گفت‌و‌گو با مهسا هادیان؛ از تراز 6071 تا تراز 7058

شرکت مستمر در آزمون باعث نظم‌دهی به برنامه درسی و سنجش مرتب وضعیت درسی می‌شود.

گفت‌و‌گو با مهسا هادیان؛ از تراز 6071 تا تراز 7058

«شرکت مستمر در آزمون باعث نظم‌دهی به برنامه درسی و سنجش مرتب وضعیت درسی می‌شود.»


نام و نام خانوادگی : مهسا هادیان

نام شهر ،‌ استان :‌ اصفهان ،‌ اصفهان

رتبه سال 1401 : رتبه 139 منطقه 1 و 354 کشوری کنکور تجربی

رشته و دانشگاه قبولی : دندانپزشکي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان

سال های حضور در کانون : 2 سال

تعداد کل آزمون ها : 53 آزمون

میانگین تراز : 6582

شغل و تحصیلات مادر : معلم ، کارشناسی ارشد

شغل و تحصیلات پدر : کارمند ، کارشناسی ارشد


مصاحبه گر : محدثه اسدی


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟

بله طبق برنامه راهبردی درس‌ می‌خواندم، البته بعد از عید کمی از برنامه فاصله گرفتم تا بتوانم زودتر دروس را به اتمام برسانم.

برنامه راهبردی کانون در برخی آزمون‌ها پیشروی زیاد دارد و توصیه ام به دانش‌آموزان متوسط این است که نگران نشوند و اگر نتوانستند در بازه ی دو هفته‌ای به همه مطالب مسلط شوند، تلاش کنند در هفته‌های بعد و در بازه‌های مروری آن‌ را جبران کنند.

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شما بود؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

همه دروس عمومی و زیست و فیزیک جزو نقاط قوتم بودند. از عملکردم در این دروس هم در آزمون‌ها و هم در نمرات مدرسه راضی بودم.

 

در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

برای مدت طولانی در درس ریاضی ضعف داشتم و علت برطرف شدن آن ضعف را حفظ پیوستگی و ناامید نشدن در آن می‌دانم.

 

  1. روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟

بطور میانگین در روزهای تعطیل 10ساعت مطالعه داشتم. بیش از نیمی از زمان مطالعه ی من صرف تست‌زدن می‌شد.

 

 در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها می رفتید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می کردید؟

ابتدا درصد درس ریاضی را چک می‌کردم چون برای رفع ضعفم در این درس تلاش زیادی می‌کردم و همیشه منتظر بودم تاثیر این تلاش‌ را در کارنامه‌ام ببینم.


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟

اکثر همکلاسی هایم در آزمون‌های کانون شرکت می‌کردند و از این طریق من هم به ثبت‌نام در کانون ترغیب شدم.

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

شرکت مستمر در آزمون باعث نظم‌دهی به برنامه درسی و سنجش مرتب وضعیت درسی می‌شود. آزمون‌های کانون سال گذشته به سبب سطح استاندارد سوالات و جامعه آماری بالا می‌توانستند منبع سنجش خوبی محسوب شوند.

 

پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسانی بودند؟

تقریبا می‌توانم بگویم تک تک اعضای خانواده‌ام به شیوه خودشان پشتیبان من هستند.

 

آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟

گاهی اوقات، گاهی هم فقط به سوالات بعضی درس‌ها پاسخ می‌دادم. علت شرکتم در این آزمون‌ها یک پیش‌سنجش قبل از آزمون اصلی و پیدا کردن نقاط ضعف و برطرف کردن‌ آنها بود. در واقع برای آمادگی بیشتر برای آزمون‌ پیش‌رو.

 

  1. آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می دیدند؟ اگر افت داشتید برخورد آن ها با این افت چگونه بود؟

بله خودم بعد از هر آزمون کارنامه‌ام را به آنها نشان می‌دادم. هیچ‌گاه برای افت در آزمون توسط خانواده سرزنش نشدم. آن‌ها در این مواقع بیشتر سعی می‌کردند راهنمایی کنند و با چیدن برنامه ی تفریحی حال و هوایم را عوض کنند.

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده است؟

دفتری داشتم که جزئیات مطالعه روزانه و گزارش ساعت مطالعه و تعداد تستم را در آن ثبت می‌کردم.

کاربردش این بود که می‌توانستم روزانه و آخر هر هفته عملکرد خود را بسنجم و برای روزهای آینده هدف‌گذاری کنم.

 

  1. فکر می کنید مهم ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟

مهم‌ترین فکر می‌کنم آن شوقی بود که سال کنکور بوجود آمده بود و باعث لذت بردن از مسیر و در‌س‌خواندن با علاقه شده بود.

 

آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دادید؟ چه کارهایی می‌کردید؟

صددرصد. هر کسی به تفریح نیاز دارد و تفریح برنامه ریزی شده در سال کنکور به شدت می‌تواند باعث فعال ماندن ذهن و بهبود عملکرد شود. من غیر از تفریحات کوچک مانند موسیقی گوش‌کردن و فیلم دیدن، جمعه‌های بعد از آزمون را به گردش با خانواده یا دوستان اختصاص داده بودم.

 

آیا خواندن و نوشتن را قبل از دوران مدرسه یاد گرفتید؟ چه کسی به شما یاد داد؟

 بله از 3 یا 4 سالگی به کمک مادرم و یک بسته آموزشی خواندن و نوشتن یاد گرفتم.

 

  1. قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب می خواندند؟ چه کتاب‌هایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟

از 4سالگی خودم کتاب داستان‌هایم را می‌خواندم و پیش از آن مادرم برایم کتاب می‌خواندند. از همان کودکی به شدت به مطالعه کتب غیردرسی علاقه‌مند بودم. یک کتابخانه با بیش از صد کتاب قصه داشتم و یادم است برای دسترسی راحت‌تر و پیدا کردن‌شان آنها را مثل کتابخانه‌های عمومی کدگذاری کرده بودم! الان هم مطالعه غیردرسی دارم.

 

آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط بودید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می‌کردید؟

با تعداد کمی از دوستانم در ارتباط بودم و سوالات درسی که برایمان پیش می‌آمد را از یکدیگر می‌پرسیدیم.


Menu