نام و نام خانوادگی دانشآموز : علی محمدزاده شبستری
نام شهر : تهران
رشته تحصیلی : دوازدهم ریاضی و فیزیک
میانگین تراز : 7271
تحصیلات پدر: کارشناس ارشد IT
شغل پدر: مشاور ارشد فناوری اطلاعات
تحصیلات مادر: لیسانس گرافیک
شغل مادر: خانهدار
میانگین درصد هر درس در آزمون ها: فارسی 65 تا 70 – عربی 90 – دین و زندگی 90 – زبان انگلیسی 90 حسابان 80 – هندسه 90 – ریاضیات گسسته 50 – فیزیک 75 تا 80 – شیمی 60
من پشتیبان معمولی و ویژه دارم. هر دو بسیار خوب هستند. پشتیبان ویژه کمک بیشتری در تحلیل آزمون و ارائه راهنمایی دارد؛ که برای من مفید بودهاند و من ازشان تشکر میکنم.
آزمون
از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایههایی در آزمونهای کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟
از ابتدای پایۀ یازدهم به پیشنهاد مشاور مدرسهام جهت ارزیابی بهتر از وضعیتم و مقایسۀ با جامعۀ آماری بزرگتر وارد کانون شدم.
دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟
حضور در آزمونها همیشۀ برای من یک انگیزه هست تا به طور مستمر خودم را ارزیابی کنم، نقاط قوت و ضعفم را پیدا کنم و با در نظر گرفتن این موارد برنامه درسیم را تنظیم کنم. یک علت دیگر برای حضور پیوستۀ من، رقابت مداوم هست؛ چون این باعث میشود که نگذارم عقب بیفتم و همواره تلاشم را حفظ کنم.
مهم ترین ویژگی آزمونها از نظر شما چیست؟ (اصلی و هدفگذاری و مشابه پارسال)
آزمونهای کانون چیزی فراتر از یک آزمون هستند. برنامۀ راهبردی بسیار عالی و مفید آزمونها همیشه ملاک برنامهریزی درسی هفتگی من هستند. و من خیالم جمع است که به خوبی همۀ دروس و مباحث آنها در زمان مخصوص خودشان قرار دارند.
یکی از ویژگیهای خوب دیگر آزمونهای کانون، زمان آنهاست. به نظر من ارزیابیهای دوهفتهای خیلی مفیدترند و باعث میشود با حجم مناسبی از دروس آزمون بدهیم و در نتیجه تحلیل بهتر و دقیقتری روی موضوعات ریز دروس انجام شود. از طرف دیگر فشار سنگینی و حجم زیاد مباحث به داوطلبان وارد نشود.
شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟
من از همان ابتدا که در آزمونهای کانون شرکت میکردم، همۀ شرایط آنلاین بود. اما من همیشه با تهیۀ دفترچۀ کاغذی سؤالات از نمایندگی کانون، سعی میکردم در منزل محیطی شبیه آزمون اصلی کنکور را برای خودم ایجاد کنم تا علاوه بر جواب دادن به سؤالات، بتوانم با شرایط محیطی عادت کنم. به طوری که هر روز قبل آزمون به خودم میگفتم من امروز کنکور دارم! و با همان تمرکز و دقت سعی میکردم آزمون بدهم.
چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چقدر این موضوع برایتان مهم است؟
حقیقتاً من شرایطی که داوطلبان دیگر در آن آزمون میدهند را نمیدانم. برای همین فقط یه نگاه کلی به درصدهای چند رتبه برتر دارم. قطعاً تقلبهایی وجود دارند اما من هرگز به آنها توجه نمیکنم و نمیگذارم من را مأیوس کنند و به من القا شود که این رقابت عادلانه و واقعی نیست.
بیشتر سعی میکنم نقاط قوت و ضعف خودم را پیدا کنم، و البته یک مقایسۀ کلی هم با بقیه داشته باشم.
