گفت و گو با قهرمان پیوستگی نیم سال اول(ریاضی) اشکان عینی

مصاحبه متین قنبرزاده با قهرمان پیوستگی نیم سال اول(ریاضی) اشکان عینی

گفت و گو با قهرمان پیوستگی نیم سال اول(ریاضی) اشکان عینی

نام و نام خانوادگی دانش‌ آموز: اشکان عینی                              

نام شهر: مراغه

 رشته‌ تحصیلی: ریاضی فیزیک                                              

میانگین تراز: 6783     

تحصیلات پدر: دیپلم                                                 

شغل پدر: خطاط و خوشنویس 

تحصیلات مادر:دیپلم                                                       

شغل مادر: خانه دار 

میانگین درصد هر درس در آزمون ها: 

حسابان: 80    هندسه: 90     گسسته: 80      فیزیک: 80       شیمی: 60       عربی: 80       دین و زندگی: 90     زبان: 60        فارسی: 40



مهم ترین ویژگی آزمون ها به نظرم سوالات متنوع و ایده داری باشه که کانون طراحی می کنه ...


آزمون


  1. از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کرده‌اید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ 
  2. من از سال نهم به مدت 4 سال در آزمون های کانون شرکت کرده ام. انتخاب من برای شرکت در آزمون های کانون به دلیل برنامه عالی کانون و تطابق سوالات کانون با سوالات کنکور هست.

 

  1. دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون ‌های کانون چیست؟  
  2. حضور مداوم در آزمون های کانون باعث ایجاد یک برنامه منظم در مطالعه من میشه و یک هماهنگی کلی در روند سال تحصیلی ایجاد می کنه. با شرکت در آزمون های کانون به صورت مداوم و پیوسته مطالبی که در طول دو هفته خوانده میشه بهتر تثبیت می شوند. 

 

  1. مهم ترین ویژگی آزمون ‌ها از نظر شما چیست؟ 
  2. مهم ترین ویژگی آزمون ها به نظرم سوالات متنوع و ایده داری باشه که کانون طراحی می کنه، سوالات چالشی که نیاز به تمرکز دارن.

 

  1. شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ‌ها، چه تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟ 
  2. طبیعتا آزمون دادن به صورت آنلاین سختی های خودش را دارد ولی سعی من همیشه بر این بوده که با همان جدیت آزمون های حضوری در آزمون های آنلاین شرکت کنم.

  

  1. آیا در تحلیل کارنامه، مقایسه با خود را در اولویت قرار می‌ دهید یا مقایسه با دیگران؟ چه ‌قدر تراز، رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ 
  2. اولویت من مقایسه با خودم هست، چون به نظر من آدمی می تونه موفق بشه که در هر آزمون بهتر از آزمون قبلی عمل کنه. به علاوه همیشه سعی می کنم خودم رو به رتبه های بهتری که دیگران به دست آورده اند برسونم.

 

  1. آزمون ‌های  هدف ‌گذاری چه تاثیری در برنامه‌ ریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما و پیشرفت در هر آزمون داشت؟ 
  2. با شرکت در آزمون های هدف گذاری میشه به مطالبی که در هفته اول به خوبی تثبیت نشده اند پی برد و در هفته پیش رو تا آزمون اصلی جبران کرد. 

  

  1. چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون‌ ها دارید؟ آیا در چند نوبت به درس ‌ها پاسخ می ‌دهید یا این‌ که به همه درس ‌ها در یک زمان پاسخ می‌ دهید؟ 
  2. من در روزهای جمعه در آزمون هدف گذاری شرکت می کنم و مثل آزمون اصلی در یک زمان به همه درس ها پاسخ می دهم تا میزان یادگیری ام در هفته اول را بسنجم. 

 

  1. از چه زمانی هدف اصلی را کنکور سراسری قرار دادید و برای آن به چه صورت برنامه ریزی کرده‌ اید ؟ 

از زمانی که به دبیرستان وارد شدم هدف اصلی من کنکور هست و سعی کرده ام در هر سال مطالب آن پایه را به خوبی یاد بگیرم و با قدرت وارد پایه بعدی شوم. 

 

  1. اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیده ‌اید ؟ 
  2. اولین تراز من حدود 6700 بود و توانسته ام با استمرار و پایداری که با شرکت در آزمون ها داشته ام به تراز  7400 برسم. 

