گفتگو با هستی شاهرودی-میانگین تراز 6549 -پنجم دبستان

من از اول تابستان سال 99 در ازمون‌های قلم چی ثبت نام کردم. در آزمون‌های تابستان از پایه چهارم و نصف دروس ( ریاضی ، فارسی ، علوم ) پایه پنجم را شرکت کردم و این باعث شد که کل درسهای چهارم را خوب یاد بگی

گفتگو با هستی شاهرودی-میانگین تراز 6549  -پنجم دبستان
نام و نام خانوادگی دانش‌آموز:  هستی شاهرودی
  نام شهر: شهرقدس  
  پایه تحصیلی: پنجم دبستان
 میانگین تراز:  6549  
   تحصیلات پدر: دیپلم حسابداری    
  شغل پدر:  کارگر در شرکت قطعات فولاد
 تحصیلات مادر:  دیپلم ریاضی
شغل مادر: خانه دار

تعداد سال حضور در کانون: 1 سال

تعداد آزمون های امسال: 52 آزمون
تعداد آزمون های هدفگذاری: 14 آزمون
تعداد آزمون های مشابه پارسال: 11 آزمون



                                                                                       شرکت در آزمون های کانون

  از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟  آیا خودتان به این نتیجه رسیده بودید از این سال در آزمون ها شرکت کنید؟ 

من از اول تابستان سال 99 در ازمون های قلم چی ثبت نام کردم. در آزمون های تابستان از پایه چهارم و نصف دروس ( ریاضی ، فارسی ، علوم ) پایه پنجم را شرکت کردم و این باعث شد که کل درسهای چهارم را خوب یاد بگیرم و برای اول مهر کلاس پنجم آمادگی کامل داشته باشم. من به پیشنهاد خواهر بزرگترم و همچنین پدر و مادرم در قلم چی ثبت نام کردم و چون نتیجه خوبی گرفتم تصمیم گرفتم امسال هم شرکت کنم و برای ازمون ورودی مدارس تیزهوشان خودم را محک بزنم.


 دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ 

دلیل حضور من در آزمون ها آمادگی کامل برای آزمون سمپاد برای قبولی در مدارس تیزهوشان است. چون در آزمون های قلم چی با روش درست درس خواندن و درک و تفهیم مطالب و از همه مهم تر با اصل روش تست زنی آشنا شوم که این مهمترین عامل برای شرکت در آزمون های تیزهوشان است.


 آیا در سال‌های حضور خود در کانون در آزمون‌ها غیبت کردید؟ چند غیبت؟ دلیل غیبت شما چه بود؟

خیر به علت علاقه ای که به آزمون ها دارم و برای اینکه بدانم در طی این دو هفته دروسی که خواندم تا چه حد قوی و مسلط هستم سعی میکنم اصلا غیبت نکنم و از برنامه عقب نمانم.


آشنایی شما با کانون و آزمون‌های کانون چگونه بود؟آيا از خانواده و اشنايان و دوستان شما قبلا كسي كانوني بود؟ چه نتيجه اي گرفتند؟

آشنایی من با کانون از زمانی ک سن کمتری داشتم و حتی مدرسه نمیرفتم بود چون مدام میدیدم که پدر و مادرم و همچنین خواهر بزرگترم چگونه از مزیت های آزمون قلم چی و روش حل مسئله و یادگیری دروس و روش های تست زنی با هم صحبت میکنند و چون خواهرم را خیلی راغب میدیدم من نیز خود به خود علاقه مند شدم.


 

شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته بود؟ آیا در پردازش اول قرار می گرفتید؟ 

شرایط کرونا باعث شد از آزمون های حضوری و شرایط مناسب آن بی نصیب بمانیم و خیلی دوست داشتم این آزمون ها در سراسر کشور حضوری برگزار شود تا بدانم تراز واقعی ام چند استو جزء چند نفر کشور هستم. دوست نداشتم آنلاین ازمون بدهم ولی مجبور بودم با شرایط کنار بیایم و مادرم در خانه شرایط ازمون حضوری را ایجاد میکرد تا سر ساعت ازمون را شروع کنم و بدون وقت اضافه به پایان برسانم.


چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم بود؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان بودید و چقدر این موضوع برایتان مهم بود؟

تراز و رتبه ی دیگران برای من مهم است من دو هفته یک بار که ازمون میدهم رتبه خودم را در سطح شهر – داستان و یا کشور مقایسه میکنم و همیشه نفرات برتر کشور را میبینم و حتی رتبه ی آنها در درس های مختلف را نگاه میکنم و سعی میکنم نواقصم را برطرف کنم و دوست دارم یک روز مثل خواهرم نفر اول کشور شوم.

من همیشه نگرانم که آیا دانش اموزان دیگر تقلب میکنند یا نه ولی میگویم آنهایی که تراز برتر هستند چون هدف دارند و هدف انها قبولی در ازمون تیزهوشان است پس انها هم مثل من تقلب نمیکنند.


 آیا در آزمون های هدف گذاری شرکت می کردید؟ آزمون های هدف گذاری چه تاثیری در تعادل مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟

بله من هر هفته در ازمون های هدفگذاری شرکت میکردم و سوالاتی را که غلط داشتم را در دفتر مینوشتم و یک بار دیگر حل میکردم و برای ازمون اصلی هدفگذاری میکردم.


  آیا در تابستان در آزمون ها شرکت می کردید؟ از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟

بله هم تابستان پارسال و هم امسال باعث شد که به همه دروسم مسلط شوم و خیلی خوب انها رامتوجه میشدم.


در زمان هایی که خسته و یا نا امید بودید و یا اینکه به برنامه آزمون نرسیده بودید، آیا در آزمون ها حاضر می شدید؟  آیا از اینکه ترازتان کم شود نگران نبودید؟ 

من همیشه هدفم این بود که آزمون دو هفته ی بعدی کانون را از دست ندهم بنابراین دو هفته خیلی خوب مطالعه میکردم و تست میزدم و همیشه اماده بودم چون هدف داشتم و برنامه ریزی میکردم.


 برای رسیدن به تراز کنونی، چطوربرنامه‌ریزی‌های خود چه تغییری‌ای ایجاد کردید؟

برای درس ریاضی و علوم وقت بیشتری گذاشتم و از کتاب های سه سطحی و آبی و اشتباهات متداول استفاده کردم.



                                                                                          برنامه راهبردی


 تا چه حد با منطق برنامه راهبردی کاملا آشنا بودید؟چگونه آن را اجرا می کردید و برای خودتان شخصی سازی می کردید؟ 

بهترین ویژگی برنامه راهبرید از نظر من این است که به مرور 8/1 کتاب سپس نیمی از کتاب و... پیشروی مشخصی دارد و مباحث هر ازمون مشخص است و باعث نظم در مطالعه میشود.

من از روز اولی که ثبت نام کردم چون هدف داشتم و میخواستم روش های تست زنی را یاد بگیرم تمام برنامه یزی را جدی گرفتم و به ان عمل کردم.


 آزمون های هدف گذاری چقدر و چگونه به شخصی سازی برنامه راهبردی به شما کمک کرد ؟

من فکر میکنم ازمون هدفگذاری در خیلی در افزایش درصد های من موثر بود و نمونه سوالاتی که در این ازمون ها می امد من را برای ازمون اصلی به خوبی اماده میکرد.


بر اساس چه نیازها و ویژگی هایی از کتاب های کانون استفاده کردید؟

کتاب آبی و سه سطحی و اشتباهات متداول و همچنین کتاب های پرتکرار را استفاده کردم و مرا در تسلط به درسهایم کمک کرده اند.


