ساعات کاری موظف (عادی)
مطابق مادة 51 قانون کار: ساعات کار عادی، مدت زمانی است که کارگر نیرو یا وقت خود را به منظور انجام کار در اختیار کارفرما قرار میدهد. به غیر از مواردی که در این قانون مستثنی شده است، ساعات کار کارگران در شبانه روز، نباید از 8 ساعت تجاوز نماید.
به موجب تبصرة 1 مادة 51 قانون کار: کارفرما با توافق کارگران و یا نمایندگان قانونی آنان، میتواند ساعات کار را در بعضی از روزهای هفته، کمتر از میزان مقرر و در دیگر روزها، اضافه بر این میزان تعیین کند. به شرط آن که مجموع ساعات کار در هفته از 44 ساعت تجاوز نکند.
بر اساس قانون کار، یک ماه معادل 30 روز در نظر گرفته میشود و هر ساله شورای عالی کار حداقل دستمزد یک روز را تعیین میکند و کارفرما موظف است ماهانه 30 روز حقوق (ماههای 31 روز نیز باید یک روز اضافه محاسبه شود) پرداخت نماید...
