نام و نام خانوادگی: فاطمه سادات سیدشکری
میانگین تراز: 7150
رشته تحصیلی: انسانی
تحصیلات مادر: کارشناسی ارشد
تحصیلات پدر: کارشناسی ارشد
شغل مادر: کارمند فرودگاه
شغل پدر: کارمند تعزیرات حکومتی
میانگین درصد:
ادبیات 70 / عربی 70 / دینی 85 / زبان 93 / ریاضی 75 / اقتصاد 93 / ادبیات اختصاصی 65 / عربی اختصاصی 87 / تاریخ و جغرافیا 70 / جامعه شناسی 80 / منطق و فلسفه 60 / روانشناسی 87
هیچ کدام از آزمونها را از دست ندادم حتی اگر آمادگی لازم را برای انجام آزمون نداشتم...
آزمون
1-از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایههایی در آزمونهای کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟
سال ۹۹ بعد از پایان پایه تحصیلی دهم وارد کانون شدم. یازدهم و دوازدهم را به صورت مداوم در آزمون ها شرکت کردم. دلیل انتخاب کانون داشتن سابقه درخشان و تجربه اطرافیان بوده است.
2-دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟
می دانستم که وقفه در آزمون ها باعث ایجاد وقفه در مطالعه خواهد شد و از بین آنها هیچ کدام از آزمونها را از دست ندادم حتی اگر آمادگی لازم را برای انجام آزمون نداشتم.
3-مهم ترین ویژگی آزمونها از نظر شما چیست؟
سنجش مداومی که به صورت منظم مارا در شرایط آزمون قرار می دهد.
4-شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟
با توجه به آنلاین بودن آزمون، مغز پروسه قرار گیری در شرایط آزمون را به خوبی درک نمی کند پس تا حد توان سعی بر این بود که شرایط برگزاری یک آزمون حضوری را در خانه فراهم کنم و مدیریت زمان را در نظر بگیرم.
5- آیا در تحلیل کارنامه، مقایسه با خود را در اولویت قرار می دهید یا مقایسه با دیگران؟ چقدر تراز و درصد دیگران برای شما مهم است؟
در ابتدا درصدهای هر درس را با میانگین درصد ها و آزمون های قبلی می سنجیدم و سپس به رتبه در منطقه و کشور توجه میکردم. داشتن رقیب هایی در سطح شهر هم انگیزهایی را در من ایجاد کرد اما توجه به آزمون های آنها ملاک اصلی من برای سنجش کارنامه نبود.
6-آزمون های هدفگذاری چه تاثیری در برنامهریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟
با توجه به نحوه برنامه ریزی، آزمون های هدف گذاری باعث می شود که میزان بازدهی هفته اول را به خوبی درک کنم و برای هفته دوم نسبت به ضعف و قوت هایم برنامه داشته باشند.
7-چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها دارید؟ آیا در چند نوبت به درس ها پاسخ میدهید یا اینکه به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دهید؟
آزمون هدف گذاری را در پنجشنبه هفته اول در همان ساعت اولیه بارگذاری پاسخ می دادم و آزمون های مشابه پارسال را بهصورت درس محور و برای سنجش هر درس پاسخگو بودم. هدف من از برگزاری این آزمون ها دریافتن نقاط ضعف و قوت خود بود.
8- از چه زمانی هدف اصلی را کنکور سراسری قرار دادید و برای آن به چه صورت برنامه ریزی کردید ؟
با ورود به پایه دوازدهم و شروع سال تحصیلی کنکور هدف اصلی من شد و برنامه راهبردی کانون مسیری برای رسیدن به این هدف بود.
9-اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیدهاید؟ دلیل پیشرفت خود را چه میدانید؟
در اولین آزمون پایه دوازدهم ۲۳ مهر ماه تراز من ۶۷۷۳ بود و جدید ترین آزمون ۶ اسفند تراز ۷۰۱۱ را کسب کردم اما بالاترین تراز در بین ازمون ها ۷۷۳۷ بوده است. یکی از دلایل پیشرفت خود را آزمون های مداوم و کسب تجربه در آزمون دادن میدانم.
10-بعد از شرکت در آزمونها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمونها چگونه باعث رشد شما در مدرسه شدهاست؟
با وجود شرایط کرونایی و برگزاری اکثر امتحانات مدرسه به صورت آنلاین و تستی آزمون ها به من کمک کرد که تسلط کامل بر مسائل را داشته باشم و مشکل مدیریت زمان را نداشته باشم.
برنامه و کتاب
1-همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟
مهمترین ویژگی برنامه کانون داشتن بازه زمانی کافی برای رسیدن به تسلط بر مطالب هر آزمون است که باعث می شود مطالب به صورت خوانش مرور تست و تکرار در برنامه ریزی دو هفته هر دانش آموز وجود داشته باشد همین طور ایستگاه های جبرانی که در هر چند آزمون به صورت مداوم تکرار میشوند باعث میشود که در صورت کمبود تسلط بر برخی از مطالب و تسلط کافی و مناسب به آن مطلب برسیم.
