گفتگو با محمد معین صمدی آزاد - رتبه‌ی 10 منطقه 2 - ریاضی 1400

گفتگو با محمد معین صمدی آزاد - رتبه‌ی 10 منطقه 2 - ریاضی 1400 و رتبه 34کشوری کنکور تجربی 1400 - قهرمان پیوستگی در ازمون‌های کانون قلم چی

گفتگو با محمد معین صمدی آزاد - رتبه‌ی 10 منطقه 2 - ریاضی 1400

مشاهده صفحه شخصی محمد معین صمدی


نام و نام خانوادگی : محمد معین صمدی آزاد
رشته : ریاضی نظام جدید 
منطقه : 2
نام شهر : همدان 
مدرسه دبیرستان: علامه حلی 1
رتبه : 10 منطقه ی 2 و 34 کشوری 
تحصیلات مادر: لیسانس علوم اجتماعی
شغل مادر: دبیر
تحصیلات پدر: فوق لیسانس ادبیات
شغل پدر: دبیر
نام پشتیبان : مرتضی فضل الهی
نام مدرسه : متوسطه 2 پسرانه استعداد هاي درخشان علامه حلى 1
تعداد آزمون : 85
سابقه در کانون : 4 سال


شرکت در آزمون های کانون


از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه هایی در آزمون هاي کانون شرکت کردید؟ دلیل آن چه بود؟

برای آمادگی در آزمون ورودی تیزهوشان در سال ششم وارد آزمون های کانون شدم. در سال دهم برای اینکه به اصول برنامه ریزی آشنا شوم، و برای آمادگی در کنکور نیز در سال های یازدهم و دوازدهم در آزمون های کانون شرکت کردم.


آیا در سال هاي حضور خود در کانون در آزمون ها غیبت کردید؟ علت آن ها چه بود؟

یک یا دو مورد غیبت در آزمون ها داشتم که علت آن ها مریضی بود.


شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیري در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته بود؟

خیر. تاثیری در روند آزمون دادن من نداشت و من تمام موارد آزمون حضوری را در آزمون های غیر حضوری نیز رعایت می کردم.


چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران براي شما مهم بود؟ 

درصد درس های برخی از دوستانم که میدانستم تقلب نمی کنند برایم اهمیت داشت و این اهمیت نیز برای ایجاد یک رقابت سالم بین ما بود. بیشتر برای من درصد درس ها مهم بود و نه تراز یا رتبه در آزمون.


براي پیشرفت کردن، با کسی مشورت کرديد و از کسی کمک گرفتید؟

خیر. به دانسته های خود اعتماد داشتم و آن ها را اجرایی می کردم.


 برنامه راهبردی 


چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردي براي شما فرق داشت؟ 

در سال دهم بیشتر با برنامه مدرسه پیش میرفتم اما در سال های یازدهم و دوازدهم هر موقع که برنامه آزمون با برنامه مدرسه تداخل داشت سعی می کردم با تلاش و مطالعه بیشتر به هر دو مورد برسم و حتی کمی درس ها را پیش خوانی کنم.


وقتی مدارس غیر حضوري شد چگونه برنامه ریزي براي درس خواندن کردید؟

وقتی مدارس غیر حضوری شد، در اوایل درس خواندن کمی برایم سخت بود و بیشتر تفریح می کردم. فیلم میدیدیم، آهنگ گوش میکردم  و روی خودم تمرکز داشتم. اما بعد از چند هفته به روند عادی خودم برگشتم و ساعت مطالعه را بالا بردم.


تا چه حد با منطق برنامه راهبردي کاملا آشنا بودید؟

اساس برنامه ریزی درسی من بر اساس برنامه راهبردی بود. من بصورت هر دو هفته یکبار برنامه راهبردی را نگاه می کردم و بر اساس آن برای آزمون برنامه ریزی می کردم.


شما درآزمون تابستان شرکت کردید، در این دوره برنامه ریزي شما چگونـه بـود و چـه میـزان بـه برنامـه راهبردي عمل می کردید؟

بله در آزمون های تابستان سال دوازدهم شرکت کردم. در این دوران نیز بر اساس برنامه راهبردی جلو رفتم و این باعث شد تا در درس خواندنم در دوران تابستان یک نظم خاصی شکل بگیرد. از آزمون های تابستان بسیار راضی بودم و این باعث شد تا در طول سال کمتر به مشکل بخورم.


کارنامه و سایت 

از سایت کانون در این مدت چه استفاده هایی کرديد ؟

صفحه شخصی و اخبار آزمون را دنبال می کردم.


روز جمعه کارنامه را چه ساعتی می گرفتید ؟ و چگونه و به کدام قسمت ها بیشتر توجه می کردید؟

به محض انتشار کارنامه آن را بررسی می کردم. ابتدا یک دید کلی نسبت به کارنامه داشتم و سپس درصد هر درس را بررسی می کردم.


شما در بررسی کارنامه ي آزمون هایتان آیا ابتدا به نقاط ضعف خود توجه می کردید یا به نقاط قوت ؟

به نقاط ضعف خود توجه می کردم و با برنامه ریزی روی آن ها سعی می کردم آن ها را به نقاط قوت تبدیل کنم.


چند وقت یک بار به صـفحه شخصـی سـر میزدید؟

بیشتر روزهای جمعه برای آزمون و نگاه کردن کارنامه و روز پنج شنبه برای شرکت در آزمون های مشابه پارسال به صفحه شخصیم در سایت کانون سر میزدم.


