گفت‌وگو با رتبه 44 منطقه 2 کنکور ریاضی 99: محمد جواد بشارتی

گفت‌وگو با محمد جواد بشارتی رتبه 44 منطقه 2 کنکور ریاضی 99 از شهر کاشمر

گفت‌وگو با رتبه 44 منطقه 2 کنکور ریاضی 99: محمد جواد بشارتی

امیرحسین عبرت بین: گفت‌وگو با محمد جواد بشارتی رتبه 44 منطقه 2 کنکور ریاضی 99 از شهر کاشمر


پدر و مادرم هر دو لیسانس شیمی دارند و معلم شیمی هستند.

یک برادر کوجک تر از خود دارم که از پایه ی دهم به کانون می آمد.

متوسطه اول و دوم را در مدرسه شهید بهشتی گذراندم. در مدرسه ما همه نوع دانش­آموزی به کانون می­آمدند حتی اگر سطح درسی بالایی هم نداشتند.


اهمیت کانون و برنامه راهبردی

برای این که بتوانم در کنکور نتیجه ی بهتری بگیرم به کانون آمدم.

به طور پیوسته از سال سوم دبیرستان تا چهارم دبیرستان و دو سال هم پشت کنکور به مدت 4 سال در آزمون ها شرکت داشتم چون احساس می کردم شرکت در آزمون ها بخشی از فرایند آموزش است و برای نتیجه گیری خوب در کنکور لازم است در آزمون ها شرکت کنم. در رشته ی تجربی از تراز 5800 شروع کردم و پیشرفت زیادی هم نداشتم به طوری که بیشترین ترازم 6500 بود آن هم فقط در دو سه تا آزمون ولی در رشته ی ریاضی اولین ترازم 7818 شد و تا پایان سال هم در همین حد و حدود بود و به جای پیشرفت ، ثبات داشت. مهم‌ترین ویژگی آزمون‌های برنامه‌ای کانون این است که برنامه و هدف مشخصی دارد و اگر بتوان با برنامه ی آزمون ها به خوبی جلو رفت می توان نتیجه ی مناسبی گرفت.

در رشته ی تجربی غیبت زیاد داشتم.به خاطر این که خوب درس نمی خواندم و می ترسیدم ترازم افت کند ولی در رشته  ی ریاضی فقط یک آزمون غیبت داشتم که آن هم به این خاطر بود که آزمون در ماه رمضان بود وخبر تعویق کنکور هم رسیده بود و حس و حال درس خواندن و آزمون دادن نداشتم.

                  

کلکسیون روش مطالعه

فیزیک نقطه قوت من بود. ابتدا مفاهیم و فرمول های مبحث مورد نظر را یاد می گرفتم، سپس خلاصه ای از فرمول ها و نکات مهم آن مبحث تهیه می کردم، بعد از کتاب کار تست می زدم.(هفته ی اول) در هفته ی دوم هم آزمون های سال های قبل کانون یا سه سطحی را حل میکردم و مروری هم بر تست هایی که هفته ی قبل اشتباه زده بودم ، داشتم.

اوایل درصدهایم در ادبیات پایین بودند و دلیلش هم این بود که همه ی مطالب را کامل نمی خواندم و برای برخی از مباحث،مانند قرابت معنایی و آرایه ،کم تست حل می کردم ولی بعد از حل تست کافی و خواندن کامل مطالب وضعیتم خیلی بهتر شد.به طوری که در آخربن آزمون قبل عید درصدم 40 شده بود ولی در اولین آزمون عید به 70 رسیدم و تا پایان سال درصدم در همین حد و حدود بود.


منابع مطالعاتی

من از دفتربرنامه ریزی استفاده کردم.وقتی از این دفتر استفاده می شود درس خواندن نظم می گیرد و آدم می فهمد چه می کند و بازدهی مطالعه افزایش می یابد.در غیر این صورت ممکن است به اندازه ی تلاشمان نتوانیم نتیجه بگیریم.

از فیزیک،شیمی،دیفرانسیل و هندسه تحلیلی سه سطحی استفاده کردم. سوالات چالشی خوبی دارد و برای جمع بندی یک مبحث واقعاً مناسب است.


ابزارهای کانونی

 معمولاً هر روز به سایت سر می­زدم. صفحه ی شخصی و اخبار برایم مفید بود چون می توانستم از این دو قسمت اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنم.

کارنامه ی اصلی آزمون،کارنامه ی 5 نوع درس و کارنامه ی اشتباهات برایم کاربردی تر بودند. چون کارنامه ی اصلی ، نمرات و تراز و رتبه ی هر درس را به طور جداگانه در اختیارم قرار می داد.کارنامه ی اشتباهات هم در یافتن سریع اشتباهات آزمون و در تحلیل آزمون کمک خوبی به من می کرد. از مجله سراس دانش گفت و گو با نفرات برتر و مقالات مشاوره ای را می­خواندم. مصاحبه با علیرضا کهن برایم بسیار روحیه بخش بود.


نقش اولیا

چون پدر و مادرم هردو دبیر شیمی بودند به پیشرفتم در درس شیمی کمک  زیادی کردند و این که در هنگام افت تراز به من روحیه می دادند.


روز کنکور سراسری

تا قبل از این که سؤالات را بیاورند استرسم زیاد بود اما بعد از دیدن سؤالات حتی با این که سخت بودند استرسم کمتر شد و آرامشم را حفظ کردم. اتفاق عجیب هم این بود که مراقب اتاق ما زیاد با اطرافیان و حتی با برخی از داوطلبان صحبت می کرد.

از روش زمان های نقصانی و استراتژی بازگشت استفاده کردم. ترتیب پاسخگویی به عمومی ها برایم من اینگونه بود :«ادبیات ، عربی ، زبان ، دینی» و ترتیب پاسخگویی به اختصاصی ه هم به همان ترتیب دفترچه بود. در عمومی ها 15 دقیقه برای بازگشت وقت داشتم که به ادبیات،دینی و عربی پرداختم.در اختصاصی ها هم 35 دقیقه برای بازگشت وقت داشتم که اول به فیزیک و سپس به ریاضی پرداختم.



*** جهت مشاهده مطالب تخصصی رشته ریاضی می توانید به طور روزانه به کانال تخصصی کنکور ریاضی در تلگرام مراجعه کنید ***

Menu