از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟
من امسال قبل از تابستان، از طریق صحبتهایی که با دوستان کنکوریام داشتم، متوجه شدم که تابستان زمان بسیار خوبی برای جمعبندی و مطالعۀ بخشی از دروس دوازدهم است. برای همین، من بلافاصله پس از تمام شدن امتحانات خرداد یازدهم، به طور جدی مطالعه کردم و بیشتر دروس پایه را تکمیل کردم.
یکی از مفیدترین ابزارهای ارزیابی من، آزمونهای تابستان کانون بودند. به نظر من این آزمونها از اهمیت بالایی برخوردارند. زیرا کارنامههای آنها، اطلاعات کاملی درباره وضعیت دروس پایۀ من دادند، و در طول سال تحصیلی که مجدداً دروس پایه در آزمونها هستند، توانستم با صرف وقت کمتر، و دانستن نقاط قوت و ضعفم که از تابستان مشخص شده بودند، نتیجهای عالی در دروس پایه بگیرم. این باعث صرفهجویی در وقت من، و اختصاص آن به دوازدهم شد.
اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیده اید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می دانید؟
اولین آزمونی که من در کانون دادم 28 شهریور 1399 بود. ترازم 6814 بود. اما پس از آن به مرور افزایش پیدا کرد. همان سال (یازدهم) به تراز 7583 (رتبه دوم کشوری) برسم و آن سال به طور متوسط 7200 تا 7300 بود.
در سال دوازدهم به دلیل بیشتر شدن حجم مباحث آزمون، و بالا رفتن جامعۀ آماری، کمی افت تراز داشتم. اما طی دو سه آزمون آن را جبران کردم. و آخرین آزمون من که 24 دی بود تراز کل 7529 داشتم.
قطعاً یکی از مهمترین دلایل این پیشرفت، برنامه ریزی درست (مطابق برنامه راهبردی) و البته عمل به آن بود. برنامۀ من به گونهای است که سعی میکنم در هفتۀ اول (نهایتاً تا سه روز از هفتۀ دوم) همۀ مباحث آزمون بعدی را از جهت مطالعه و تسلط نسبی خوانده باشم. ( گاهی تدریس معلمهای بزرگوارم کمی از برنامه عقبتر بود و من سعی میکردم خودم این را جبران کنم). و در طول همان هفتۀ اول در بخشهای مطالعاتی که غیر از یادگیری دروس جدید بودند ، به علاوۀ روزهای باقیمانده ، تست زیادی حل کنم. مخصوصاً برای دروس اختصاصی.
همچنین تحلیل آزمون یکی از مهمترین عوامل پیشرفت من بود. زیرا اگر صرفاً یک آزمون بدهیم و درصدها را ببینیم، هیچ فایدهای ندارد. اصلاً هدف از آزمون همین است که عیبیابی کنیم. (همینطور برای نقاط قوت)
کدام درس نقطه قوت شما محسوب می شود؟ در این درس چه روش مطالعه ای دارید؟
از بین دروس عمومی، عربی و زبان انگلیسی دو درسیاند که معمولاً کمتر از 90 درصد نشدهاند.
حقیقتاً من از خیلی سالها پیش، این دو زبان شیرین را دوست داشتم و مطالعه میکردم. قبل از ورود به دبستان، من عربی و انگلیسی یاد میگرفتم و قطعاً این خیلی در ایجاد علاقه و تسلط من مؤثر است. و باعث شده که زمان کمتری به این دو درس اختصاص بدهم.