 

  1. بعد از شرکت در آزمون ‌ها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمون‌ ها چگونه باعث رشد شما در مدرسه شده ‌است؟ 
  2. بله - شرکت در آزمون ها باعث رفع نواقص میشن و میشه به مطالب تسلط بیشتر دست پیدا کرد و در مدرسه هم عملکرد بهتری داشت.

 



برنامه و کتاب

 

  1. همان‌گونه که می‌دانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی می‌کنند. به نظر شما مهم‌ترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟ برنامه راهبردی واقعا عالیه و در طول سال باعث ایجاد یک نظمی در روند یادگیری میشه که آدم رو از هر برنامه دیگه ای بی نیاز می کنه. 

 

  1. چه‌قدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون‌ها را هماهنگ می‌کنید؟ 
  2. تفاوت های بین برنامه مدرسه و برنامه راهبردی هست ولی علاوه بر برنامه مدرسه سعی می کنم مطالبی که قرار هست در آزمون بیاد رو هم مطالعه کنم و با پیش خوانی مطالبی که در مدرسه تدریس نشده اند ولی در آزمون هستند، در آزمون ها شرکت می کنم. 

 

  1. روش و ساعت مطالعه شما در سال کنکور با سال‌های پایه چه تفاوتی دارد ؟ دلیل آن چیست؟ 
  2. فقط سعی میکنم بین 3 پایه تناسب برقرار کنم و ساعت مطالعه برای اینکه بتونم این کار رو بکنم نسبت به سال های قبل بیشتر شده. 

 

  1. برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامه‌ریزی‌های خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟

سعی کردم مطالب را عمیق یاد بگیرم و تسلط خودم رو با افزایش بدم و تعداد تست و زمان مطالعه را بالا ببرم. 

 

  1. ازکدام یک از کتاب‌های آبی، سه سطحی، تابستان ، نوروز و زرد و.... استفاده می‌کنید یا کرده‌اید؟ مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين كتاب‌هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد. 
  2. از کتاب های آبی و سه سطحی بیشتر استفاده می کنم، کتاب های آبی مطالب را به خوبی طبقه بندی کرده اند و درسنامه های خوبی دارن. کتاب های سه سطحی تست های خیلی خوبی در 3 سطح دارن که می تونه برای همه مناسب باشه.

 

  1. آيا دفتر برنامه‌ريزي دارید؟ دفتر برنامه‌ريزي چه كمكي به شما كرد و مهم‌ترین ویژگی آن چیست؟ 
  2. بله – به نظرم دفتر برنامه ریزی برای همه لازمه، چون بدون برنامه ریزی نمیشه به تراز بالایی در کانون رسید. با استفاده از دفتر برنامه ریزی روند مطالعه ام را سازماندهی       می کنم و اون رو بهبود می بخشم. 

 

  1. در کدام درس بیشتر با چالش رو به رو می‌شدید ؟ برای رفع این مشکل به چه راه‌حلی رسیده‌اید؟ 
  2. در درس فارسی- سعی می کنم با تعداد تست بیشتر و متنوع و بررسی دقیق آزمون ها به تسلط بیشتری در درس فارسی برسم. 

 

  1. کدام درس( دروس)  نقطه قوت شما محسوب می‌شود؟ در این درس چه روش مطالعه‌ای دارید؟ 
  2. درس فیزیک نقطه قوت من هست - در مطالعه درس فیزیک سعی می کنم به درسنامه تسلط داشته باشم و بعد با تست زنی از یک یا دو کتاب یادگیری را کامل کنم. 

 

  1. یادگیری شما بیشتر از چه طریقی است؟ ( تمرین یا آموزش در کلاس یا هر دو ) 
  2. هر دو- اولین مرحله یادگیری در کلاس اتفاق می افته و با تمرین یادگیری را کامل می کنم.

 

  1. پیشنهاد شما برای دانش‌آموزانی که به تراز مطلوب خود نرسیده‌اند چیست؟ 

باید به تلاششان ادامه دهند و استمرار داشته باشن، همینطور باید صبر زیادی هم داشته باشن چون موفقیت با تلاش و پشتکار زیاد به دست میاد. دانش آموزانی که به تراز مطلوب نرسیده اند باید برنامه ریزی بهتری انجام بدن و آنقدر تلاش کنن تا به نتیجه مطلوبشون برسن. 



