زیرشاخه‌های عکاسی

زیرشاخه‌های رشته عکاسی و توضیحاتی که لازم است درباره‌ی آنها بدانیم

زیرشاخه‌های عکاسی

همانطور که میدانیم عکاسی شاخه های گوناگونی دارد که در ادامه با آنها آشنا میشویم:

 عکاسی چهره ,عکاسی مستندعکاسی معماری ,عکاسی مد و تبلیعات,عکاسی سینما و تیاتر, عکاسی نجوم ,عکاسی به عنوان هنر ,شاخه های رشته های عکاسی هستند 

 1.عکاسی چهره:یکی از شاخه های مهم عکاسی عکاسیه چهره است. این نوع عکاسی ممکن است در استودیو,محل زندگی,محل کار و یا حتی در خیابان هم انجام شود.

 2.عکاسی مستند:این شاخه از شاخه های مطرح رشته ی عکاسی است که زیر مجموعه های فراوانی دارد(عکاسی مستند اجتماعی,مستند طبیعت,حیات وحش,خبری_مطبوعاتی و همچنین مستند نگار های علمی)از زیرشاخه های این شاخه ی عکاسی هستند.-درعکاسی مستند اجتماعی تلاش عکاسان بر این است که با نگاه تیزبین خود جوامع مختلف را بررسی کنند و نقاط قوت و ضعف را به تصویر بکشند. عکاسان این شاخه برای موفقیت بیشتر در کارشان لازم است که با علوم اجتماعی و جامعه شناسی آشنایی داشته باشند.-عکاسی از حیات وحش در عین حال که بسیار جذاب است اما دشواری های فراوانی دارد.عکاسانی که در این زمینه فعالیت میکنند باید بسیار (صبور و پرحوصله بوده,تحملشرایط بسیار سخت آب و هوایی را داشته باشند)افرادی که در این زمینه فعالیت میکنند باید آگاهی بسیار زیاد و عمیقی نسبت به طبیعت و حیات وحش داشته باشند.

-3عکاسی معماری:عکاسی معماری نیز یکی شاخه ایی از عکاسی است که در برگیرنده ی عکاسی از بناهای تاریخی,شهرها و ساختمان های امروزی می شود.موضوع اصلی این نوع عکاسی ها ساختمان ها است.
 -4عکاسی مد و تبلیغات:این شاخه یکی از زمینه های بسیار مهم عکاسی است ودر معرفی یک کالا تبلیغات است که نقش مهمی را برعهده دارد. یکی از ارکان اصلی هر کار تبلیغاتی,بدون شک یک عکس خوب است.عکاسی مد و تبلیعات نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور ها دارد.عکاسانی که در این زمینه فعالیت دارند معمولا از دانش فنی بالایی برخوردار بوده و ابزارهای پیچیده ایی را به کارمیگیرند.کار یک عکاس تبلیغاتی موفق ترکیب سنجیده ایی از روانشناسی,جامعه شناسی,هنر و فن است.

 -4عکاسی سینما و تیاتر:عکاسان سینما علاوه برثبت رویدادهای پشت صحنه فیلم,گریم هنرپیشه ها,صحنه های ناب یک فیلم را نیز به تصویر میکشند. عکاسان تیاتر هم افزون بر این کارها تلاش میکنند تا نقطه های اوج داستان و نمایش راثبت کنند.

 -5عکاسی نجوم:این شاخه یکی از شاخه های تخصصی عکاسی است و واضح است که موضوع آن آسمان,ستاره ها و کهکشان ها است.عکاسانی که قصد دارند در این زمینه فعالیت کنند باید آگاهی های زیادی در مورد نجوم داشته باشنداین گونه عکاسی دارای پیچیدگی های فنی خاصی است و ابزار دقیق و همچنین گران قیمت نیز نیاز دارد.

-6عکاسی به عنوان هنر:عکاسی میتواند به جز زمینه هایی که اشاره شد به عنوان یک وسیله بیان هنری به کار گرفته شود.
Menu