چه قسمت هایی از سایت کانون را مطالعه میکردید؟  

فقط صفحه شخصی و گاهی اوقات نگاهی به مطالب صفحه اصلی سایت داشتم.


 دفتر برنامه ریزی و روش مطالعه 

آیا دفتر برنامه ریزي داشتید؟

خیر. دفتر برنامه ریزی نداشتم.

 

 ساعت مطالعه شما ابتداي شرکت در آزمون هـاي برنامـه اي کـانون چقدر بود؟ ساعت مطالعه شما در سال آخر چقدر بود؟

در ابتدای سال دهم روزی 2 الی 3 ساعت مطالعه داشتم اما در سال یازدهم و دوازدهم به علت جدی شدن درس ها ساعت مطالعه خود را افزایش دادم و به 11 الی  12 ساعت رساندم.


چه برنامه اي براي مطالعه دروس عمومی و اختصاصی خود داشتید؟

با توجه به علاقه بیشتر به دروس اختصاصی، بیشتر وقت خودم را صرف دروس اختصاصی می کردم اما حدود 4 ماه مانده به کنکور سراسری اکثر وقت خودم را به دروس عمومی اختصاص دادم و آن ها را مطالعه کردم.


برنامه ریزي شما در طول دو هفته چگونه بود؟ در روز چند درس را می خواندید؟

بر اساس برنامه راهبردی برنامه ریزی می کردم. در تابستان سال دوازدهم هر روز فقط یک درس را می خواندم چون به نظرم برایم جذابیت بیشتری داشت اما با شروع سال تحصیلی و برای اینکه بازدهی مطالعه ام بیشتر شود روزی سه درس تخصصی و یک یا دو درس عمومی می خواندم.


در کدام درس ها روش مطالعه ي خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادي داشتید ؟

درسی وجود نداشت که روش مطالعه خود را عوض کنم. اگر در درسی پیشرفت نداشتم با افزایش ساعت مطالعه می توانستم به نتیجه دلخواه خود برسم.


 مهارت های خود تنظیمی : فراشناخت و هوش هیجانی 


کـدام درس هـا در آزمون هاي کانون نقطه قوت شما بودند؟

درس شیمی نقطه قوت من بود و این به دلیل استفاده از منابع خوب در این درس بود.


براي این که از حاشیه هاي کنکور و کرونا و ... به دورباشید، چه کارهایی انجام دادید؟

زیاد به خودم فشار نیاوردم و سعی کردم روی خودم تمرکز کنم و از حاشیه ها به دور باشم. بدین ترتیب به شرایط عادت کردم و توانستم عملکرد خوبی در آزمون ها داشته باشم.


تعطیل شدن مدارس به خاطر کرونا چه تأثیري روي درس خواندن شما داشت؟

روی درس خواندن و کیفیت مطالعه من تاثیری مثبتی داشت اما مطالعه بعضی از درس ها مثل هندسه و حسابان در دوران کرونا برایم سخت بود.

  

از اشتباهات خودتان در آزمون ها چگونه کمک می گرفتید ؟

ابتدا پس از بررسی کارنامه اشتباهات خودم را در آزمون شناسایی می کردم و برای رفع آن ها برنامه ریزی می کردم. حدودا بعد از دو یا سه ماه بعد دوباره به همان مشکلات نگاه می کردم تا ببینم آیا توانسته ام در این مدت بر آن غلبه کنم یا خیر و به نوعی روش خودم را چک می کردم. 


چگونه آرامش خود را در روز کنکورحفظ کردید؟

 با توجه به آمادگی که برای این روز داشتم، استرسی نداشتم.


 روش های مدیریت زمان

 

روش شما به پاسخگویی به سوالات در روز کنکور چه بود؟ 

دروس عمومی را به ترتیب دفترچه سوال پاسخ دادم. بعد از رسیدن به درس ریاضی و حل چند سوال، دیدم که تیپ سوالات و نوع آن ها برایم سخت و ناشناس است، پس وقت خودم را به دروس فیزیک و شیمی اختصاص دادم و بعد از تمام شدن این دو درس دوباره به درس ریاضی برگشتم.


 جلسه ي کنکور آیا درسی بود که در جلسه ي کنکـور شـما را غافلگیر کرده باشد؟ 

احتمال میدادم که درس ریاضی در کنکور امسال کمی سخت تر شود اما با توجه به دیدن تیپ سوالات غافلگیر شدم، اما سعی کردم آرامش خودم را حفظ کنم.


 وقت کم آوردید یا خیر؟ 

خیر. وقت کم نیاوردم. برای دروس عمومی حدود 15 دقیقه وقت اضافه آوردم. برای دروس اختصاصی نیز وقت کم نیاوردم اما بعضی از سوالات بود که به آن ها پاسخ نداده بودم و میدانستم که در زمان باقی مانده هم نمی توانم به آن ها پاسخ دهم.


از کدام یک از روش هاي مدیریت زمـان اسـتفاده کردیـد؟ (ضربدر و منفی ، زمان هاي نقصانی ، استراتژي بازگشت) آیا در طول سال نیز از این روش ها استفاده می کردیـد؟

بله. در طول سال و روز آزمون کنکور از روش زمان نقصانی استفاده می کردم. هر از گاهی نیز از روش ضربدر منها استفاده می کردم.


گفتگو با محمد معین صمدی آزاد - رتبه‌ی 10 منطقه 2 - ریاضی 1400

Menu