مجموعه کتاب‌های برگزیده_چهارده گفتگو تا چهارده سالگی

اولیای گرامی قطعا موثر‌ترین کار برای تربیت فرزندانتان، کتاب خوانی است. ما قصد داریم روزانه خلاصه ای از کتاب‌های برگزیده دنیا در مورد فرزند پروری را در اختیار شما قرار دهیم.

مجموعه کتاب‌های برگزیده_چهارده گفتگو تا چهارده سالگی

سلام...


اولیای گرامی قطعا موثر ترین کار برای تربیت فرزندانتان، کتاب خوانی است.

ما قصد داریم روزانه خلاصه ای از کتاب های برگزیده دنیا در مورد فرزند پروری را در اختیار شما قرار دهیم.



کتاب سوم: چهارده گفتگو تا چهارده سالگی


از زمانی که کودکان پا در مسیر ورود به دنیای بزرگسالی می­‌گذارند، از والدین­شان دوری کرده و شروع به ساختن هویتی جدید برای خود می­‌کنند. بدین شکل، ناگهان، اشتراکات والدین و کودکان کاهش می‌­یابد و زبان مشترک­ قدیمی­‌شان از بین می­‌رود. اینجاست که شما به عنوان پدر یا مادر، باید راه متفاوتی را برای ارتباط­‌گیری کارآمد با فرزندتان بیابید. 


پیام کلیدی این است: یادگیری زبانی جدید، به شما در گفتگو با فرزند نوجوان­تان کمک می‌­کند.


زبان مشترک، افراد را به هم پیوند می‌دهد. اما نوجوانان " نمی‌خواهند به جمع خانوادگی محدود شوند." آنها می­خواهند دنیای خاص خودشان را جستجو کنند و بیابند. بنابراین اینکه ارتباط­گیری با آنها در این سنین مشکل می­‌شود، جای شگفتی ندارد. البته این مساله، برای والدین ناامید­کننده است. چرا که قطعاً به زودی سکوت‌های غم‌انگیز، جایگزین گفتگوهای قبلی می­شود.


ارتباط­‌گیری صحیح با نوجوانان برای هر پدر و مادری سخت است. چراکه با رسیدن فرزندشان به این دوره، احساس می­کنند که دیگر مثل قبل او را نمی­شناسند و فرزندشان هر تلاش آنان برای بازسازی رابطه را پس می­زند. بدین شکل هر روز شکاف عاطفی والدین و فرزندشان بیشتر می­شود و این سبب می­گردد که فرزند نوجوان، ضمن پناه‌­بردن به دوستان و هم­سالان خود، خدای نکرده به سمت کارهای نادرست و خطرناک نیز سوق یابد. اما خبر خوب این است که اگر با اصول ارتباط‌گیری صحیح و دنیای ذهنی نوجوانان آشنا شوید، شما نیز می‌­توانید رابطه خود را با فرزند نوجوان­تان به شکل بهتری مدیریت کنید و بر بسیاری از چالش‌­های موجود، غلبه نمایید.


کتاب «14 گفتگو تا 14 سالگی» به شما کمک می‌کند تا تعامل و فضای خانوادگی کارآمدتر و مناسب‌تری را برای هدایت فرزند خود در مسیر پیشرفت و کسب موفقیت طراحی کنید و به روشی صحیح، زمینه‌ی استقلال‌یابی او، بدون مواجهه با خطرات و تهدیدات حاد را فراهم آورید‌. 


Menu