گفت‌وگو با ستایش بداغی گله؛ دانش‌آموز برتر مقطع هفتم

گفت‌وگو با ستایش بداغی گله؛ دانش‌آموز برتر مقطع هفتم با 66 آزمون

گفت‌وگو با ستایش بداغی گله؛ دانش‌آموز برتر مقطع هفتم

نام و نام خانوادگی : ستایش بداغی گله

پایه : هفتم

شهر و استان :  اهواز، خوزستان 

سال‌های حضور در کانون:   2 سال (از کلاس ششم دبستان) 

مدرسه:  تیزهوشان فرزانگان 2 مهر عظام

شغل و تحصیلات پدر :‌  آزاد ، دیپلم

شغل و تحصیلات مادر:‌ خانه دار ، دیپلم

تعداد آزمون:  66 آزمون

میانگین تراز: 7194

 

مصاحبه‌گر : لیلا خلخالی

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری برای شما داشت؟

از طریق خواهرم که آزمون‌های کانون را شرکت می‌کردند و کنکور 1400 دانشگاه فرهنگیان قبول شدند، آشنا شدم.

من آزمون‌های کانون را زمانی ثبت نام کردم که مدارس غیر حضوری بودند و برنامه‌ریزی مشخصی نداشتند و کانون باعث نظم و برنامه‌ریزی در برنامه‌ی درسی‌ام شد. 

 

به نظر شما مهم‌ترین ویژگی آزمون‌های کانون چیست؟

1- برنامه‌ی راهبردی2- آزمون‌های تیزهوشان- 3- تیپ مختلف تست‌ها4- برنامه ریزی درسی 5– انواع کارنامه‌ها و مقایسه تراز و رتبه 

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

1- قبولی در تیزهوشان 2- پیشرفت در درس‌هایم 3 –اوایل کلاس ششم بودم تراز و درصدهایم پایین بود ولی الان به پیشرفتی که می‌خواستم رسیدم و همچنان به تلاشم ادامه می‌دهم.

  

با اینکه در مدرسه‌ی تیزهوشان هستید، چگونه پیوستگی‌ خود را  در آزمون‌های کانون حفظ کردید؟

وقتی وارد مدرسه تیزهوشان شدم سطح مدرسه بالاتر بود و باید بیشتر وقت می‌گذاشتم و حتماً در این زمان باید برنامه‌ریزی می‌کردم چون پیشرفتم برایم بسیار مهم است باعث شد که در آزمون‌های کانون اصلاً غیبت نداشته باشم و توانستم با یک برنامه‌ریزی به هر دو برسم.

 

چه برنامه‌ریزی برای امتحانات آخر سال تحصیلی دارید؟ 

1- تست‌ بیشتر می‌زنم. 2- خواندن درس‌های باقی مانده 3- برای مطالعه و مرور از کتاب‌های قلم‌چی استفاده می‌کنم.  4- دوباره آزمون‌ها را از اول به همراه مبحثی که خواندم آزمون‌ می‌دهم.  به طور مثال درس فارسی 20 سوال از اولین آزمون‌ها می‌باشد را دوره می‌کنم و تست‌ها را مجدداً می‌زنم.

 

 پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ 

خواهرم، وقتی که آزمون‌ها را تحلیل می‌کنم، ایشان در کنار من هستند و هم در سوالاتی که برایم پیش می‌آید کمکم می‌کنند و در تحلیل و برنامه‌ریزی کمکم می‌کنند.

 

 آیا جلسه‌های بعد از آزمون را شرکت می‌کنید؟

بله-  شرکت در این جلسه‌های و استفاده از آموزه‌های آن از استرسم کم می‌کند؛ سخنرانی‌های آقای قلم‌چی و هم مدیران آزمون بسیار برایم مفید است.

 

آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می‌کنید؟ دلیل آن چیست؟

در اکثر مواقع شرکت می‌کنم. این آزمون‌ها از درس‌های علوم و ریاضی و فارسی هستند و باعث می‌شوند با سوال‌ها آشنا می‌شوم و به درس‌هایم بسیار کمک می‌کند مانند تمرین و تکرار برایم است.