اما طبق تجربههای این چند سالم (به خصوص از زمان آزمون دادن) متوجه شدم که برای تسلط در این دو درس (مثل فارسی) باید تکرار و تمرین زیاد داشت. برای عربی بیشتر. مثلاً تمرین صرف تعداد زیادی از افعال در بابهای مختلف میتواند گره گشای بسیاری از چالشها در این درس باشد. چرا که هم در ترجمه، هم در قواعد و ضبط حرکات و درس متن حضور دارند. (خودم گاهی این کار را میکردم و برای اطمینان از جوابهایم، از سایت اینترنتی tasrif.reverso.net صرف فعل استفاده میکردم)
برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟
مشاوران مدرسهام بسیار دلسوز و باتجربهاند و همیشه به من کمک کردهاند. گاهی هم برای بعضی جزئیات، با دانشآموزانی که خودشان کنکوری بودند یا تازه کنکور داده بودند صحبت میکردم و از تجربههای آنها بهره میبردم. در بسیاری از موارد خیلی مفید بودند. از جمله برنامه ریزی برای استفاده از دوران عید و تابستان و دی 1400 .
بعد از شرکت در آزمونها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمون ها چگونه باعث رشد شما درمدرسه شده است؟
بله این طبیعی است که در مدرسه هم رشد داشته باشم. وقتی برنامۀ درسی من متحول شود و من با دید بهتری نسبت به مسیر پیشرویم درس بخوانم، رشد در مدرسه هم حاصل میشود.
برنامه و کتاب
همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟
همانطور که در پاسخ سؤال سوم اشاره کردم، حجم مناسبی از دروس در هر بازۀ زمانی قرار گرفتهاند. که این باعث خاطرجمعی دانشآموزان میشود که به خوبی میتوانند دروس خود را پیش ببرند (حتی آنهایی که درس معلمشان عقبتر است).
ایستگاههای جبرانی و جمعبندی بسیار خوب و به موقع قرار دارند تا پس از گذشت چند ماه، با خیال جمع راه را ادامه دهیم.
چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ میکنید؟
برنامۀ مدرسۀ من با برنامه راهبردی کانون ( که همان برنامۀ خود من است با اندکی تغییر) کمی تفاوت دارد. اما سعی میکنم برنامهام را طوری بچینم که اولویتها رعایت شوند. گاهی از برنامۀ کانون در یک مبحث جلوترم و تسلط خوبی دارم. پس وقت آن را کمی کاهش میدهم و آن قسمت از برنامۀ مدرسه را جایگزین آن میکنم. در کل این دو برنامه فرق زیادی ندارند.
آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرده است؟ چه تفاوتی؟
بله قطعاً. مهمتر از همه ساعت مطالعه است. زیرا درسهای دوازدهم (از نظر من) خودشان کمی سختتر از پایه هستند. و ضمناً دانشآموزان باید سه سال را در یک سال بخوانند. و این (ضمن رعایت کیفیت) مستلزم ساعات مطالعه بیشتری است.
تستهای زماندار و آزمون گرفتن از خودم هم امسال خیلی بیشتر از سال گذشته در دستور کارم قرار دادم. و این هم خیلی مفید و مهم است.
برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامهریزیهای خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟
سعی کردم دروس را با توجه به اولویت در برنامه تنظیم کنم. این اولویتها برای من از دو جا منشأ میگیرند. یکی میزان زمانی که دروس جدید لازم دارند (بر اساس حجم و درجۀ سختی آنها که مشخص است) ، و یکی نتایج من در آزمون(های) قبلی.
به طوری که اگر در یک آزمون، مثلاً ریاضیات گسسته را خوب نزدم، ( پس از تحلیل آزمون و پیدا کردن ایرادها و راه حلشان) تصمیم راهبردی برایش میگرفتم و در هفتۀ بعدی، آن را به طور ویژه مطالعه میکردم. البته دروس دیگر هم جای خودشان را داشتند و سعی کردم از آنها کم نکنم. مگر مواقعی که شرایط خاصی بود و مجبور بودم برای یک درسی که واقعاً زمان بیشتری نیاز داشت، از آن درسهایی که در آزمون خوب زده بودم کم کنم.
