مجموعه کتاب‌های برگزیده_فرزندپروری با مغز یکپارچه

اولیای گرامی قطعا موثر‌ترین کار برای تربیت فرزندانتان، کتاب خوانی است. ما قصد داریم روزانه خلاصه‌ای ازکتاب‌های برگزیده دنیا را در اختیار شما قرار دهیم.

مجموعه کتاب‌های برگزیده_فرزندپروری با مغز یکپارچه


اولیای گرامی قطعا موثر ترین کار برای تربیت فرزندانتان، کتاب خوانی است.

ما قصد داریم روزانه خلاصه ای از کتاب های برگزیده دنیا را در اختیار شما قرار دهیم.



کتاب اول: فرزندپروری با مغز یکپارچه 


چند نفر از ما ممکن است ایستادن روی یک پا را انتخاب کنند، در حالی که می­توانند از هر دو پای خود برای این منظور بهره بگیرند؟ قطعاً، کمتر کسی چنین انتخاب نادرستی می­کند. اما نکته­‌ی عجیب اینجاست که اغلب افراد، مخصوصاً کودکان، هنگام مواجهه با چالش­های زندگی، تنها بخشی از مغز خود را مورد استفاده قرار می‌دهند.


البته کودکان آگاهانه تصمیم به نادیده ­گرفتن بخشی از ظرفیت ذهن خود نمی­گیرند. مشکل از آنجایی ناشی می­شود که عملکردهای مختلف مغز با سرعت­های متفاوتی رشد می­کنند. در نتیجه، فرزندتان، هرگز به صورت کامل با هر یک از آنها آشنا نمی‌شود. 


این وظیفه‌­ی والدین است که فرزندشان را در مسیر کشف عملکردهای پیچیده‌­تر مغز، مثل توانایی استدلال کردن، کمک کنند و به او یاد دهند که چگونه باید از این قابلیت­‌ها، همانند ویژگی‌­های معمول‌­تر و آشناتر مغز، بهره ببرد.


سعادت، سلامت و امنیت روانی فرزند ما در گرو این است که از سنین خردسالی، درک و شناخت خوبی از خودش، جهان پیرامونی و دنیای انسان­ها پیدا کند. تنها در این صورت است که، نه تنها مشکلات و چالش‌­های زندگی باعث آسیب­­‌دیدن او نمی­‌شوند، بلکه زمینه‌­ی لازم برای شکل­‌گیری ذهنیت‌­ها و مهارت‌­های حیاتی را در مغز او پدید می­‌آورند. اما نکته‌­ی حساس اینجاست که اغلب والدین به دلیل عدم شناخت مغز و کارکردهای مختلف آن، قادر به حمایت صحیح از فرزندان­شان نیستند و نمی‌توانند آنها را در مسیر درستی هدایت کنند تا بتوانند دانش، آگاهی و مهارت­‌های لازم برای مدیریت زندگی را کسب کنند.


اما خبر خوب این است که کتاب «فرزندپروری با مغز یکپارچه» به شما کمک می‌کند، فرزندتان را به شیوه‌ای تربیت کنید تا بتواند از تمام ظرفیت مغز خود برای پردازش صحیح اطلاعات و تصمیم‌گیری‌های کارآمد در زندگی خویش استفاده کند‌. شما از طریق راهکارها و تکنیک‌های این کتاب، می‌توانید شرایطی را برای فرزند خود فراهم کنید که از هر تجربه‌ای، حتی تجربیات به ظاهر منفی، برای کسب شناخت و درکی بهتر از خود و دنیای پیرامونی بهره بگیرد.



Menu