محمدعلی‌خیراندیش: در عید با تست زدن همه مطالب را مرور می‌کنم

توسط یکی از دوستانم که در کانون عضو بود به کانون معرفی شدم واقعا ازش ممنونم و به این دلیل در آزمون کانون

محمدعلی‌خیراندیش: در عید با تست زدن همه مطالب را مرور می‌کنم

محمد علی خیراندیش 

پایه: دوازدهم انسانی  

شهر: یزد

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار - سیکل

شغل و تحصیلات پدر: راننده بازنشسته - سیکل 

میانگین تراز کانونی: ۶۵۰۰ 

سال های حضور در کانون: به مدت ۵ سال از سال هشتم 

تعداد آزمون : ۱۶۲  آزمون


 مصاحبه گر: شیلا کیانی

نحوه آشناییتان با کانون و دلیل شرکتتان در آزمون های کانون را توضیح دهید؟

توسط یکی از دوستانم که در کانون عضو بود به کانون معرفی شدم واقعا ازش ممنونم و به این دلیل در آزمون کانون شرکت میکنم چون سوال های خوب و با کیفیتی طرح میشه و بسیار خدمات دیگر هم در کنار این آزمون ها هست که استفاده میکنیم و هم دانش آموزان خوب در آزمون شرکت میکنند و میتوانیم خودمون را بسنجیم .


دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

از شرکت در آزمون های کانون مدیریت زمان و برنامه ریزی و نظم را به تدریج یاد گرفتم و کم کم نتیجه اش را حس کردم .


چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟ 

چون کلا به آزمون دادن و به چالش کشیده شدن علاقه دارم و البته سوال های کانون هم خوب هست و به همین دلیل هیچ وقت احساس خستگی نکردم.

 

 اولین و آخرین ترازتان چیست؟ چه کارهایی برای پیشرفت ترازتان انجام دادید؟

اولین ترازم ۵۵۰۰ و و آخرین ترازم ۶۴۰۰ بود در آزمون ۱۹ اسفند امسال و برای پیشرفت در تراز سعی کردم نظم در مطالعه را حفظ کنم و تا حدی نگذارم ساعت مطالعه ام به صفر برسد و البته برنامه ریزی اصولی که توسط مشاور مدرسه صورت می‌گرفت را اجرا میکردم .


هیچوقت ناامید شدید؟ چطور با این چالش مواجه شدید؟

 طبیعتا هر انسانی د  یک موقعی  در زندگی احساس نا امیدی میکند  ولی سعی کردم با توکل به خدا و بر قراری ارتباط با قرآن با این چالش مقابله کنم و خوشبختانه اثر منفی  در زندگی من ایجاد نشد و همیشه هم سعی میکنم تلاش را تا لحظه آخر ادامه دهم.

 

کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه است؟

در درس فنون و عربی خوشبختانه خوب هستم به دلیل اینکه معلم های خوبی داریم و سر کلاس خیلی چیز یاد میگیریم و بعدش درس نامه و جزوه های معلم و کتاب کمک درسی را خوب میخونم و بعدش شروع به تست زدن به طور مکرر میکنم .


در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

در درس ریاضی خیلی ضعیف بودم اما در سال دهم خیلی جدی شروع کردم و مباحث پایه ای را دوباره کار کردم تا مشکلاتم برطرف شود بعد با استفاده از جزوه های معلم که خیلی خلاصه و مفید بود با مبحث های جدید آشنا میشدم و در نهایت با زدن تست های متنوع از کتاب های گوناگون توانستم در آزمون های کانون موفق باشم .


روزی چند ساعت درس می خوانید؟ روش درس خواندنتان را توضیح دهید؟

روزی بین ۶ تا ۷ ساعت مطالعه دارم وروش درس خواندن بنده هم بیشتر تست محور هست بعد از خواندن جزوه ها و خلاصه نویسی ها 


آیا دفتر برنامه ریزی را پر می‌کنید؟

هر دوهفته بعد از آزمون کانون برنامه ریزی دو هفته ای برای خودم انجام میدهم ودر آن برنامه همه کار هایی که باید انجام بدهم را مشخص میکنم دفتر خود آموز هم دارم که از آن برای نوشتن نکات تحلیل های آزمون که به صورت فیلم هست استفاده می‌کنم .

این دو کار باعث نظم می‌شود و با عادت کردن به ادامه دادن این کار  پیشرفت حاصل میشود .


چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفته اید؟ 

 برای بهتر شدن در نیم سال دوم تصمیم گرفتم تعداد تست های بیشتری کار کنم 


سال های قبل برنامه شما در دوران طلایی نوروز چه بود؟

در سال قبل توانستم مطالب سال یازدهم تا جایی که تدریس شده بود با کتاب نوروز جمع بندی کنم و همچنین ریاضی دهم را دوباره بخوانم امسال هم تصمیم دارم با زدن تست های کتاب جمع بندی  سبز رنگ و کتاب نوروز و تست های  غلط در آزمون ها مطالب دهم و یازدهم دوازدهم را مرور کنم، در واقع در عید با تست زدن همه مطالب را مرور می‌کنم.


در دوران نوروز تفریح هم دارید؟

بله در   دوران عید تفریح هم داشتم مثل چند دید و بازدید و رفتن به پارک و طبیعت ولی درس هم توانستم به حد کافی بخوانم چون مادر و پدرم فضای خوبی را برای درس خواندن بنده آماده کرده بودند و باید خیلی خیلی  از آن ها تشکر کنم چون واقعا پشتیبان واقعی بنده هستند و هر چه در زندگی دارم را مدیون پدر و مادرم هستم .


از کتاب نوروز استفاده می کنید، چه کمکی به شما می کند؟

بله حتما از کتاب نوروز استفاده میکنم چون در  باز یابی اطلاعات بسیار کمک کننده هست .


فکر می کنید مهم ترین ویژگی که شما دارید و باعث می شود خوب درس بخوانید، چیست؟

مهم ترین ویژگی بنده فکر میکنم این هست که هیچ وقت از تلاش دست بر نمی دارم چون به این آیه شریفه اعتقاد دارم (واَن لیسَ للانسانِ الا ما سَعیَ) که میفرماید هیچ چیزی برای انسان جز تلاش نیست .


توصیه شما برای دوستان کنکوریتان چیست؟

 توصیه بنده این هست اولا یک راهنمای خوب در مسیر کنکور انتخاب کنید و حتما یک جا آزمون آزمایشی شرکت کنید برای آشنایی با سوالات و همچنین هیچ وقت در زندگی نا امید نشوید و دست از تلاش بر ندارید چون اگر صادقانه تلاش کنید و به خدا توکل کنید و با او باشید کار ها درست پیش میرود و  به هدف میرسید.

 

Menu