ؟
تغییر محیط مطالعه مثلا از 7 صبح تا 2 ظهر در کتابخانه میخواندم و سپس برای یک استراحت کوتاه به خانه میومدم و برای ادامه مطالعه به کتابخانه دیگری میرفتم با این روش از فضای استراحت و بازی به دور بودم و در فضایی بودم که همه مشغول درس خواندن بودند.
19. در انتها نکته ای هست که بخواهید بیان کنید؟
درسته که درس ها را بلد باشی خوب و مهمه اما نصف کار در تکنیک ازمون دادن است که برای هر شخص میتونه منحصر به فرد باشه. هر سوالی رو ما میتونیم بلد باشیم ولی باید در آن تایم مورد نظر بهش پاسخ بدهیم. پی بردن به این تکنیک ها فقط با ازمون دادن به دفعات زیاد حاصل میشه تا در نهایت روش خودتو پیدا کنی . قطعا هر درسی روش خودشو داره که با پیوستگی توی ازمون دادن نصف دومه مسیرو به خوبی طی میکنی.
