نام و نام خانوادگی: میرحمیدرضا موسوی | نام شهر: اردبیل | رشته تحصیلی: ریاضی_فیزیک | میانگین تراز: 6787 | تحصیلات پدر: دیپلم | شغل پدر: فروشنده موبایل | تحصیلات مادر: دیپلم | شغل مادر: خانهدار |
- میرحمیدرضا موسوی: هفتهی اول مختص درسنامه و هفتهی دوم مختص مرور و تسلط است و آزمون را راس ساعت هشت آغاز میکردم و در پردازش اول کارنامه میگرفتم.
آزمون
- از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایههایی در آزمونهای کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟
- از سال نهم وارد کانون شدم و در پایههای نهم، یازدهم و دوازدهم در آزمونها شرکت کردم و دلیل این امر هم رقابت بین دانشآموزان بر یک مبنای مشخص و سوالات استاندارد و برنامهی مطالعاتی کانون برای دانشآموزان بود.
- دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟
- برای سنجیدن سطح فعلی معلومات درسی و پیداکردن نقاط ضعف و قوت
مهم ترین ویژگی آزمونها از نظر شما چیست؟ (اصلی و هدفگذاری و مشابه پارسال)
آزمونهای اصلی و مشابه پارسال ممکن است در حد یک یا دو سوال در هر مادهی درسی سوالات مشابه داشته باشه، ولی شرکت در این آزمون پیش از آزمون اصلی میتواند قوت قلبی برای دانشآموز باشد که از درجه سختی آزمون پیش رو اطمینان حاصل کند. راجع به آزمون هدفگذاری هم قاعدتا با توجه به اینکه بیشتر روی دروس پایهی دوازدهم تمرکز دارد و طبق بودجهبندی آزمون آینده گرفته میشه، میتواند منبع آموزشی و سنجش مناسبی برای سوالات آزمون اصلی باشد.
شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟
شرایط کرونا و آنلاین شدن آزمونها تاثیر چندانی در نحوهی آزمون دادن من نداشت و بهغیر از پایهی نهم که حضوری در آزمونها شرکت میکردم، پایههای یازدهم و دوازدهم بهخاطر پاندمی کرونا آزمون ها بهصورت آنلاین برگزار شدند. به همین خاطر تفاوت چندانی حین برگزاری آزمونها احساس نمیکردم.
- چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چقدر این موضوع برایتان مهم است؟
- تراز و رتبهی دیگر دانشآموزان رو اکثرا برای سنجش میزان درصدهای لازم برای ترازهای مشخصی چک میکردم و قاعدتا پیشرفت باقی دانشآموزان به منزلهی تشویق برای پیشرفت و تلاش هر چه بیشتر خودم بود و اینکه صرفا رتبهی بالای دانشآموزی را به حساب تقلب بذارم، صرفا توهین به تلاش دیگران و بهانهای برای کمکاری خودم تلقی میکردم و طبق توصیهی پشتیبان حتی اگر احتمال تقلب هم وجود داشته باشد، صرفا باید تمرکزم روی درصدهای دروس باشد.
- چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها دارید؟ آیا در چند نوبت به درس ها پاسخ می دهید یا اینکه به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دهید؟
- در آزمونهای هدفگذاری معمولا در اواسط هفتهی دوم شرکت میکردم، چون اکثرا در پایان هفتهی اول به بودجهبندی مورد نیاز برای پاسخدهی به سوالات نمیرسیدم و از آنجایی که سوالات تنها مباحث دوازدهم رو پوشش میدادند، معمولا تا این زمان مطالب رو کامل میکردم، راجع به آزمون مشابه پارسال هم بیشتر مواقع صرفا بهصورت تکدرسی جواب میدم و گاها بهخاطر مطالعات مربوط به آزمون اصلی فرصت پاسخدهی کامل به سوالات فراهم نیست.
- از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟
- سال تابستان را از سال دهم، بازه زمانی مهمی قلمداد میکردم و قاعدتا بازهای بود که تدریس بهصورت رسمی در مدارس شروع نشده و امکان آمادگی هر چه بهتر برای موارد متعدد درسی وجود داشت. شرکت در آزمونهای تابستان باعث آمادگی هر چه بهتر من برای دوران مدرسه شد و در طول سال به فهم مطالب مختلفی که باید در پایهی فعلی مطالعه میشدند، سهولت بخشید.
- اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیده اید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می دانید؟
- اولین تراز کانونی خودم دقیقا یادم نیست ولی فکر کنم زیر 6300 بوده باشه و اینکه دلیل پیشرفتم قاعدتا تلاش هر چه بیشتر برای نتایج بهتر بود.
- کدام درس نقطه قوت شما محسوب می شود؟ در این درس چه روش مطالعه ای دارید؟
- دروس عربی، حسابان و فیزیک رو نقاط قوت خودم به حساب میارم، در این دروس همواره بعد از مطالعهی درسنامه سراغ تست میرم و اشتباهات را بعد از پایان تست حتما مرور میکنم.
- بعد از شرکت در آزمونها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمون ها چگونه باعث رشد شما درمدرسه شده است؟
- قاعدتا مطالبی که در آزمونها مطالعه میشوند، مطالب مورد نیاز برای دروس مدرسه هم هستن و رشد در آزمونها طبیعتا رشد در مدرسه رو هم در پی خواهد داشت.
