گفت‌وگو با نازنین زهرا حاجت‌فشانی؛ دانش‌آموز برتر هفتم

گفت‌وگو با نازنین زهرا حاجت‌فشانی؛ دانش‌آموز برتر هفتم از تیزهوشان حضرت زینب ناحیه 4

گفت‌وگو با نازنین زهرا حاجت‌فشانی؛ دانش‌آموز برتر هفتم

نام و نام خانوادگی: نازنین زهرا حاجت فشانی

پایه : هفتم

شهر و استان:  شیراز- فارس

سال‌های حضور در کانون:   3 سال (از کلاس چهارم دبستان) 

مدرسه:  تیزهوشان حضرت زینب ناحیه 4

شغل مادر- تحصیلات:‌ خانه دار- دیپلم

تعداد آزمون: 32 آزمون

میانگین تراز: 5374

 

مصاحبه‌گر : لیلا خلخالی

 

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ چه تاثیری برای شما داشت؟

از طرف آشنایان- کمک کرد که در آزمون‌های تیزهوشان قبول شوم و با انواع سطح سوال‌ها آشنا شدم و خیلی باعث شد تا درصد قبولی من در تیزهوشان بالا رود.

 

چرا کانون را در این سال‌ها انتخاب کردید؟ به نظر شما مهم‌ترین ویژگی آزمون‌های کانون چیست؟

سطح سوالات بسیار خوب می‌باشد.  همه خدمات کانون از جمله برنامه راهبردی، آزمون، کتاب و مشاوره‌های هفتگی 

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

1- قبولی در تیزهوشان 2- به خاطر تغییر مقطع که داشتم پیشرفت خیلی خوبی داشتم و روی معدل مدرسه هم  تاثیر بسیار خوبی داشت.

 

با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و در مدرسه‌ی تیزهوشان هستید، چگونه پیوستگی‌ خود را  آزمون‌ها حفظ کردید؟

آزمون‌های کانون را به صورت آنلاین شرکت می‌کنم. خیلی با اشتیاق به سوال‌ها جواب میدم و سطح سوالات آزمون قلم‌چی مانند آزمون‌های تیزهوشان می‌باشد.

 

پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ 

مادر- کتاب‌هایی که مادرم پیشنهاد می‌کنند  را همه را می‌خوانم و همیشه می گوید توصیه‌هایی که در جلسه  آقای قلم‌‌چی می‌گوید را گوش کن.

 

آیا جلسه‌های بعد از آزمون را شرکت می‌کنید؟

بله تمامی جلسات را شرکت می‌کنم و صحبت‌های آقای قلم‌چی که در ارتباط با آزمون‌ها توضیح می‌دهند و نحوه درس خواندن بسیار برایم مهم و موثر می‌باشد. 

 

آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می‌کنید؟ دلیل آن چیست؟

بله شرکت می‌کنم- برای این که اگر مشکلی دارم برطرف کنم و بتوانم  آنها را به نقطه قوتم تبدیل کنم.

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

 از کارنامه‌های آزمون اصلی و چند از ده مقایسه تراز با آزمون قبلی و ترازم را نسبت به دیگران مقایسه می‌کنم.

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

کتابهای سه سطحی و کتاب‌های آبی

سه سطحی: به خاطر سطح سوالات دشوار و دشوارتر

کتاب‌های آبی: با مباحثی که دارند به یادگیری من بیشتر کمک می‌کنند.

 

 در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کنید؟

سه درس را بررسی می‌کنم  ریاضی 18 به بالا – فارسی 20- علوم 19

ریاضی: اگر سوالی که مشکل داشته باشم آن سوال را بررسی می‌کنم تست‌ها آن بخش را از کتاب‌های مختلف حل می‌کنم و مشکلم را حل می‌کنم.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه برنامه‌ریزی می‌کنید؟

بله- بیشتر وقتم را برای درس‌هایی که مشکل دارم اختصاص دادم و به ترتیب زمانش را کم‌تر کردم برای درس‌هایی که نقطه قوتم هست.

 

کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟ 

علوم- زبان- عربی

علوم: اول تست و نمونه‌سوالات را کار می‌کنم. 

زبان و عربی: اول کلمات مهم را حفظ می‌کنم و تست‌ زیاد تمرین می‌کنم.


در طول این سال‌ها، درسی بوده که ضعیف باشید، اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟

درس فیزیک داخل علوم مشکل داشتم از کتاب‌های سه سطحی استفاده کردم که بتوانم راحت‌تر سوالات‌ را جواب دهم.

بیش‌تر هم سعی کردم تست زیاد بزنم.

 

دفتر برنامه‌ریزی دارید؟ روزی چند ساعت درس می‌خوانید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می‌دهید؟

بله – 4 ساعت در روزهایی که مدرسه می‌روم،درس‌های همان روز را مرور می‌کنم وبرای خودم تکرار می‌کنم.

روزهای تعطیل: 5 ساعت از روی مطالب درسی کتاب و تست زنی می‌پردازم.

 

در کنار مدرسه چه فعالیت دیگری دارید؟

کلاس زبان انگلیسی 4 ترم دیگر به سطح بزرگسال می‌رسم.

 گلستان خوانی  4 سال می‌خوانم.  حافظ شناسی از کلاس دوم می‌روم و 5 سال هست که کار می‌کنم. 

 

 تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ 

همان روز آزمون جمعه 

 

روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

اول نگاه می‌کنم که چند از ده چند شده و بعد پاسخ‌نامه را نگاه می‌کنم و سوال‌هایی که مشکل داشتم را همان روز برطرف می‌کنم.

 

 آیا برنامه‌ی مدرسه با برنامه‌ی آزمون هماهنگ است؟ 

بله- هماهنگ می‌باشد.

 

 توصیه شما به دانش‌آموزان دیگر:

  1. 1- بیش‌تر سعی کنند روی مباحثی که مشکل دارند کار کنند.
  2. 2- بیش‌تر تست کار کنند.
  3. 3- برای قبولی در آزمون‌های تیزهوشان اگر سوالی را مشکلی داشتند بهتر است آن سوال را جواب ندهند و برای این که در وقتشان مشکلی پیش نیاد اول سوال‌های که وقت کم‌تری می‌گیرند را پاسخ دهند بعد زمان را برای سوال‌های سطح بالاتر سخت‌تر بگذارند. 

 

Menu