نام و نام خانوادگی: سینا محمودیان
میانگین تراز: 6700
رشته تحصیلی: تجربی
تحصیلات مادر: دیپلم
تحصیلات پدر: لیسانس ادبیات
شغل مادر: خانه دار
شغل پدر: فرهنگی
میانگین درصد:
ادبیات 65 / عربی 80 / دینی 80 / زبان 90 / شیمی 80 / فیزیک 70 / زیست 70 / ریاضی 60
پشتیبان خوب بنظرم کسی است که هفته ای چند بار با دانش آموز در تماس باشد و کارهای او را بررسی کند...
آزمون
1-از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایههایی در آزمونهای کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟
از دهم وارد کانون شدم. البته پایه ششم هم چند آزمون شرکت کردم اما ادامه ندادم. اما از پایه دهم به کانون پیوستم و 3 سال است که در آزمون های کانون شرکت می کنم.
2-دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟
مهم ترین دلیل حضور من در آزمون ها این است که از درس خواندن دور نشوم و پیوستگی مطالعه درس هایم را از دست ندهم.
3-مهم ترین ویژگی آزمونها از نظر شما چیست؟
همان پیوستگی می تواند باشد که اجازه نمی دهد از درس خواندن دور شویم.
4-شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟
متاسفانه کرونا بر بسیاری از دانش آموزان تاثیر منفی گذاشته و روحیه ی دانش آموزان را تخریب کرده است.اما به هر حال شرایط برای همگی یکسان است و باید خودمان را با شرایط تطابق دهیم.
5-چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چهقدر این موضوع برایتان مهم است؟
به نظرم هر فردی باید خودش را در نظر بگیرد و نباید به دیگران توجه خاصی بکند. عدم پیشرفت خودمان است که باید روز به روز باشد.
6-آزمون های هدفگذاری چه تاثیری در برنامهریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟
آزمون های هدف گذاری دید و راه مستقیمی به ما برای برنامه ریزی دقیق تری می دهد.
7-چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها دارید؟ آیا در چند نوبت به درس ها پاسخ میدهید یا اینکه به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دهید؟
در این آزمون ها عمدتا به صورت تک درس پاسخ می دهم.
8-از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟
از سال دهم جدی بودم اما در ترازم پیشرفتی دیده نمی شد. اما از تابستان سال دوازدهم شروع کردم و از خودم راضی هستم.
9-اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیدهاید؟ دلیل پیشرفت خود را چه میدانید؟
در سال اول حدودا 5500 بود. اما با تلاش بسیار زیاد و کنار گذاشتن خیلی از تفریحات به میانگین تراز 6700 رسیدم.
10-کدام درس نقطه قوت شما محسوب میشود؟ در این درس چه روش مطالعهای دارید؟
در اکثر درس ها قوی هستم اما به نظرم درس شیمی نقطه ی قوت من هست. در این درس سر کلاس به خوبی به حرف های دبیرم به خوبی گوش می دهم و آخر شب درس را مرور می کنم.
11-برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟
از یکی از دوستانم که دندان پزشک هستند کمک گرفتم.
12-بعد از شرکت در آزمونها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمونها چگونه باعث رشد شما در مدرسه شدهاست؟
هنگامی که در آزمون ها شرکت کنی باید خوب درس بخوانی و همین خواندن درس ها موجب می شود که در مدرسه هم پیشرفت کنیم.
برنامه و کتاب
1-همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟
مهم ترین ویژگی این است که برنامه دقیق و مشخص است و دانش آموزان می دانند که باید چه کار کنند و چگونه برنامه ریزی کنند.
2-چهقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمونها را هماهنگ میکنید؟
فرق زیادی با همدیگر ندارند. با دبیرمان صحبت می کنیم که طبق بودجه بندی آزمون ها پیش بروند.
3-آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سالهای پایه تفاوتی کردهاست؟ چه تفاوتی؟
بله. سعی می کنم ساعات بیشتری را صرف درس خواندن کنم.
4-برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامهریزیهای خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟
سعی می کنم که در مدرسه یاد بگیرم و بیشتر وقتم در منزل را صرف تست زدن کنم.
5-ازکدام یک از کتابهای آبی، سه سطحی، تابستان ، نوروز و زرد و.... استفاده میکنید یا کردهاید؟ مهمترين ويژگيهاي اين كتابهايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد.
از کتاب آبی. چون که سوال های آزمون سراسری را هم در قسمت مربوط به هر فصل آورده است.
6-آيا دفتر برنامهريزي دارید؟ دفتر برنامهريزي چه كمكي به شما كرد و مهمترین ویژگی آن چیست؟
بله باعث می شود که دقیق و ساعت به ساعت بدانم که باید چه درسی بخوانم.
7-در کدام درسها روش مطالعه خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید؟ چگونه؟
در درس زیست. ابتدا بیشتر کتاب درسی و درس نامه را می خواندم و کمتر تست می زدم اما حالا کمتر درس نامه می خوانم و سعی می کنم بیشتر تست بزنم.