- برنامه و کتاب
- همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟
- مهمترین ویژگی برنامهی راهبردی معین و منظم بودن آن و توجهی است که به مرور مطالب دارد.
- آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرده است؟ چه تفاوتی؟
- قاعدتا در کمیت تستها و ساعاتی که صرف مطالعه میشود، تفاوتهایی وجود دارد و در سال کنکور سعی داشتهام که این آمار را به حد بالایی برسانم.
- برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامهریزیهای خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟
- افزایش تعداد تستها، شروع و مدت زمان مطالعه
- به صورت میانگین چند ساعت در هفته مطالعه داری و چند تست در هر هفته میزنی؟
- بهصورت میانگین شش ساعت مطالعهی روزانه و شاید پانصد تست در هفته
- در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟چگونه؟
- در درس شیمی به مفاهیم بیشتر اهمیت دادم و با تیپ تستهای مختلف آشنا شدم تا درصدهای بهمراتب بالاتری رو به ثبت برسانم.
کارنامه و سایت
- از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کرده ای ؟
- برای شرکت در آزمونهای هدفگذاری، تکدرس، مشابه و اصلی و همچنین تحلیلها
- روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيری؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كنی؟
- ساعت سه و بیشتر روی تراز و رتبه توجه دارم، ولی همانطور که ذکر کردم، قاعدتا باید توجه به درصدها معطوف باشد.
- از جعبهی ابزار کارنامه، از کدام کارنامهها استفاده میکنی و چرا؟
- * کارنامهی اصلی آزمون * کارنامهی هدفگذاری * کارنامهی پروژهای * کارنامهی 5 نوع درس
* کارنامهی اشتباهات * کارنامهی بازیابی سؤالمحور * کارنامهی نردبانی
کارنامهی پنج نوع درس در واقع نمایهای واضح از نقاط ضعف و قوت را نشان میدهد و بهتر میتوانیم وضعیت فعلی خودمان رو بفهمیم. کارنامهی اشتباهات هم از اهمیت بالایی برخوردار است که بعد از هر آزمون بررسی میشود.
هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه است ؟روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه می گرفتید يا در پردازش هاي بعدي؟ چرا؟
- هفتهی اول مختص درسنامه و هفتهی دوم مختص مرور و تسلط است و آزمون را راس ساعت هشت آغاز میکردم و در پردازش اول کارنامه میگرفتم.
- روش شما برای بررسی کارنامه ها و تحلیل آزمون ها چگونه بود؟
- قاعدتا با پایینترین درصد شروع میکردم و با استفاده از پاسخنامهای که در ساعت 4 در اختیار ما گذاشته میشد، اشتباهات رو بررسی میکردم.
- در سال های دهم و یازدهم از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتید؟ در آزمون ها چه ترازی داشتید؟
- اگر نسبت به سال های پایه پیشرفت داشته اید، دلیل و انگیزه ی این پیشرفت چه بود؟ در سال یازدهم تراز نسبتا پایینتری داشتم ولی در سال دوازدهم به علت وجود کنکور و اهمیت بالایی که داره، سعی کردم تا پیشرفتی داشته باشم.
- مهارت های خودتنظیمی و فراشناخت
- در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روش هایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید؟
- مربوط به ناامیدی در خواندن درس بوده که با مشورتهایی که با سایر دوستا و اعضای خانواده صورت گرفت، وضعیت بهبود یافت.
- پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشته است و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگی هایی دارد؟
- کمک شایانی در پیشرفت بنده داشتن و راهنماییهای ایشان همواره راه رو برایم هموارتر کرده و پشتیبان خوب باید شرایط دانش آموز را درک کند، نه اینکه ندانستنه چیزی مواضع و موانع را برایش مشخص کند.
- روش های مدیریت زمان
- زمان آزمون های خود را چگونه مدیریت میکنید؟
- با شروع از دروسی که تسلط بیشتری روی آنها دارم و عبور از سوالات طولانی یا با راه حل مشکلساز
- از کدام یکی تکنیک های مدیریت زمان استفاده میکنید؟(ضربدر منها- زمان های نقصانی...)
- ضربدر منها
- هدفگذاری و شروع نیم سال دوم
- در نیم سال دوم در کدام یک از درس ها هدفگذاری ویژه ای میکنید؟ چرا؟
- روی دروس تخصصی، آن هم بهخاطر ارزش بالا و تعیینکنندهای که در آزمونها دارند.
- در نیمسال اول چه ضعف هایی را از خود شناسایی کردید که قصد داید در شروع نیم سال دوم ان را برطرف کنید؟
- کمتوجهی به دروس عمومی
- یکی از چالش های مهم آن ها نگرانی برای فراموشی مبحث های نیم سال اول دوازدهم است. چگونه این موضوع را حل خواهید کرد؟
- زدن نمونه سوالات مختلف و استفاده از خلاصهنویسی
برای نوروز چه برنامه خاصی دارید؟- مرور دروس دوازدهم و جمعبندی نهایی دهم و یازدهم
برای ارتباط بیشتر با برترها و رزرو پشتیبان ویژه، رتبه برترهای کانون قلمچی را دنبال کنید،
همچنین می توانید با شماره ۰۲۱۸۴۵۱ داخلی ۳۱۲۳ تماس بگیرید.