 شما پیوستگی زیادی در آزمون های اصلی داشتید ودر آزمون ها غیبت نداشتید، علت پیوستگی تان چه بود ؟

من فقط بخاطر علاقه و هدفم و مفید بودن این ازمون ها در طول دوران تحصیلی همیشه سعی کردم غیبت نداشته باشم چون حس میکردم اگر غیبت کنم از برنامه عقب میماندم و همچنین رقابت مهم درسی را از دست میدادم و چیزی جایگزین ان نمیشد و حتی اگر بعدا ازمون میدادم رقابتی به ان صورت حس نمیکردم و انگیزه ام کاهش میافت.


 شما در  آزمون های تابستان شرکت کردید، در این دوره برنامه ریزی شما چگونه بود و چه میزان به برنامه راهبردی عمل می کردید؟ 

من به تمام مراحل برنامه راهبردی عمل کردم چون میدیدم خواهرم با عمل کردن به این برنامه به نتیجه مطلوب و هدفش رسیده بود.


 وقتي مدارس غير حضوري شد چگونه برنامه ريزي براي درس خواندن كرديد؟

از مادرم و همچنین پدرم خواستم برای من برنامه ریزی کنند که سر یک ساعت مشخص چه دروسی را بخوانم.


 یک خاطره‌ی آموزشی از آزمون‌های برنامه‌ای کانون که تا الان شرکت کرده‌اید، بنویسید.

از اولین آزمون نتیجه مطلوبی نگرفتم و اولین ترازم پایین بود در حد 5200 و این باعث شد نگران شوم ولی چون تسلط به تست زنی نداشتم و هنوز نمیتوانستم مدیریت مناسب در ازمون داشته باشم این توانایی ها را در خودم تقویت کردم و در ازمون های دیگر برنامه ریزی مناسب انجام دادم و ترازم را جبران کردم.

 


گفتگو با هستی شاهرودی-میانگین تراز 6549  -پنجم دبستان


                                                                                           کارنامه و سایت

 روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيريد ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كنيد؟

کارنامه را حدود ساعت 16 دریافت میکردم  اول چند از ده خودم را بررسی میکردم و تعداد اشتباهاتم را بررسی میکردم و تحلیل ازمون انجام میدادم.


 از كداميك از كارنامه هاي ديگر استفاده مي كنيد؟ 

کارنامه اشتباهات و کارنامه کلاسور ارزیابی


 بعد از برگزاري آزمون ،آزمون‌ها راچگونه تحلیل می‌کردید؟

سوالات را بررسی میکردم و سوال های اشتباه و سوال های نزده ام را حل میکردم و سعی میکردم یاد بگیرم و بدانم که نقاط ضعف من کجاست و انها را برطرف کنم.

 

 در صفحه‌ی شخصی ات در سایت کانون كدام قسمت هارا ميبيني؟ چند وقت يك بار به صفحه شخصي سر ميزنيد؟

بخش کارنامه اصلی و جعبه ابزار کارنامه. ازمون هدفگذاری را نیز هر شب بررسی میکنم و سوالات ان را حل میکنم.

 

 از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده ‌کردید؟ 

کارنامه 5 نوع درس چون نشان میدهد که درس های مختلف در چه سطح هایی هستند و اگر درسی زیاد خوب نبود روی انها بیشتر وقت میگذارم.

 

 به جز كارنامه ي اصلي از کدام کارنامه‌ها بیشتر استفاده کردید؟ چرا؟

کارنامه پنج نوع درس

چون نقاط ضعفم را میتوانم پیدا کنم و تقویت کنم.


شما در بررسی کارنامه ی آزمون هایتان آیا ابتدا به نقاط ضعف خود توجه می کردید یا به نقاط قوت ؟ چگونه آزمون ها را تحلیل می کردید ؟ روش شما برای بررسی کارنامه ها و تحلیل آزمون ها چگونه بود ؟

با کمک مادر و خواهرم اول نقاط ضعف خود را نگاه میکنم و بعد برای آن برنامه ریزی میکنم و در ان درس تست های بیشتری میزدم و بیشتر درس میخواندم و سعی میکردم درسی را که نقاط قوت را خوب بخوانم و خوب تست بزنم که تثبیت شود.