کارنامه و سایت

 

  1. از سایت کانون در این مدت چه استفاده‌هايي کرده‌اید؟ 
  2. معمولا از فیلم های آموزشی سایت کانون استفاده می کنم و همینطور مطالب درسی. 

 

  1. روز جمعه چه ساعتی آزمون را شروع می‌کنید؟ كارنامه را چه ساعتي مي‌گيريد؟  
  2. رأس ساعت 8 صبح آزمون را شروع می کنم و ساعت 4 بعد از ظهر کارنامه را می گیرم و آزمون را تحلیل می کنم. 

 

  1. از جعبه‌ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده می‌کنی؟ چرا؟ 
  2. کارنامه اشتباهات و کارنامه اصلی آزمون، وقتی کارنامه را بررسی می کنم، سوالات نزده را پیدا می کنم و آنها را یه بار حل می کنم و سوالاتی را هم که اشتباه زده ام را بررسی   می کنم تا متوجه دلیل اشتباه زدن آن سوال شوم و بعد آنها را هم حل می کنم با بررسی کارنامه می تونم به میزان افزایش یا کاهش درصد ها و تراز ها پی ببرم و اون ها رو اصلاح کنم. 

 

  1. روش شما برای بررسی کارنامه‌ها و تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ 
  2. ابتدا سوالاتی را که درست زده ام را یک بار دیگه حل می کنم و بعد سوالات نزده، در آخر سوالاتی که پاسخ اشتباه داده ام را تحلیل می کنم و نکاتشان را یادداشت برداری       می کنم و برای اینکار از پاسخنامه آزمون نیز کمک می گیرم.

 

  1. آیا تا به حال در پرسش و پاسخ های تالار گفت‌و‌گوی سایت کانون شرکت کرده‌اید؟ 
  2. بله – به نظرم خیلی خوب و مفیده که سوالات درسی را در قسمت کامنت ها بنویسیم تا رتبه های برتر به آنها پاسخ بدن.



  3. مهارت های خود تنظیمی و فراشناخت

  4.  

    1. آيا هدف‌گذاري چند از 10 را انجام مي‌دهی؟ براي كدام درس‌ها ؟ چگونه؟ براي هدف‌گذاري از کدام کارنامه‌ها استفاده مي‌كنی؟
    2. بله – برای همه درس ها قبل از آزمون هدف گذاری چند از 10 را انجام می دهم بعد از آزمون چند از 10 ها را با هدف گذاری هایی که کرده ام مقایسه می کنم. از کارنامه اصلی آزمون و کارنامه اشتباهات استفاده می کنم.
  5.  

    1. آیا خلاصه‌نویسی دارید؟ در کدام درس‌ها؟ روش خلاصه‌نویسی شما چگونه است؟ 
    2. بله – برای دروس عمومی سعی می کنم خلاصه نویسی هایم کوتاه و از قسمت های خیلی مهم کتاب و نکات تست ها باشند و این خلاصه نویسی ها را در حاشیه های کتاب ها می نویسم تا همیشه آنها را ببینم و بخونم. 
  6.  

    1. چه زمانی یک مبحث را خلاصه‌نویسی می‌کنید؟ خلاصه‌نویسی شما چه ویژگی‌هایی دارد؟ 
    2. خلاصه نویسی را به هنگام تست زنی برای یک مبحث انجام می دهم چون وقتی تست می زنم قسمت های مهم هر مبحث را متوجه می شوم. خلاصه نویسی این امکان رو به من میده تا هر لحظه ای بتونم با یک مرور کوتاه قسمت های مهم را برای خودم یادآوری کنم.
  7.  

    1. براي اين كه از حاشيه‌های کنکور و کرونا و ... به دور باشيد، چه كارهايي انجام می‌دهید؟ 
    2. سعی می کنم با قرار گرفتن در فضای درس و مدرسه از قضایای حاشیه ای دوری کنم و بر دروس متمرکز باشم.
  8.   

