«با کمک آزمونها متوجه میشدم مطالعه دو هفتهای که داشتم، مفید بوده یا نه »
نام و نام خانوادگی : زهرا عافیتی احمد
نام شهر ، استان : همدان ، همدان
رتبه سال 1401 : رتبه 1615 منطقه 2 و 3656 کشوری کنکور تجربی
رشته و دانشگاه قبولی : پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
سالهای حضور در کانون : 1 سال
تعداد کل آزمونها : 42 آزمون
میانگین تراز : 7006
تحصیلات مادر : لیسانس ادبیات
تحصیلات پدر : لیسانس عمران
مصاحبهگر : نگار سرلک
- چطور با کانون آشنا شدید؟
سال آخر، به پیشنهاد معلم و این که جو مدرسه اینطور بود که همه در آزمون های قلم چی شرکت میکردند، من هم ثبت نام کردم.
- نوروز سال دوازدهم شما با سالهای قبل چه تفاوتی داشت؟
برنامه ریزی من برای این نوروز دقیق تر و جدی تر بود، تعداد تستی که میزدم دقیق تر بود و زمانی که درس میخواندم مفیدتر بود و در نوروز دوازدهم دید و بازدید عید نرفتیم.
میانگین تراز شما تا قبل از دوران طلایی نوروز 6349 بود و در دوران طلایی نوروز به 7006 رسید، این 650 نمره افزایش تراز چگونه اتفاق افتاد؟
برخلاف اینکه بعضی افراد توصیه میکردند کتاب جدید کار کنید، من اصلا این کار را نکردم، در طی سال یک سری تست را علامت دار کرده بودم، هم در کتاب تستهایم و هم در دفترچه های آزمون و در نوروز این تستها را کار کردم.
نقش آزمونها در موفقیت شما چه بود؟
با کمک آزمونها میتوانستم متوجه شوم مطالعه دو هفتهای که داشتم، مفید بوده یا نه و نقاط قوت و ضعفم را پیدا میکردم.
- تحلیل آزمون را چگونه انجام میدادید؟
بعدازظهر آزمون تحلیل آزمون انجام میدادم، یک دفترچه به اسم دفترچه بیدقتی ها داشتم، که بیدقتیهایم را در آن مینوشتم و نکات را وارد جزوه و کتاب میکردم، سوالات مهم و خوب را مارک دار میکردم که در دوران جمع بندی مثل نوروز از آنها استفاده کردم.
- آیا در دوران نوروز تفریحی هم داشتید؟
بله، یک سفر کوتاه 2 یا ۳ روزه رفتیم، اما از قبل برای آن برنامه ریزی کردم و چند کتاب کوچک با خودم بردم، اما در سفر زیاد مطالعه نکردم برنامه ریزی کردم بعد از سفر بیشتر مطالعه کنم.
- آیا خانواده شرایط مطالعه را برای شما فراهم کردند؟
بله از سال دهم خانواده شرایط خوبی برایم فراهم کردند.
- اگر در آزمونها نتیجه نمیگرفتید برخورد خانواده با شما چگونه بود؟
من خودم با خانواده صحبت کرده بودم که فرآیند آزمون دادن چگونه است و ممکن است افت و پیشرفت مقطعی داشته باشیم و این صددرصد نتیجه نهایی را مشخص نمیکند و مهم تلاش خودم است و آنها هم نظرم را پذیرفتند و با من همراهی کردند.
- برنامه یک روزتان به چه صورت بود؟
ساعت 8 صبح شروع میکردم، بازههای ۱.۵ساعت و سپس 15 دقیقه استراحت داشتم، ابتدا تست آموزشی میزدم، اما در دفعات بعدی تست زماندار و آزمونی میزدم و یک درس عمومی و یک درس اختصاصی تست میزدم.
- آیا درسی بود که در آن به مرور پیشرفت کنید؟
من سعی میکردم تعادل مطالعاتی داشته باشم و در همه درسها یکسان نتیجه بگیرم، اما فقط در درس ادبیات تغییر رادیکال داشتم چون روش مطالعه ام را تغییر دادم و موضوعی مطالعه کردم.
- آیا کسی بود که با آنها رقابت داشته باشید؟ تاثیرش مثبت بود یا منفی؟
بله با همکلاسی هایم رقابت داشتیم، یک جاهایی خوب بود و باعث پیشرفتم میشد اما یک جاهایی تاثیرش منفی شد مثل دوران بعد از عید و من از آن موقع سعی کردم از آن فضا فاصله بگیرم.
- توصیهای برای نوروز دانش آموزان دارید؟
با نوروز خیلی سخت گیرانه برخورد نکنند، به هرحال تنها فرصتی هست که همه اعضای خانواده دور هم جمع هستند و اتفاقا یک استراحت کوتاه در کنار اعضای خانواده میتواند باعث افزایش بازدهشان شود، اما از درس فاصله نگیرند و حتما برنامه داشته باشند.