کارنامه و سایت
1-از سایت کانون در این مدت چه استفادههايي کردهای؟
استفاده های زیادی از جمله کارنامه اشتباهات برای مرور و جمع بندی
2-آیا تا به حال برای مرور و جمعبندی پیش از آزمون از مطالب درسی سایت کانون استفاده کردهاید؟
بله از کارنامه اشتباهات استفاده کرده ام.
3-روز جمعه كارنامه را چه ساعتي ميگيري؟ و چگونه و به كدام قسمتها بيشتر توجه ميكني؟
در همان ساعات اولیه حدود 4 بعد از ظهر. بیشتر به درصد هایم توجه می کنم.
4-از جعبهی ابزار کارنامه، از کدام کارنامهها استفاده میکنی و چرا؟
کارنامه ی اصلی و کارنامه ی اشتباهات
5-هفتهی اول و دوم برنامهتان چگونه است؟ روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع میکردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه قرار میگرفتید يا در پردازشهاي بعدي؟ چرا؟
هفته ی اول سعی می کنم درس هایم را تمام کنم و هفته ی دوم بیشتر تست بزنم.
6-روش شما برای بررسی کارنامهها و تحلیل آزمونها چگونه بود؟
سعی می کنم اشتباهاتم را دسته بندی کنم تا روش های بهتری برای رفع آنها بیابم.
7-در سالهای دهم و یازدهم از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتید؟ در آزمونها چه ترازی داشتید؟ اگر نسبت به سالهای پایه پیشرفت داشتهاید، دلیل و انگیزهی این پیشرفت چه بود؟
سال های اول و دوم ترازم خیلی قابل قبول نبود. چونکه در درس خواندن زیاد جدی نبودم.
مهارت های خودتنظیمی و فراشناخت
1-شما امسال بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانید يا با روش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس ميخوانديد بعد آزمون مي داديد؟
برای امتحانات تشریحی و تستی به نظرم باید کمی روی درسنامه مسلط شویم و بعد تست و سوال بیشتری حل کنیم.
2-براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دور باشيد، چه كارهايي انجام میدهید؟
کمتر از منزل خارج می شوم.
3-در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روشهایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید؟
متاسفانه این اتفاق ممکن است برای هر کسی رخ بدهد و برای من هم رخ داده است. اما مهم این است که نا امید نشویم و واقعیت را بپذیریم که کم کاری کرده ایم و دوباره به مسیر باز گردیم.
4-پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشتهاست و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگیهایی دارد؟
پشتیبان خوب بنظرم کسی است که هفته ای چند بار با دانش آموز در تماس باشد و کارهای او را بررسی کند.
5-اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامهریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟
خانواده ام خیلی در این موفقیت من سهیم هستند چون که تقریبا مهمانی رفتن را کنسل کرده اند و اگر در ترازم افت داشته باشم هم پدرم و هم مادرم می گویند که دوباره تلاش کن هنوز وقت داری و با شنیدن این حرف ها دوباره خودم را پیدا می کنم.
روشهای مدیریت زمان
1-زمان آزمونهای خود را چگونه مدیریت میکنید؟
با زدن تست های زمان دار در هفته ی دوم بعد از تسلط روی مطالب
2-از کدام یکی تکنیکهای مدیریت زمان استفاده میکنید؟
بیشتر ضرب در منها
هدفگذاری و شروع نیمسال دوم
1-در نیمسال دوم در کدام یک از درسها هدفگذاری ویژهای میکنید؟ چرا؟
بر روی درس زیست، چون که احساس می کنم تست کمتری کار کرده ام.
2-در کدام درس در نیمسال دوم روش مطالعه را تغییر میدهید؟ چرا؟
در درس ریاضی. قبلا تمرینات کتاب درسی را حل نمی کردم ولی می خواهم از این به بعد تمرینات کتاب درسی را هم حل کنم.
3-در نیمسال اول چه ضعفهایی را از خود شناسایی کردید که قصد دارید در شروع نیمسال دوم آن را برطرف کنید؟
به نظرم در درس ادبیات و مبحث آرایه های ادبی ضعف دارم و برنامه روتینی برای آن در نظر دارم.
4-یکی از چالشهای مهم آن ها نگرانی برای فراموشی مبحثهای نیمسال اول دوازدهم است. چگونه این موضوع را حل خواهید کرد؟
با زدن تست های نشان دار و حل دوباره ی آزمون های نیمسال اول کانون.
5-برای نوروز چه برنامه خاصی دارید؟
برنامه ی ویژه ای تدارک دیده ام که به امید خدا انجام می دهم. قبل از نوروز دروس عمومی را جمع بندی می کنم و در دوران نوروز هم دروس اختصاصی دوازدهم نیمسال اول را با زدن تست مرور خواهم کرد.
=================================
دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها دنبال کنید.
=================================

