«از درس های نیمسال دوم غافل نشدم و به آن ها به درستی توجه کردم چون مهم هستند.»
نام و نام خانوادگی : محمدجواد چراغی
نام شهر ، استان : رشت ، گیلان
رتبه سال 1401 : رتبه 21 منطقه 2 و 52 کشوری کنکور تجربی
رشته و دانشگاه قبولی : پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
سال های حضور در کانون : 6 سال
تعداد کل آزمونها : 137 آزمون
میانگین تراز : 7041
شغل مادر : دبیر ریاضی
شغل پدر : کارمند مخابرات
مصاحبهگر : میلاد هادیان تبار
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میرفتید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکردید؟
ابتدا سراغ نقاط قوتم میرفتم و اگر افت داشتم بیشتر سراغ سوالهای غلط و نزدهام میرفتم و رفع اشکال میکردم و مطالعهام را تکمیل میکردم.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میدیدند؟ اگر افت داشتید برخورد آن ها با این افت چگونه بود؟
بله ولی خیلی حساس نبودند و به من اعتماد کامل داشتند. بیشتر ایجاد انگیزه میکردند و روحیه میدادند.
دفتر برنامهریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله، دفتر برنامهریزی داشتم و تکمیل میکردم که با برنامه ریزی توانستم ساعت مطالعهام را بالا ببرم و ذهنم را با این کار منظم و مرتب میکردم.
- شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
بیشتر از طریق تبلیغات تلویزیونی با کانون آشنا شدم.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
در آزمونهای کانون جو رقابتی خیلی خوبی وجود دارد که باعث انگیزه زیادی در درس خواندن میشود که این مسئله برای من خیلی خوب بود.
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
در سال هشتم و نهم بیشتر برای آشنایی با جو آزمون بود، از دهم به بعد برای پیشروی درست درسها بود و حس خستگی زیادی را در آزمون ها حس نمیکردم.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما میکردند؟
بیشتر مادرم این نقش را داشتند. ایشان به حرفهایم گوش میدادند و راه حلهای مختلفی را برای مشکلاتی که داشتم میگفتند و مرا از سردرگمی خارج میکردند و البته انگیزه خوبی به من میدادند و از نظر روحی حامی بودند.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه برنامهریزی میکردید؟
بله؛ در کنار برنامه راهبردی یک برنامه جانبی هم داشتم که در آن درس ها را پیشخوانی میکردم و جلو جلو درس ها را پیش میبردم که این باعث میشد درس ها را راحت تر جمع بندی کنم.
کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون ها چه نمره ای برای این درس ها کسب می کنید؟
فیزیک (80%) ، اول مفهوم کلی را به کمک کتاب درسی و کمک درسی یاد میگرفتم ، سپس به میزان زیاد تست میزدم تا متوجه چالش هایم در مبحث مربوطه شوم.
زیست (84%) ، اول مطالعه کتاب سپس سراغ کتاب کمک درسی میرفتم و مطالعه ام را تکمیل میکردم و بعد دوباره کتاب میخواندم و سپس تست میزدم و رفع اشکال میکردم.
در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟چه کاری کردید؟
بله در درس عربی بود که چالش داشتم و از تابستان یازدهم به صورت موضوعی آن را مطالعه میکردم و تست زیادی میزدم و رفع اشکال میکردم.
روزی چند ساعت درس میخواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص میدادید؟
میانگین ساعت مطالعه ام 12_10 ساعت بود و 6_5 ساعت از آن را تست کار میکردم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکردید؟ این کتاب ها چه ویژگیهایی دارند؟
کتابهای آبی و سه سطحی را استفاده میکردم. کتاب های آبی تست های ساده و پایه ای خوبی داشتند. کتاب های سه سطحی دارای سوالات با کیفیتی هستند.
- چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
جمعبندی و مرور مطالب زیاد ، از درس های نیمسال دوم غافل نشدم و به آن ها به درستی توجه کردم چون مهم هستند.
- فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟
انگیزه کافی برای درس خواندن داشتم و بیشتر به خودم متکی بودم.
- آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدادید؟ چه کارهایی میکردید؟
بله، بیشتر با خانواده حرف میزدم و با برادر کوچکترم بازی میکردم.
- آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط بودید؟ در مورد چه چیزی باهم گفتوگو میکردید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه بود؟
بله با دوستانم در ارتباط بودم و بیشتر راجب آزمون ها و کنکور حرف میزدیم و سوالات چالشی درس ها را باهم بررسی و حل میکردیم چون وضعیت درسی آنها هم خوب بود.