                                                                                 برنامه ریزی شخصی و روش مطالعه

 آيادفتر برنامه ريزي داشتيد؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد؟

بله من سعی میکردم بعد از اتمام ساعت مطالعه حتما دفتر برنامه ریزی را رنگ کنم و در اخر شب جمع بندی کنم و سعی میکنم درس هر روز را در همان روز بخوانم و به فردا موکول نکنم و اگر شرایطی پیش می امد که نمیشد فردا هم درس امروز را میخواندم و روز قبل را تا عقب نمانم.


 ساعت مطالعه خودرا طول دوره بنويسيد؟ ساعت مطالعه شما ابتدای شرکت در آزمون های برنامه ای کانون چقدر بود؟ 

در طول روز 6 ساعت میخواندم و در هفته حدود 42 ساعت.


 از دفتر برنامه ریزی و صفحه ی 182 استفاده می کردید؟ مهمترین ویژگی دفتر برنامه ریزی از نظر شما چیست؟

ویژگی مهم دفتر برنامه ریزی از نظر من این است که وقتی به عقب برمیگردی و میبینی که خوب درس خواندی خیالت راحت میشود و اسوده خاطر به کارهای دیگر و تفریح میپردازی.


 میانگین ساعت مطالعه روزانه و هفتگی شما در تابستان و در طول دوران مدرسه و دوران جمع بندی چقدر بود؟ 

شاید در تابستان کمتر باشدولی وقتی مدارس باز میشود باید برای مدرسه نیز درس خواند یا بعضی اوقات امتحان داریم و یا تکالیفی ک معلم مدرسه میدهد باعث میشود بیشتر مشغول باشیم ولی درس خواندن برای ازمون های کانون باعث شه بدون استرس در امتحانات مدرسه شرکت کنم و نتیجه ان مطلوب بوده است.


 کتاب خودآموزی براي شما چه فايده اي دارد؟

این کتاب برای من بسیار مفید بوده است و بعضی شب ها ان را می اورم و یک بار دیگر سوالاتی که نزده بودم یا اشتباه زده بودم را حل میکنم و از خودم امتحان میگیرم و انها را برای خودم دوره میکنم.


 در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟

در درس ریاضی ییاد گرفتم که اول باید کتاب درسی را خوب یاد گرفته باشم و بعد از کتاب های کانون استفاده کنم و اول سوالات تشریحی کار کنم سپس تست زنی کنم.




                                                                     مهارت های خودتنظیمی: فراشناخت + هوش هیجانی

 آيا هدف گذاري چند از 10را انجام مي داديد؟ براي كدام درس ها ؟ چگونه انجام مي داديد؟

بله من خیلی به این هدفگذاری دقت میکنم و سعی میکنم همیشه 10 از 10 یا حداقل 9 از 10 باشد.

در همه ی درس ها سعی میکنم سوالاتی را که بلد نیستم نزنم چون نمره منفی داردو خیلی خوب از کتاب هایی مانند سه سطحی و ابی و پرتکرار استفاده کنم تا ترازم بالاتر برود.

کتاب اشتباهات متداول و کتاب تابستان که ازمون دارد خیلی به یادگیری من کمک کردند.


 آیا خلاصه نویسی داشتید؟ روش خلاصه نویسی شما چگونه بود؟ اشتباهات، سوالا های علامتدار را چگونه برای خود مشخص می کردید و چگونه از ان ها استفاده می کردید؟ 

خیر خلاصه نویسی نداشتم.

کتاب خوداموز را استفاده میکنم که شامل سوالاتی است که بلد نبودم یا اشتباه حل کردم و انها را مرور و تقویت میکنم.


 کدام درس‌ها در آزمون‌های کانون نقطه‌ قوت شما بودند؟ دلیل این‌که این درس‌ها نقطه‌قوت شما بودند چه بود؟

نقاط قوت من در درس های ریاضی و علوم بود.