از کدام یک از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد و.... استفاده میکنید یا کرده اید؟ مهم ترين ويژگي هاي اين كتاب هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد؟
کتابهای سه سطحی یکی از بهترین منابع من در سال یازدهم و دوازدهم بودند. به خصوص برای دروس اختصاصی. مثل هندسه 2 و فیزیک 2 و فیزیک 3 و آمار و احتمال و ریاضیات گسسته. خیلی خوب بودند. پر از سؤالات زیبا که هر کدام مطلب جدیدی داشتند.
کتاب آبی هندسه و فیزیک هم در یازدهم داشتم. تقریباً همۀ تستهایشان را زدم و مفید بودند.
آيا دفتر برنامه ريزی دارید؟ دفتر برنامه ريزی چه كمكي به شما كرد و مهم ترین ویژگی آن چیست؟
بله. وقتی همه چیز منظم و دقیق ( و البته اصولی) ثبت شود، یک اتفاق خوب میافتد. و آن این است که به همۀ موارد میتوان به بهترین شکل رسیدگی کرد؛ چیزی از قلم نیفتد و به فعالیتی بیشتر از آنچه لازم است پرداختهنشود. دفتر برنامهریزی هم همین کار را برای درس خواندن میکند. به طوری که اگر هر دانشآموز پس از یک تحلیل خوب از همۀ موارد درسی (نتایج آزمونش، حجم مطالب پیش رو، عقبماندگیها) میتواند یک برنامۀ مفید بریزد و در نهایت در آزمونش نتیجۀ خوبی داشته باشد.
البته همیشه به خاطر داشته باشیم که عمل کردن به برنامه، از خود آن مهمتر است! پس منطقی و اصولی برنامهریزی کنیم که قابل اجرا باشد.
در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟چگونه؟
درس حسابان و ریاضیات گسسته. سال گذشته در ابتدا کمی در حسابان مشکل داشتم. اما با مطالعه و تست روزانه حداقل 1 ساعت توانستم خیلی آن را بهبود ببخشم. زیرا این درس به تست زدن زیاد نیاز دارد. در ریاضیات گسسته هم ابتدای امسال نتایج خوبی نداشتم. و این درس در کنار نتیجۀ خوب بقیۀ دروس در کارنامهام همیشه من را ناراحت میکرد. تا اینکه با معلم فرهیختهام و پشتیبان ویژه کانون که خودشان مدرس این درس بودند صحبت کردم. مشکل من اینجا بود که در منزل موقع مطالعه و تست زدن واقعاً خوب حل میکردم. اما یک دفعه در آزمونها ( هم قلمچی و هم آزمونهای دیگر که شرکت کردم) نتیجهام با چیزی که در خانه تست میزدم تفاوت زیادی داشت. و نتیجۀ صحبتهایشان این شد که سعی کنم تمرکز بیشتری موقع آزمون داشته باشم، سعی نکنم سریع حل کنم تا دقتم کم نشود. و در منزل بخشی از تست زدنم به شکل زمان دار باشد تا به مرور بتوانم به این روال عادت کنم. البته تعداد تستهایم هم بیشتر کردم.
کارنامه و سایت
از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کرده ای ؟
در صفحۀ شخصی برای کارنامه آزمون و کارنامه اشتباهات. از مطالب درسی به خصوص تستهای موضوعی ادبیات فارسی که هفتگی به شکل ایستگاه قرار میگرفتند استفاده میکنم. گاهی هم تجربیات دانشآموزان موفق را میخوانم. و گاهی مطالب مشاورهای.
روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيري ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كني؟
معمولاً چون پردازش اول هستم ساعت 16 تا 17. و اولین چیزی که میبینم تراز و رتبهام است. سپس به درصدها. تا بعدش بروم برای تحلیل آزمون.
از جعبهی ابزار کارنامه، از کدام کارنامهها استفاده میکنی و چرا؟
* کارنامهی اصلی آزمون * کارنامهی هدفگذاری * کارنامهی پروژهای * کارنامهی 5 نوع درس
* کارنامهی اشتباهات * کارنامهی بازیابی سؤالمحور * کارنامهی نردبانی
کارنامه اصلی. و کارنامه اشتباهات.
هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه است ؟روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه می گرفتید يا در پردازش هاي بعدي ؟ چرا؟
همان طور که اشاره کردم، در هفتۀ اول سعی میکنم یادگیری مطالب جدید را انجام دهم و تثبیت کنم. اگر قسمتی ماند، میگذارم برای جمعه یا نهایتاً چند روز اول هفتۀ دوم. و در این میان، همچنین هفتۀ دوم به تست زدن و آزمون گرفتن از خودم میپردازم.
تا الآن بجز چند مورد که با آزمون مدرسهام تداخل داشته، پردازش اول بودم.
روش شما برای بررسی کارنامه ها و تحلیل آزمون ها چگونه بود ؟
من از یکی از دوستانم که امسال کنکورش را داد، یک فُرم تحلیل آزمون گرفتم که بسیار دقیق و کارآمد است. آن را چاپ میکنم و همۀ موارد و سؤالات را در آن یادداشت میکنم. هم سؤالاتی که درست زدم، هم نزدهها و غلطها. و برای غلطها و نزدهها هم بعد از مشخص کردن علت، تصمیم راهبردی میگیرم. مثلاً بالا بردن دقت، تست زماندار، تست تحلیلی، حل مجدد آزمون و ...
در سال های دهم و یازدهم از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتید؟ در آزمون ها چه ترازی داشتید؟ اگر نسبت به سال های پایه پیشرفت داشته اید، دلیل و انگیزه ی این پیشرفت چه بود؟
خوب بودم. و به مرور بهتر هم شدم. ترازم افزایش داشت. علت اصلیش هم این بود که من تا پیش از شرکت در آزمون کانون، دانش درستی دربارۀ مطالعه خواندن و آزمون دادن نداشتم. و بعد از آن، با شرکت در آزمونها و توجه به برنامۀ راهبردی پیشرفت خوبی داشتم.
مهارت های خودتنظیمی و فراشناخت
شما امسال بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانید يا با روش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس مي خوانديد بعد ازمون مي داديد؟
درس میخواندم. اما قبل از آزمون اصلی کانون، به شکل تکدرس از خودم آزمون میگیرم. گاهی از دفترچۀ سؤال هدفگذاری و گاهی از آزمونهای دیگر.
آیا خلاصه نویسی دارید؟ روش خلاصه نویسی شما چگونه است.
امسال زیاد برای خلاصه نویسی وقت نداشتم. فقط برای چند مبحث فرصت کردم خلاصه نویسی داشته باشم.
آیا خلاصه نویسی و جزوه ای دارید که به سایر دانش آموزان کمک کند ؟
بله. همان خلاصه نویسیها که داشتم را دوستانم از من میخواستند در اختیارشان قرار دهم. هم به خاطر جامع بودن و داشتن نکاتی که از منابع مختلف (از درسنامهها، نکته هایی که از تست زدن استخراج میکردم، جزوات دبیران و آزمونهایم) بودند؛ و هم بخاطر مرتب و زیبا بودن.
براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دورباشيد، چه كارهايي انجام میدهید؟
سعی میکنم زیاد به اخبار کرونا توجه نکنم. خودمم هم علاقهای به حواشی کنکور و کرونا ندارم. اگر گاهی میدیدم کسانی از سختی کنکور و بدیهایش صحبت میکنند، کمی همراهی میکردم ولی بعد آنجا را ترک میکردم.
در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روش هایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید ؟
امسال داشتم. طی دو سه آزمون خوب شد. اول خودم سعی کردم علتها را پیدا کنم. سپس برای گرفتن راه حل مطمئن از معلمهای باتجربه خودم یا افراد باتجربۀ دیگر استفاده کردم. و خدا را شکر بهتر شد. اما این برای من ارزشمند بود چون باعث شد بعضی از نقاط ضعفم زودتر پیدا و برطرف شدند.
پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشته است و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگی هایی دارد؟
من پشتیبان معمولی و ویژه دارم. هر دو بسیار خوب هستند. پشتیبان ویژه کمک بیشتری در تحلیل آزمون و ارائه راهنمایی دارد؛ که برای من مفید بودهاند و من ازشان تشکر میکنم.
به نظر من پشتیبان خوب باید با در نظر داشتن ویژگیهای هر دانشآموز، بتواند راهنمایی های مفیدی داشته باشد.
اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامه ریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند
پدر و مادرم همیشه به من روحیۀ خودباوری و اعتماد به نفس میدادند. همواره امکانات درسی ( و حتی غیردسی ) را برای من بدون هیچ دریغی به بهترین شکل فراهم کردند. (از کتب تست گرفته تا کلاسهای آموزشگاهی و شهریۀ مدرسه). پدربزرگ و عمۀ عزیزم همیشه بابت کارنامه های خوبم (از دوران ابتدایی ) به من جایزه میدادند و من را تشویق میکردند. پدر و مادرم همیشه حامی من بودند. اگر در آزمونی نتیجۀ خوبی میاوردم، یک هدیه مختصر تهیه میکردند. همۀ اینها هر روز انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری در من ایجاد میکرد. و من واقعاً از این عزیزان متشکرم.
روش های مدیریت زمان
زمان آزمون های خود را چگونه مدیریت میکنید؟
من ساعت به دستم میبندم و حتماً سعی میکنم هر چند دقیقه یک بار (مثلاً10 یا 15) به ساعت نگاه کنم و حواسم باشد که زمان درسی بیشتر از حد خودش نشود.
از کدام یکی تکنیک های مدیریت زمان استفاده میکنید؟(ضربدر منها- زمان های نقصانی...)
تا الان ضربدر منها. اما به پیشنهاد مشاورم کمکم زمان نقصانی رو اجرا میکنم.
هدفگذاری و شروع نیم سال دوم
در نیم سال دوم در کدام یک از درس ها هدفگذاری ویژه ای میکنید؟ چرا
من برای خودم درس ریاضیات گسسته، فیزیک و شیمی. زیرا میتوانم قویتر بشوم و نتایج کلیام را ارتقاء دهم.
بین دروس عمومی هم فارسی.
در کدام درس در نیم سال دوم روش مطالعه را تغییر میدهید؟ چرا؟
من تا الآن تقریباً روش مطالعه هر درس را از طریق تجربه خودم و معلمان و دوستانم پیدا کرده ام. فقط این که از نیم سال دوم تست های بیشتری برای فارسی در برنامه گذاشته ام.
در نیمسال اول چه ضعف هایی را از خود شناسایی کردید که قصد داید در شروع نیم سال دوم ان را برطرف کنید؟
با اینکه در برنامهام تست زیاد داشتم، اما باز هم باید بیشتر شود.
یکی از چالش های مهم آن ها نگرانی برای فراموشی مبحث های نیم سال اول دوازدهم است. چگونه این موضوع را حل خواهید کرد؟
سعی میکنم زمانهای مخصوصی برایشان در نظر بگیرم. مثلاً مشاورم به من پیشنهاد داد که میتوانم هر روز صبح قبل از شروع کلاسم، فرمولهای فیزیک و حفظیات شیمی را مرور کنم. و شبها هم تست فارسی و ردینگ و کلوز زبان انگلیسی.
برای نوروز چه برنامه خاصی دارید؟
به زودی با مشاورم و دوستان موفقم صحبت میکنم و نظرشان را جویا میشوم. خودم هنوز برایش برنامهریزی نکردهام.
اما کلیتش به صورت مرور کامل یازدهم و دوازدهم تا جایی که تدریس شده باشد. مرور سریع دهم هم باشد. البته چون برای دهم زیاد وقت گذاشتهام، طبیعتاً زمان کمتری نیاز دارد.
دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها دنبال کنید.

