درخشش دانش آموزان روستایی در میان رتبه‌‌های برتر کنکور امسال

امسال نیز همانند سال‌های گذشته، دانش‌آموزان روستایی و مناطق کمتربرخوردار کشور توانستند با سخت‌کوشی و ممارست، در کنار دانش‌آموزان شهری، رتبه‌های تک‌رقمی و برتر کنکور سراسری را به خود اختصاص دهند.

درخشش دانش آموزان روستایی در میان رتبه‌‌های برتر کنکور امسال

امسال نیز همانند سال‌های گذشته، دانش‌آموزان روستایی و مناطق کمتربرخوردار کشور توانستند با سخت‌کوشی و ممارست، در کنار دانش‌آموزان شهری، رتبه‌های تک‌رقمی و برتر کنکور سراسری را به‌ خود اختصاص دهند.


در جشن نخبگان و رتبه‌های برتر کنکور سراسری ۱۴۰۱ که به‌تازگی توسط کانون فرهنگی آموزش (قلم‌چی) برگزار شد، از ۶ دانش‌آموز روستایی حائز رتبه‌های زیر ۱۰ و برتر در رشته‌های ریاضی، انسانی و هنر از استان‌های آذربایجان شرقی، البرز، مازندران و لرستان تجلیل به عمل آمد که دو نفر از آنان، دانش‌آموزان بورسیه بنیاد قلم‌چی بودند. 

واقف و متولی بنیاد قلم‌چی در این مراسم به رتبه ۷۴ کنکور امسال به عنوان قهرمان پیشرفت اشاره کرد و گفت: این جوان از روستای دولت‌آباد در استان آذربایجان شرقی، در سال ۱۳۹۵ با رتبه ۴۵ هزار تجربی، از درس خواندن انصراف داد و مشاغلی مانند کارگری، نگهبانی، انبارداری و بازاریابی را امتحان کرد؛ اما امسال با جدیت درس خواندن را از سر گرفت و موفق شد رتبه ۷۴ انسانی را کسب کند.

کاظم قلم‌چی به موفقیت دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار و روستاها در کنکور امسال اشاره و تاکید کرد: تا به حال رتبه برتر کشور در منطقه ۳ کشوری نداشتیم اما امسال یکی از دانش‌آموزان، موفق به کسب دو سهمیه کشوری از این منطقه شده ‌است.

وی افزود: این موضوع نشان می‌دهد که راه برای دانش‌آموزان سخت‌کوش مناطق کوچک و کم‌برخوردار برای کسب رتبه‌های تک‌رقمی کشوری باز شده است.


درخشش دانش آموزان روستایی در میان رتبه‌‌های برتر کنکور امسال

منبع :

Menu