چگونه می‌توانیم به «تعادل» برسیم؟

اگر همه‌ی کارها به‌موقع و منظم اجرا شود، از هدررفت وقت جلوگیری می‌شود و می‌توان خود را بهتر مدیریت کرد.

چگونه می‌توانیم به «تعادل» برسیم؟

بی شک برای رسیدن به هدف باید از افراط و تفریط اجتناب کرد. اگر همه‌ی کارها به‌موقع و منظم اجرا شود، از هدررفت وقت جلوگیری می‌شود و می‌توان خود را بهتر مدیریت کرد. به همه‌ی دانش‌آموزان توصیه می‌کنم برای تعادل در روند آموزشی، کارهای زیر را انجام دهند:

1. زمان‌بندی مطالعه‌ی درس‌ها در اکثر ساعات شبانه‌روز بر اساس جدول‌های دفتر برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کوتاه‌مدت؛

2. تعادل در مطالعه‌ی تشریحی و تستی به‌تناسب نیاز از طریق خودشناسی با انواع کارنامه‌های آزمون و برنامه‌های راهبردی؛

3. تعادل در مطالعه‌ی درس‌های عمومی و اختصاصی با توجه به ضرایب درس‌ها؛

4. تعادل در مطالعه‌ی درس‌های پایه و دوازدهم با توجه به اهمیت امتحانات نهایی (در روزهایی که به مدرسه می‌روید تا درس‌های دوازدهم را یاد بگیرید، به مطالعه‌ی درس‌های دوازدهم بیشتر توجه کنید و روزهایی که به مدرسه نمی‌روید یا شب‌ها، به درس‌های پایه اهمیت بدهید. دانش‌آموزان پایه‌ی دهم و یازدهم، از عصر چهارشنبه تا ظهر جمعه تست‌های مباحث آموزشی در طول هفته را تمرین کنند)؛

5. تعادل در اجرای برنامه‌ی دوهفته‌ای با توجه به شناخت از خود و مدیریت زمان در جلسه‌ی آزمون و توزیع عادلانه‌ی محتوا در طول دو هفته؛

6. تعادل در بررسی آزمون‌ها و توجه به نقاط قوت و تعمیم روش‌های خوب برای اصلاح نقاط ضعف؛

7. تعادل در بازیابی اطلاعات از طریق آزمون و کاهش اشتباهات و تحلیل به‌موقع؛

8. تعادل در خواب، خوراک، ورزش و تفریح و فوق‌برنامه‌ها (هرچیزی به‌موقع و در جای خود ارزشمند است)؛

9. تعادل در انتخاب کلاس‌های آموزشی خارج از مدرسه و انتخاب کتاب‌های کمک درسی؛

10. تعادل در تکرار و تمرین تست‌های شناسنامه‌دار و طراحی‌شده.

Menu