نام و نام خانوادگی دانشآموز: حسنا صادقی | نام شهر: اردبیل |
پایه تحصیلی: پنجم | میانگین تراز: 6300 |
تحصیلات پدر:کارشناسی ارشد | شغل پدر:شنوایی سنجی |
تحصیلات مادر: کارشناسی ارشد | شغل مادر:معاون فنی هنرستان |
تعداد سال حضور در کانون: 1 سال | تعداد کل آزمون ها در 1 سال: 50 آزمون |
تعداد آزمون های هدفگذاری: 15 آزمون | تعداد آزمون های مشابه پارسال: 14 آزمون |
شرکت در آزمون های کانون
از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایههایی در آزمونهای کانون شرکت کردید و چند سال؟ آیا خودتان به این نتیجه رسیده بودید از این سال در آزمون ها شرکت کنید؟
من از شهریور ماه سال ۹۹ وارد کانون شدم و یک سال از حضورم در کانون می گذرد.برای پیشرفت در درس هایم در کانون شرکت کردم. توسط دوستان با کانون آشنا شدم و خودم تصمیم گرفتم که از پایه پنجم در کانون ثبت نام کنم.
دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگی آزمونها از نظر شما چیست؟
به خاطر اینکه با شرکت مداوم در آزمونها تمامی نکات مهم درسی را به صورت عمیق تر یاد می گیرفتم و با اشکالات خود آشنا شده و سعی در جبرات اشکالاتم داشتم.
شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته بود؟ آیا در پردازش اول قرار می گرفتید؟
مشکلی نبود،فقط کمی مشکل اینترنت بعضی وقتها به وجود می آمد سعی میکردم به موقع آزمون را شروع کنم و بعد از اینکه سوالات را در پاسخبرگ ثبت میکردن در سایت ثبت می نمودم-بله در پردازش اول قرار می گرفتم.
آیا در آزمون های هدف گذاری شرکت می کردید؟ آزمون های هدف گذاری چه تاثیری در تعادل مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟
بله باعث میشد با سوالات آشنا شوم و به اشکالاتم پی ببرم و آنها را رفع کنم و بیشتر روی اشکالاتم تمرکز کنم.
آیا در تابستان در آزمون ها شرکت می کردید؟ از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟
سال پیش در تابستان شرکت نکردم و از اواخر شهریور در کانون ثبت نام کردم ولی امسال از تابستان شروع کردم تا نتیجه بهتری بگیرم دانش اموزان تابستان همیشه یک قدم جلوتر هستند.
در زمان هایی که خسته و یا نا امید بودید و یا اینکه به برنامه آزمون نرسیده بودید، آیا در آزمون ها حاضر می شدید؟
بله همیشه در آزمونها شرکت میکردم سعی می کردم با دقت بیشتری به سوالات پاسخ دهم و به سوالاتی که شک داشتم پاسخ نمیدادم.
به نظرت درس خواندن در تابستان، لازم است؟ آيا در آزمونهای تابستان شرکت میکنید؟
بله حتما در تابستان میتوانم با پیش خوانی درسهای سال بعد و دوره کردن درس های سال قبل از دوستانم پیشی بگیرم و نقاط ضعف و قوتم را زودتر مشخص کنم .
برنامه راهبردی
تا چه حد با منطق برنامه راهبردی کاملا آشنا بودید؟چگونه آن را اجرا می کردید و برای خودتان شخصی سازی می کردید ؟
برنامه راهبردی تا حدود زیادی باعث شد بتوانم درروس مدرسه را هم بهتر یاد بگیرم.اینکه هفته اول مطالعه تشریحی بود و هفته دوم تست زنی خیلی خوب بود.من ابتدا دروسی مانند ریاضی و علوم را مطالعه می کردم و سپس بقیه دروس - از زمانی که در کانون ثبت نام کردم برنامه ریزی را به طور جدی شروع کردم.
چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق داشت؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ کردید؟
تا حدودی فرق داشتند ابتدا دروس مدرسه و برنامه مدرسه را انجام می دادم و بعد برنامه کانون را انجام میدادم سعی میکردم برای همان درسهایی که مطالعه کرده م از کتابهای کانون تست بزنم تا برای ازمون هم اماده شوم .
منابع شما در تابستان چه بود؟ از کدام کتاب ها و به چه دلیل استفاده کردید؟ منابع شما در طول سال چه بود؟
منابع من در طول سال کتابهای کار،کتابهای سه سطحی کانون و کتاب آبی بود.
شما پیوستگی زیادی در آزمون های اصلی داشتید ودر آزمون ها غیبت نداشتید، علت پیوستگی تان چه بود ؟
چون آزمونهای کانون باعث می شد نقاط ضعف و قوت خود را بهتر بشناسم و دفعه بعد بیشتر روی اشکالاتم تمرکز کنم و مطالعه بیشتری داشته باشم.اجرای برنامه راهبردی اهمیت زیادی داشت.
از کدامیک از کتابهای کانون در دوران دبستان استفاده میکردید؟ مهم ترين ويژگي و فايده و دلیل انتخاب اين كتاب ها برای شما چه بوده، لطفا توضيح دهيد؟
ریاضی و علوم،کتابهای کار،سه سطحی و آبی.فارسی کتاب کار و سه سطحی .هدیه های آسمانی و مطالعات کتابهای کار
آشنایی با سوالات و مطالب بیشتر در مورد هر درس
کارنامه و سایت
- چگونه کارنامه ها را تحلیل می کردید؟
- درصد و تراز هر درس را بررسی میکردم و با کارنامه قبل مقایسه میکردم نقاط ضعف و قوت هر ازمون را مشخص میکردم تعداد اشتباهات و پاسخ های نزده را مشخص میکردم و برای ازمون بعدی هدفگذاری میکردم .
