- «نظم در برنامه ریزی و توانایی کنترل وقت و احاطه به ضعفهای خود دستاوردهای من بود»
نام و نام خانوادگی : سپنتا غلامپور دهکی
رتبه سال 1401 : رتبه 64 منطقه 2 و 181 کشوری کنکور تجربی
رشته و دانشگاه قبولی : پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
نام شهر و استان : بابل ، مازندران
میانگین تراز : ۶۴۴۸
سالهای حضور در کانون : 2 سال
شغل و تحصیلات مادر : خانهدار ، لیسانس
شغل و تحصیلات پدر : آزاد ، لیسانس
مصاحبهگر : زهرا رفیق شیرزن
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
- با توجه به اینکه دوستان متفاوت و اساتید در کل از آزمون ها راضی بودند ، ترغیب شدم تا من هم ثبت نام کنم.
- دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بوده است؟
- نظم در برنامه ریزی و توانایی کنترل وقت و احاطه به ضعفهای خود دستاوردهای من بود.
- پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟
- مادرم بودند؛ به من کمک میکردند تا ضعفهایم را با کمک اشخاص مطلع رفع کنم.
- غیر از پدر و مادر نفر سوم تاثیرگذار در روند آموزشی شما چه کسی بود؟
- مشاورم بودند که به من در برنامه ریزی کمک میکردند و با دقت به جزییات، ضعفهای من را بهتر آشکار میکردند.
- نقش مدرسه در موفقیت شما به چه صورت است؟
- نقش قابل توجهی داشت با توجه به اساتید باسواد مدرسه که دروس را کامل تفهیم میکردند و همچنین کلاسهای تکمیلی مدرسه و علاوه بر آن مشاور مدرسه نیز روشهای عالی داشتند.
- از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
- کارنامه مبحثی چون الگو های درسهایی که در آنها ضعف داشتم ولی ممکن بود دقت نکرده باشم را عیان میکرد.
- مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه برنامهریزی میکردید؟
بله طبیعتا ؛ با کمک مشاور با توجه به دو عامل اصلی برنامه ریزی میکردم: 1)دروس آزمون پیشرو قلمچی 2)دروسی که در آنها ضعف داشتم و تا حدی در کارنامه های کانون نمود پیدا میکردند.
- کدام درس ها نقطه قوت شما بود؟ روش مطالعه این درسها چگونه بود؟
- چون روش درس خواندن و دید به هر درس را مکررا تغییر دادم تا به بهترین دید برسم ، هر درسی زمانی قوی بود ولی در کل میتوانم بگویم اوایل در شیمی و فیزیک وضعیت نسبتا قوی داشتم. درباره میانگین درصد هم واقعا بستگی به آزمون داشت چون برای مثال فیزیک قلمچی نسبتا سطح بالایی داشت.
- در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
- درس زیست شناسی،
- در این درس تغییر قابل توجهی داشتم که با کمک اساتید و پیدا کردن منابع تست قابل قبول و همچنین کمی تغییر روش تست زنی خودم، آن را حل کردم.
- در طول دوره آموزشی به چه چالشهایی برخورد کردهاید که توانستید آنها را برطرف کنید و به چه صورت؟
- بزرگترین چالش من همین درس زیست شناسی بود که همان طور که توضیح دادم، حل شد.
- روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدادید؟
- حدود 10 تا 12ساعت و حدود ۳۰ درصد از وقت را به تست اختصاص میدادم، که البته اواخر تقریبا بیش از ۸۰ درصد وقت را میگرفت.
- در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میرفتید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکردید؟
- ابتدا درصد زیست شناسی و تراز مربوطه را بررسی میکردم ؛ ابتدا منشا ضعف را پیدا میکردم سپس با تغییر روش مطالعه و تست زنی یا افزایش ساعت مطالعه آن را حل میکردم.
- آیا در ظهر جمعه آزمون، تحلیل کارنامه و آزمون خود را شروع میکردید؟شیوه خاصی برای تحلیل آزمونها داشتید؟
- بله؛ غلط ها و نزده را بررسی میکردم و در صورت وقت اضافی برخی سوالاتی که درست زده بودم ولی شک داشتم را هم بررسی میکردم. کنار شماره سوال این سوالاتی که شک داشتم در دفترچه حین آزمون ، علامت خاصی میگذاشتم تا بعدا بررسی کنم.
- آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میدیدند؟ اگر افت داشتید برخورد آنها با این افت چگونه بود؟
- بله میدیدند و برخورد آنها منطقی بود و سعی میکردند در پیدا کردن راه حل کمک کنند.
- چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
تصمیم گرفتم سهم زمانی تست زنی را افزایش دهم.
- آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط بودید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو میکردید؟
- بله؛ درباره منابع، سوالات خاص و ... باهم گفتگو میکردیم چون سطح شان دوروبر خودم بود.
- اگر یک توصیه یا یک نکته بخواهید به من یاد بدهید تا به دانش آموزانم آموزش بدهم چیست؟
- اگر برای خواندن یک درس به مشکلاتی اساسی بر میخورند دید خود را نسبت به آن درس کاملا تغییر دهند.
- سالهای قبل برنامه شما در دوران طلایی چه بود؟
- در دوران عید خانه کاملا آماده مطالعه من بود و در آن تفریحی نداشتم.