2-چهقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمونها را هماهنگ میکنید؟
تقریباً تفاوت چندانی میان برنامه مدرسه و آزمون نیست و هیچگاه مدرسه از برنامه آزمون عقب نبوده و مشکل چندانی برای اختلاف میان آزمون ها و دروس مدرسه نداشتم.
3- روش و ساعت مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه چه تفاوتی دارد؟ دلیل آن چیست؟
در سال های پایه تنها دوس یک پایه مطالعه می شد و همان دروس در برنامه مدرسه نیز جا داشتند اما در سال کنکور علاوه بر درس های مدرسه و پایه دوازدهم باید مطالب دهم و یازدهم را نیز جمع بندی کنیم بنابراین در این سال تلاش مضاعف و بیشتری را نیازمندیم.
4-برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامهریزیهای خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟
برنامه منظم و هدفگذاری
5-ازکدام یک از کتابهای آبی، سه سطحی، تابستان ، نوروز و زرد و.... استفاده میکنید یا کردهاید؟ مهمترين ويژگيهاي اين كتابهايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد.
تقریباً من از تمامی این کتابها استفاده کردم اما به نظر من کتابهای آبی و پیمانه ای کانون از جامع ترین و مهم ترین منابع کنکور اند. به علت تقسیم بندی درست و تعداد سوالات مناسب برای هر درس که باعث میشود با تست های کافی به حداکثر تسلط بر مطالب برسیم.
6-در کدام درس بیشتر با چالش رو به رو می شدید؟ برای رفع این مشکل به چه راه حلی رسیدید؟
من در درس عربی و فنون همینطور فلسفه با مشکلات زیادی مواجه بودم که سعی کردم تا حد ممکن با استفاده از راهنمایی های مشاور و دبیران آن را بهبود ببخشم و هنوز هم در حال رفع مشکلات آنها هستم.
7-کدام درس(دروس) نقطه قوت شما محسوب می شود؟ در این درس چه روش مطالعه ای دارید؟
درس ریاضی و اقتصاد همین طور زبان از نقاط قوت من هستند و روش مطالعه خاصی برای آنها ندارم اما علاقه به آنها بیشتر از سایر دروس است.
8-یادگیری شما بیشتر از چه طریقی است؟
بیشتر از طریق آموزش در کلاس حتی اگر مطالب تثبیت نشوند ترجیح می دهم فیلم آموزشی ببینم تا خواندن درسنامه.
9-پیشنهاد شما برای دانش آموزانی که به تراز مطلوب خود نرسیده اند چیست؟
هدفگذاری بر درس های ضعیف همگانی و توجه به نقاط قوت خود
کارنامه و سایت
1-از سایت کانون در این مدت چه استفادههايي کردهای؟
بانک سوالات ترم و نهایی و همین طور آزمون های تک درس
2- روز جمعه چه ساعتی آزمون را شروع می کنید؟ کارنامه را چه ساعتی می گیرید ؟
ساعت ۸ صبح آزمون را آغاز کرده و در زمان مشخص به پایان می رسانم. پردازش اولیه کارنامه را نیز ساعت ۴ بعد از ظهر دریافت می کنم.
3-از جعبهی ابزار کارنامه، از کدام کارنامهها استفاده میکنی و چرا؟
کارنامه اصلی، کارنامه اشتباهات، ۵ نوع درس. از کارنامه اصلی برای تحلیل کلی آزمون از کارنامه اشتباهات برای تحلیل اشتباهات خود در آزمون استفاده میکنم کارنامه ۵ نوع درس نیست باعث شناسایی نقاط ضعف و قوت من می شود.
4-روش شما برای بررسی کارنامهها و تحلیل آزمونها چگونه بود؟
پس از دریافت کارنامه کلید را با پاسخ برگ خود مطابقت می دهم در ابتدا سوالات اشتباه و سوالاتی که نزده ام بعد سوالاتی که اندکی در آنها شک داشته ام را مورد بررسی قرار میدهند.
مهارت های خودتنظیمی و فراشناخت
1-آيا هدفگذاري چند از 10 را انجام ميدهی؟ براي كدام درسها ؟ چگونه انجام ميدادي؟ آيا براي هدفگذاري از اين كارنامهها استفاده ميكردي؟
بله هدف گذاری چند از ده از مراحل اصلی است که پس از گرفتن کارنامه برای آزمون های بعد انجام میدهم. برای دروسی که در آنها ضعیف هستم و بعضی اوقات برای دروسی که نقاط قوت من هستند این هدف گذاری را انجام میدهم به صورتی که در هر آزمون تلاش می کنم نقاط ضعف خود را یک دهک افزایش دهم و نقاط قوت خود را در مرحلهای که هستند ثابت نگه دارم و در صورت توانایی آن را افزایش دهم. از کارنامه اصلی برای این هدف گذاری استفاده میکنم.