از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کردید ؟
آزمونهای هدف گذاری، آزمون های وب کارت،اشتباهات و پاسخ های آنها را مطالعه میکردم.
روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيريد ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كنيد؟
بیشتر ساعت چهارونیم و پنج بعدازظهر و بیشتر به درصد هر درس و تعداد اشتباهات و نمره تراز دقت میکردم.
از كداميك از كارنامه هاي ديگر استفاده مي كنيد؟
بیشتر از کارنامه اشتباهات استفاده میکردم تا بتوانم ایراداتم را برطرف کنم و برای آزمون بعد اماده تر باشم.
در صفحهی شخصی ات در سایت کانون كدام قسمت هارا ميبينيد؟ چند وقت يك بار به صفحه شخصي سر ميزنيد؟
درصفحه شخصی وب کارت ،آزمون هدفگذاری،آزمون اصلی،اشتباهات،کارنامه و سوالات را می بینم در فاصله بین دو ازمون بیشتر از 5 بار مراجعه میکنم.
از کدام ابزارهای اطلاعرسانی استفاده میکردید؟
بیشتر از سایت کانون و کانال کانون استفاده میکردم .
چه قسمتهایی از سایت کانون را مطالعه میکردید؟
صفحه شخصی،کارنامه،گفت و گو با دانش آموزان برتر،اخبار
به جز كارنامه ي اصلي از کدام کارنامهها بیشتر استفاده کردید؟ چرا؟
؟کارنامه هدفگذاری،کارنامه اشتباهات،به خاطر اینکه با اشتباهاتم بیشتر آشنا شوم.
هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه بود؟روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟
در هفته اول کتاب کار و پرتکرار مطالعه میکردم و در هفته دوم سه سطحی و آبی و ساعت ۸صبح جمعه آزمون را شروع میکردن و پردازش اول را می گرفتم.
شما در بررسی کارنامه ی آزمون هایتان آیا ابتدا به نقاط ضعف خود توجه می کردید یا به نقاط قوت ؟ چگونه آزمون ها را تحلیل می کردید ؟
من بیشتر نقاط ضعف خود را بررسی میکردم و به آنها توجه میکردم تا آنهارا برطرف کنم و نقاط قوتم را فقط دوره میکردم .
برنامه ریزی شخصی و روش مطالعه
آيا دفتر برنامه ريزي داشتيد؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد؟
بله با دفتر برنامه ریزی دقیق تر زمان را مدیریت کردم میتوانستم زمان هدر رفت را کمتر کنم زمان را بر اساس نقاط ضعف و قوتم تقسیم بندی میکردم .
ساعت مطالعه خودرا طول دوره بنويسيد؟ ساعت مطالعه شما ابتدای شرکت در آزمون های برنامه ای کانون چقدر بود؟
بیشتر از ساعت ۵شروع میکردم و تا شب طول میکشید (البته با کمی استراحت بین مطالعه دروس)ولی در روزهای تعطیل هم قبل از ظهر و هم بعد از ظهرمطالعه داشتم.
در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟
در درس ریاضی توانستم بیشترین پیشرفت را داشته باشم.
آيا هدف گذاري چند از 10را انجام مي دادي؟ براي كدام درس ها ؟ چگونه انجام مي داديد؟ ايا براي هدف گذاري از اين كارنامه ها استفاده مي كرديد؟
بله برای تمام درسها یک بار بعد از گرفتن کارنامه یکبار بین دو هفته یکبار 5شنبه قبل از ازمون و بار دیگر روز ازمون هدفگذاری میکردم و از کارنامه هدفگذاری هم برای هدفگذاری دقیقتر استفاده میکردم .
آیا خلاصه نویسی داشتید؟ روش خلاصه نویسی شما چگونه بود؟
بله همیشه هنگام مطالعه هر درس زیر نکات مهم خط میکشیدم در کتابهای تست هم سوالات مهم را علامت دار میکردم بیشتر از این مطالب برای آزمون های جمع بندی استفاده میکردم .
بهترین تراز شما در کدام درس ها بود ؟ روش مطالعه شما در این درس ها چه بود ؟
روشتان را در مطالعه شما در این درسها بنویسید. در درس علوم.هم به صورت تشریحی مطالعه میکردم و هم فیلمهای مربوط به هر درس را مشاهده میکردم و تست های مربوط به آنها را علامت میزدم
مهارت های خودتنظیمی: فراشناخت و هوش هیجانی
الان که بيشتر اوقات در خانه هستید پدر و مادرت چقدر و چطور در درسها به تو کمک میکنند؟
اگر اشکالی داشته باشم توضیح می دهند و یا با سوال کردن از من و یا امتحان گرفتن از مطالبی که مطالعه کرده ام به من کمک میکنند تا مطالب زودتر و بهتر در ذهنم تثبیت شود .
آيا درس هارا پيش خواني ميكردي ؟ كدام درسها و چطور؟تجربهای از مطالعهی درسی بدون تدریس معلم دارید؟
بله،ابتدا فیلمهای مربوط به درس را مشاهده میکردم و کتاب را مطالعه می نمودم.
پیشخوانی در تابستان را چگونه انجام میدهید؟مجبور شدم خودم بیشتر تلاش کنم زمان مطالعه ام را بیشتر کردم و سوالات بیشتری را حل میکردم.
برای آینده چه برنامهای دارید؟
شرکت در آزمون تیزهوشان و ادامه دادن آزمونهای کانون
بهترين پشتيبان هاي شما دركانون چه اشخاصي بودند، لطفا نام ايشان را بگوييد؟ و بگوييد چه كمك هايي به شما كردند؟
خانم مونا طایفی،راهنمایی در مورد مطالعه و شرکت در آزمونها و انتخاب کتابهای مناسب.