با تکنیک‌های مدیریت روز آزمون شکارچی نتایج باشید

این سه کار کلیدی باید به موازات هم و بطور دقیق اجرا شود تا بتوان شاهد مدیریت درست آزمون باشیم

با تکنیک‌های مدیریت روز آزمون شکارچی نتایج باشید

        با سلام به کلیه دوستان گل خودم ، کنکوری های عزیز

و عرض خسته نباشید به تک تک شما عزیزان و آرزوی سلامتی کامل برا ی شما و خانواده محترمتان ، عزیزان کم کم به ایستگاه پایانی کنکور 1400 نزدیک می شویم و کم و بیش هر دانش آموز کنکوری بارها و بارها با واژه مدیریت روز آزمون مواجه شده و یک نام آشنا برای داوطلبین کنکوری می باشد و نتایج بدست آمده نشان داده که به واقع مدیریت صحیح روز کنکور در کسب نتایج دلخواه داوطلبین تاثیر شایانی دارد و اختلاف بین رتبه های کنکور برای یک میانگین تراز مشخص در سالهای اخیر نشان دهنده ی تاثیر انکار ناپذیر این پدیده می باشد و باید با آرامش و انجام کارهای درست به عبارت ساده و روان داوطلب برآزمون سوار شده و آموزه های خود را به درستی انتقال دهد و نه اینکه آزمون بر داوطلب سوار شده و رفتارهای دانش آموز را تعیین کند در مدیریت روز آزمون مهمترین شاخص های لازم عبارتند از :

  • تکنیک ضربدر و منها

  • زمانهای نقصانی

  • استراتژی بازگشت

  • این سه کار کلیدی باید به موازات هم و بطور دقیق اجرا شود تا بتوان شاهد مدیریت درست آزمون باشیم و این سه مولفه تشکیل مثلث جادویی مدیریت صحیح خواهند داد و در این مطلب سعی نموده ایم اجرای هرکدام را به اختصار توضیح دهیم :

  • تکنیک ضربدر و منها : هدف از این تکنیک پالایش سوالات کنکوری می باشد تا آن دسته از سوالاتی که وقت گیر و یا اینکه در دایره دانش ما نیستند را شناسایی کرده و با نشان گذا ری  (*و-)آنها جهت کنار گذاری این گونه سوالات تصمیم گیری شود در اجرای بهتر این روش و جهت جلوگیری از آشفتگی ذهنی در روز کنکور باید قبل از کنکور با یک برنامه و سناریوی مشخص و مشورت کردن با پشتیبان خود و استفاده از خودآگاهی مستند ( براساس مطالعات قبل و نتایج آزمونها ) تصمیم خود را گرفته و مشخص کنید در هر درس چه تیپ سوالاتی را قرار است در دور اول پاسخ دهی به سوالات کنکور آنها را کنار گذاشته و به آنها " نه" گفت به عبارت ساده قبل از روز کنکور برای اجرای بهتر این روش لازم است با آرامش و دانش کافی مشخص کنید کدام سوالات را در روز کنکور در مرحله اول پاسخ دهی کنار خواهید گذاشت ( به عنوان مثال  : سوالات شمارشی در هر درس خود یکی از این کاندیداهای پر رای داوطلبین برای پاسخ دهی داوطلبین در دور دوم می باشد واغلب داوطلبین در دور اول از پاسخ دادن به این سوالات خودداری  می نمایند

  • زمانهای نقصانی : هدف از اجرای تکنیک زمانهای نقصانی این است که در زمان اعلام شده ی این تکنیک دانش آموز خود را مجاب کند که همه سوالات هر  درس را مطالعه کند و چون یک شکارچی با تجربه به شکار سوالات ساده تر و روانتر و نیاز به زمان کمتربپردازد چرا که رقابت اصلی در گرو پاسخ به این سوالات است و نه پاسخ به بعضی از سوالات چالشی و سخت روز کنکور ، یادمان باشد کنکور میدان کسب نتایج جدید نمی باشد و باید دانست در ابتدا کار کنکور میدان استفاده از تجربه های گذشته است

  •      در زمانهای نقصانی با کم کردن چند دقیقه در هر درس و مطالعه تمام سوالات به دنبال پاسخدهی به تمامی سوالات ساده ی هر درس می باشیم تا مبادا به دلیل کمبود زمان این سوالات را ندیده و از دست بدهیم

  • استراتژی بازگشت : منظور از این تکنیک این است که دانش آموز برای زمان ذخیره شده در تکنیک زمانهای نقصانی از قبل با یک برنامه  مشخص حرکت کند و نهایت استفاده خود را مهیا نماید هر دانش آموز باید براساس اهمیت دروس و خود آگاهی درست و میزان تسلط بر هر درس نسبت به ترتیب  پاسخ دهی به دروس در دور دوم پاسخ دهی به سوالات کنکور تصیم گیری کند و به منظور جلوگیری از آشفتگی احتمالی این تصمیم را باید قبل از روز کنکور اتخاذ نماید .

دوستان گلم با مثبت اندیشی توام با آرامش از ایام باقی مانده نهایت استفاده را ببرید و با مطالعه مفید و تورق آنچه که تا کنون خوانده اید خود را برای کسب نتیجه مطلوب مجهز نمایید .

Menu