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

کارنامه اشتباهات: اگر بخواهم آزمون دیگری در مدرسه بدهم نقاط ضعف خودم را می‌شناسم و سعی می‌کنم به نقاط قوت تبدیل کنم.

کارنامه پروژه‌ای: بهترین تراز چه بوده و دلیل افت ترازم چه بوده و این که بعد ترازم مقایسه می‌شود دوباره چک می کنم و دلیل را پیدا می‌کنم. هم برای تراز بالا و پایین این کار را می‌کنم. برای تراز پایین، دوباره مطالب را مرور می‌کنم و تست‌های بیشتری را می‌زنم و دقتم را افزایش می‌دهم.

کارنامه 5 نوع درس: درس‌هایی که درصدم بالا و پایین بوده راشناسایی می‌کنم. برای مثال سعی می‌کنم درسی مثل عربی را مشکلاتش را حل کنم و در آزمون بعدی درصدهایم بیشتر شود.

کارنامه هدف‌گذاری: برای این که ببینم به هدفم رسیدم و نقاط ضعفم را بشناسم.

 

 کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

کتاب سه سطحی ریاضی و علوم، کتاب های سه سطحی چون سطح بندی مشخص است خیلی کمک می‌کند.

کتاب آبی زبان و عربی، باعث تمرین و تکرار می‌شوند و به کتاب مدرسه نزدیک است و درسنامه بسیار مفیدی دارد و تست‌های منظمی دارد.

 

در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کنید؟

ریاضی 20 – علوم 20

ریاضی: افت و خیز زیاد داشتم و توانستم ثابت نگه دارم. وقتی که آزمون می‌دهم بعد از تحلیل دوباره مطلب را از روی کتاب می‌خوانم و تست هم می‌زنم. سوال ایراددار آزمون را دوباره حل می‌کنم و پاسخ‌نامه را می‌بینیم و نکات پاسخ ‌را یادداشت می‌کنم و بعد در آزمون بعدی به راحتی حل می‌کنم.

فارسی 20 – زبان 20

زبان انگلیسی و فارسی: نکات را یادداشت می‌کنم.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه برنامه‌ریزی می‌کنید؟

بله، بیشتر برنامه‌ریزی من روزانه است برای خودم هدف‌گذاری می‌کنم اگر به هدفم رسیدم یادداشت می‌کنم که به هدفم رسیدم ولی اگر به بخشی از هدفم نرسیده باشم آن صفحات و درس را یادداشت می‌کنم و در وقت اضافه آنها را می‌خوانم.

 

در طول این سال‌ها، درسی بوده که ضعیف باشید، اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟

بله، ریاضی بوده که با مرور و دیدن فیلم‌های آموزشی و استفاده از کتاب های کانونو با تمرین و تست زیاد حل کردن، به نقطه قوت تبدیل شد.

 

تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ 

همان روز آزمون انجام می‌دهم ولی اگر نتوانم حتماً روز بعد انجام می‌دهم.

 

 روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

سوال‌هایی که ایراد دارم را یادداشت می‌کنم و چندین بار پاسخ می‌دهم و اگر نکاتی داشته باشد، یادداشت می‌کنم و بررسی می‌کنم تا در آزمون بعدی مشکلم کاملاً حل شده باشد. 

ایام نوروز 1402 را چگونه گذراندید؟

آزمون های هدیه و 7 فروردین را شرکت کردم و طبق برنامه ریزی که داشتم تمام درس‌هایم را یکبار مرور کردم. 

 

توصیه شما به دانش‌آموزان دیگر:

  1. در درس خواندن نظم و برنامه ریزی داشته باشند و با نظم درس بخوانند.
  2. اگر در درسی مشکل داشتند سعی کنند بیشتر تست حل کنند، برایشان بسیار مفید است.
  3. بیشتر وقت‌شان را روی نقاط ضعف خود بگذارند.
  4. کسانی که می‌خواهند تیزهوشان قبول شوند باید تست زیاد بزنند و آزمون‌های تیزهوشان قلم‌چی را شرکت کنند  و کتاب هوش تصویری به خودم خیلی کمک کرد. در کلاس‌های جمع‌بندی تیزهوشان شرکت کنند.

 

 

Menu