2- آیا خلاصهنویسی دارید؟ در کدام درس ها؟ روش خلاصهنویسی شما چگونه است ؟
تنها برای درس ریاضی و آیات دینی
3-چه زمانی یک مبحث را خلاصه نویسی می کنید؟ خلاصه نویسی شما چه ویژگی هایی دارد؟
فرمول های درس ریاضی را به صورت خلاصه نویسی در یک دفتر جداگانه نگه می دارم و آیات و نکات دینی را با کلید واژه های آن خلاصه نویسی می کنم.
4-در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روشهایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید؟
در سال تحصیلی جاری در آزمون های جمع بندی افت تراز زیادی داشتم و از تراز ۷۳۰۰ به ۶۸۰۰ رسیدم اما دلیل این افت تراز را نزدن تست و جمع بندی نکردن کامل مطالب موجود در آزمون میدانم.
5-پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشتهاست و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگیهایی دارد؟
انگیزه ای که در هر آزمون برای پیشرفت به من میدادند باعث موفقیت و تلاش مضاعف بود و پشتیبان خوب باید مشوق راه دانش آموز و راهنمای مسیر آزمون ها باشد.
6-اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامهریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟
در نحوه برنامه ریزی من دخالتی نمی کردند اما تاکید به درس خواندن داشتند.
7-زمان استراحت تان به چه میزان است و چه کارهایی برای تفریح انجام می دهید؟
به میزان خیلی زیاد که گاهی اوقات من را از برنامه عقب می اندازد . فیلم و موسیقی و کتاب خواندن همچنین فعالیت در فضای مجازی از تفریحات من هستند.
روشهای مدیریت زمان
1-زمان آزمونهای خود را چگونه مدیریت میکنید؟
با روش ضربدر منها از از سوالاتی که بلد نیستم به سرعت رد میشوم و سوالاتی را که شک دارم را برای آخر آزمون میگذارم.
2-از کدام یکی تکنیکهای مدیریت زمان استفاده میکنید؟ به صورت خلاصه روش خود را توضیح دهید.
تکنیک ضربدر منها از تکنیک های مهمی است که هم در تست های خانگی و هم در تست های آزمون استفاده می کنم. به صورتی که تست هایی که بلد نیستم را با گذاشتن علامت منفی در کنار آنها را رها کرده و تست هایی که بین دو گزینه شک دارم با علامت ضربدر مشخص میکنم و در آخر آزمون به آنها پاسخگو می باشم.
3-هفته ای چند ساعت مطالعه می کنید؟ این تعداد ساعت را چگونه در طول هفته تقسیم می کنید؟
یکی از مشکلات اساسی من در سال تحصیلی ساعت مطالعه نوسانی بود که هر هفته متغیر بود و میزان ثابتی نداشت اما در هفتههای اخیر به صورت میانگین روزانه ۴ ساعت مطالعه دارم که در طول هفته به حداکثر ۳۰ ساعت مطالعه در هفته می رسد.
هدفگذاری و شروع نیمسال دوم
1-در نیمسال دوم در کدام یک از درسها هدفگذاری ویژهای میکنید؟ چرا؟
نیم سال دوم تاکید من بر درس هایی بود که در آنها نقطه ضعف داشتم. توانستم مقدار کمی از این ضعف را برآورده کنم مخصوصاً در درس فلسفه و منطق و میخواهم از رشد نزولی خود در برخی از درس های رتبه آور جلوگیری کنم.
2-در کدام درس در نیمسال دوم روش مطالعه را تغییر میدهید؟ چرا؟
درس منطق و فلسفه و فنون توجه کافی را به اینکه رسانه داشتند و مقدار مناسب تست در نیمسال اول نمی زدم پس تصمیم گرفتم که روش مطالعه خود را برای این درس تغییر دهم.
3-در نیمسال اول چه ضعفهایی را از خود شناسایی کردید که قصد دارید در شروع نیمسال دوم آن را برطرف کنید؟
از نیمسال اول نقطه ضعف من جدی نگرفتن رقابت بین دانش آموزان بود و ساعت مطالعه پایین که در نیمسال دوم در تلاشم که ساعت مطالعه خود را افزایش دهم.
4-یکی از چالشهای مهم آن ها نگرانی برای فراموشی مبحثهای نیمسال اول دوازدهم است. چگونه این موضوع را حل خواهید کرد؟
در این باره نگرانی خاصی ندارم زیرا در امتحانات نوبت اول و همین طور آزمونهای نیمسال اول پایه دوازدهم را به خوبی مدیریت کردم اما برای جمعبندی و دوره این مطالب در دوران نوروز تایم خاصی را در نظر گرفته ام.
5-برای نوروز چه برنامه خاصی دارید؟
بازه زمانی نوروز در تمامی پایه ها و نقطه قوت من بوده زیرا توجه چندانی به تعطیلات در این برهه زمانی ندارم و از آن به عنوان سکوی پرش استفاده میکنم تا بتوانم مطالب را جمع بندی کنم و به مرور دروسی که در نیمسال اول خوانده ام بپردازم.
------------------------------------------------------------
دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها دنبال کنید.
------------------------------------------------------------