    1. در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روش‌هایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید؟ 
    2. گاهی افت نشانگر این هست که باید یک تغییراتی در برنامه ریزی و روند مطالعه انجام داد، من معمولا سعی می کردم با تغییرات خوب و مفید در برنامه قبلی مشکلات را برطرف کنم.
  9.  

    1. پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشته‌است و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟
    2. توصیه های پشتیبان من همیشه برام کمک کننده بوده و من تلاش می کنم تا هر آنچه بهم توصیه می کنند را تمام و کمال انجام دهم. به نظرم یک پشتیبان خوب باید درک خوبی از دانش آموز خود داشته باشه، نتایج آزمونش را بررسی کنه و نکات مثبت و منفی را اطلاع بده.
  10.  

     

    1. اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامه‌ریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟ 
    2. واقعا اعضای خانواده در افزایش روحیه تاثیر بسزایی دارند، خانواده من با تشویق و اعتماد به نفسی که به من میدن، باعث میشن رو به جلو حرکت کنم و گاهی با صحبت کردن با من بهم آرامش میدن.
  11.  

    1. زمان استراحتتان به چه میزان است و چه کارهایی برای تفریح انجام می‌دهید؟ 
    2. سعی می کنم هر 3 ساعت یک بار یه ربع استراحت داشته باشم، با حرف زدن با خانواده یا کمی هواخوری در حیاط و...
  12.  

  13.  
  14.  

    روش‌های مدیریت زمان

     

    1. زمان آزمون‌های خود را چگونه مدیریت می‌کنید؟ 
    2. با توجه به این اصول که باید هر درس را در زمان خودش پاسخ بدهم و با سوالاتی که زیاد وقت گیر هستن در ابتدا درگیر نشم و این سوالات را به آخر آزمون موکول کنم.
  15.  

    1. از کدام یکی تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده می‌کنید؟ (ضربدر منها- زمان‌های نقصانی...) به طور خلاصه روش خود را توضیح دهید. 
    2. زمان های نقصانی – این روش واقعا عالیست، باید چند دقیقه کمتر از زمان قانونی به هر درس را اختصاص دهیم و آن دقایق را جمع کنیم تا در آخر آزمون وقت اضافه برای سوالات نزده و دشوارتر داشته باشیم.
  16.  

    1.  هفته‌ای چند ساعت مطالعه می‌کنید؟ این تعداد ساعت را چگونه در طول هفته تقسیم می‌کنید؟ 
    2. به طور میانگین 75 ساعت، برای هر روز 11 ساعت و یک روز که معمولا جمعه در نظر می گیرم 9 ساعت را اختصاص می دهم.



    3. هدف گذاری و شروع نیمسال دوم

    4.  

      1. در نیم‌سال دوم در کدام یک از درس‌ها هدف‌گذاری ویژه‌ای می‌کنید؟ چرا؟ 
      2. فارسی، چون فارسی نقطه ضعف من هست می خوام این نقطه ضعف را نه تنها بهبود ببخشم بلکه به نقطه قوت تبدیل کنم.
    5.  

      1. در کدام درس در نیم‌سال دوم روش مطالعه خود را تغییر می‌دهید؟ چرا؟ 
      2. زبان انگلیسی، چون به نظرم روشی که در شروع نیم سال اول داشتم زیاد مفید نبود و الان روش بهتری پیدا کرده ام.
    6.  

      1. در نیم‌سال اول چه ضعف‌هایی را از خود شناسایی کرده‌اید که قصد دارید در شروع نیم‌سال دوم آن را برطرف کنید؟ 
      2. تنوع تست ها را سعی می کنم بیشتر کنم و سوالات متنوع و گوناگون برای هر مبحث حل کنم. 
    7.  

      1. یکی از چالشهایی مهم دانش‌آموزان نگرانی برای فراموشی مباحث نیم‌سال اول دوازدهم است. چگونه این موضوع را حل خواهید‌کرد؟ 
      2. تعطیلات عید یکی از بهترین فرصت هاست و قصد دارم در این تعطیلات به مرور دروس بپردازم.
    8.   

      1. برای نوروز چه برنامه خاصی دارید؟ 
      2. ادامه مباحث و مرور مباحث قبلی.
    9.  

 

دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برترها دنبال کنید.گفت و گو با قهرمان پیوستگی نیم سال اول(ریاضی) اشکان عینی 

Menu