چون خیلی به این دو درس علاقه داشتم و اول کتاب های درسی را میخوانم و بعد کتاب های پرتکرار انها را میخوانم و مثلا کتاب دانشمند کوچک و ریاضی دان را حل میکنم و مانند یک معلم به خودم توضیح میدهم و با این روش عاشق این دو درس شدم و از خواندن انها لذت میبرم.


 در کدام درس ها پیشرفت داشتید؟ چگونه پیشرفت کردید؟ آیا در روش مطالعه خود در این درس ها تغییری دادید ؟ 

در درس علوم تقریبا قوی بودم ولی در درس ریاضی پیشرفت کردم و در این زمینه کتاب های سه سطحی و ریاضی دان کوچک خیلی کمک کننده بودند.

همچنین کتاب پرتکرار ریاضی را بعد از ازمون های مبحثی حل میکردم و اشتباهاتم را در دفتر مینوشتم تا یک بار دیگر حل کنم و یاد بگیرم.


 روش مطالعه کدام درس شما به نظرتان می تواند به عنوان یک روش مطالعه موثر به دانش آموزان دیگر کمک کند ؟ روش مطالعه ي اين درس را توضيح دهيد؟

به نظر من این روش که اول کتاب درسی را خوب یاد بگیریم بعد به سراغ کتاب هایی سه سطحی و پرتکرار و اشتباهات متداول برویم و تمرین حل کنیم و طبق برنامه پیش برویم خیلی کمک کننده خواهد بود.

 

 پدر و مادرت چگونه اوضاع درسی‌ات را پیگیری می‌کردند؟

بعد از اینکه کارنامه را میگیرم با هم ان را تحلیل میکنیم و برای نقاط قوتم تشویقم میکنند و برای درس هایی که افت داشتم من را راهنمایی میکنند و غلط هایم را به من اموزش میدهند.دفتر برنامه ریزی ام را در طی هفته نگاه میکنند و ساعت مطالعه ام را بررسی میکنند و در برنامه ریزی برای هفته ی بعد کمکم میکنند و در همه ی قسمت ها نظارت دارند.

 

 برای آینده چه برنامه‌ای دارید؟ 

دوست دارم در اینده به کمک خداوند و همچنین کمک پدر و مادرم در ازمون ها شرکت میکنم تا به مدارس تیزهوشان راه پیدا کنم.


پدر و مادرشما چقدر پي گيري مسائل آموزشي شما بودند؟ پدرو مادرشما زماني كه مدارس غيرحضوري شد، چگونه به شما كمك مي كردند؟

پدر و مادرم محیط خانه را برای درس خواندنم آماده کرده اند. مثلا تلویزیون بی جهت روشن نیست و صدای آن بی جهت بالا نیست.در همین جا از انها و همچنین خواهرم متشکرم که شرایط من را درک میکنند و با من همراه هستند.

وقتی مدارس غیر حضوری شد اگر در درسی مشکل داشتم از مادر یا خواهرم کمک میگرفتم پدرم بیشتر مواقع سرکار هستند.


 

 بهترين پشتيبان هاي شما دركانون چه اشخاصي بودند، لطفا نام ايشان را بگوييد؟ و بگوييد چه كمك هايي به شما كردند؟

خانم سبحانی عزیز پشتیبان سال گذشته من بودند و در طی تماس های ایشان من را راهنمایی میکردند و به من یاد دادند چگونه درس بخوانم تا ترازم بالاتر لرود و امسال هم خانم اقبالی هستند و امیدوارم در کنار ایشان آزمون های امسال هم با تراز و رتبه ی عالی بتوانم سپری کنم.


کدام معلم خود را به عنوان معلم برتر معرفی می کنید؟چرا؟

بهترین معلم من خانم سرگزی بودند ایشان به من با عشق و علاقه الفبا را یاد دادند من بخاطر اخلاق خوبشان و روش درس دادن که با ارامش و صبر و حوصله بودند مدریه رفتن را دوست داشتم و هر کجا که هستند سربلند و موفق باشند.

Menu