امیرحسین عبرت بین: گفت‌وگو با رتبه 8 کشوری کنکور ریاضی 99

گفت‌وگو با مهرداد میلانلو رتبه 8 کشوری کنکور ریاضی 99 با میانگین تراز 7791 از شهر لاهیجان

امیرحسین عبرت بین: گفت‌وگو با رتبه 8 کشوری کنکور ریاضی 99

گفت‌وگو با مهرداد میلانلو رتبه 8 کشوری کنکور ریاضی 99 با میانگین تراز 7791 از شهر لاهیجان


تحصیلات پدرم لیسانس و شغل ایشان، کارشناس برق می باشد. تحصیلات مادرم فوق لیسانس و شغلشان کارشناس مخابرات است.

دوره اول و دوم دبیرستان را در دبیرستان شهید بهشتی لاهیجان(تیزهوشان) گذراندم.در مدرسه ی ما،  درسال های پایه بیشتر دانش آموزان درس خوان و باانگیزه در آزمون های کانون شرکت می کردند اما در سال دوازدهم اکثر دانش آموزان کلاس ثبت نام کردند.

 تا سال یازدهم در زمینه ی ورزش فعالیت زیادی داشتم.همچنین  در سال دهم توانستم مدال طلای کشوری مسابقات IMC ریاضی را کسب ،و در مسابقات جهانی حضور پیدا کنم. در سال های دهم و یازدهم در مرحله ی اول المپیاد های ریاضی و کامپیوتر قبول شدم اما در سال یازدهم علی رغم تلاش زیادم نتوانستم قبول شوم.


حضور در کانون، آزمون‌های برنامه‌ای و برنامه‌ی راهبردی

علت اصلی  ثبت نام خود را در کانون ،نیاز به داشتن برنامه ریزی و عامل محرک برای مداوم درس خواندن میدانم. علل دیگری مانند علاقه به کسب مهارت در آزمون دادن و آزمودن خود  و کسب رتبه در جامعه آماری بالا، در شرکت من در آزمون های کانون نقش داشت.

مهمترین ویژگی آزمون های کانون را با برنامه و مداوم درس خواندن می دانم. به نظر من بدون یک عامل و دغدغه فکری مانند آزمون، انگیزه و تلاش برای درس خواندن کاهش پیدا می کند ضمن اینکه تداوم هر دو هفته آزمون دادن نظم خوبی برای دانش آموز ارائه میکند که می تواند به مرور و هفته به هفته برنامه ریزیش را ارتقا دهد.

من از مهرماه سال دهم در آزمونها شرکت می کردم چرا که انگیزه ام برای درس خواندن بدون آزمون دادن کمی افت می کرد و کاراییش هم به همان میزان پایین می آمد.در سال دهم چند غیبت به علل مختلف داشتم. در سال یازدهم تا اواسط آبان ماه به آزمون دادن ادامه دادم تا اینکه تصمیم به ادامه ی مسیر در المپیاد ریاضی گرفتم تا تجربه جدیدی کسب کنم. به همین سبب حدودا تا پایان سال یازدهم در آزمونها نتوانستم شرکت کنم اما در سال دوازدهم کاملا جدی و پیوسته آزمون دادم و به جز یک آزمون در تابستان غیبتی نداشتم.

 با تراز حدود 7500 و رتبه 3 کشور شروع کردم. چون آن زمان شروع کنکوری شدنم بود با انرژی بالایی درس می خواندم . همکلاسی هایم رقبای سرسختی برایم محسوب می شدند که همین عامل هم سبب شد تا کم و بیش بتوانم در درس خواندن و آزمون دادن به ثبات برسم.

 

من برای هماهنگی  بین برنامه‌ی راهبردی آزمون‌ها و برنامه‌ی مدرسه، همواره سعی کردم از برنامه آزمونهای قلمچی عقب نیفتم و حتی اگر در درسی عقب بودم خودم آن بخش را مطالعه میکردم  و تست میزدم تا خودم را به آزمون برسانم و مطالب آموخته را تثبیت کنم.

                                                           

کلکسیون روش مطالعه

یکی از نقاط قوت مهم خودم را ریاضیات، اعم از حسابان و هندسه و گسسته میدانم ؛ دلیل اصلی آن را هم علاقه شخصی خودم به خواندن این دروس و اختصاص دادن زمان زیاد برای تست زدن میدانم. خواندن برای المپیاد ریاضی و تلاش متمرکز روی این درس در سال یازدهم نقش ویژه ای در تقویت درس ریاضی من داشت. بطوریکه درسی مانند هندسه پایه در سال دهم که نقطه ضعف من محسوب میشد ناخودآگاه در سال دوازدهم اصلی ترین نقطه قوتم بود.

نقطه قوت دیگرم  فیزیک است؛ به دلیل نزدیکی مباحث فیزیک به ریاضیات به این درس نیز علاقه بیشتری نسبت به دروس دیگر داشتم و اهمیت بیشتری برایم داشته است. به نظر من فیزیک کنکور عموما از سوالات پرتکرار تشکیل شده و فقط با تست بسیار زیاد و دیدن انواع مسائل قابل پیشرفت است.


منابع مطالعاتی

من برای درس گسسته و آماراحتمال دوازدهم از کتاب های آبی پیمانه ای استفاده میکردم؛ چون مسائل جالب و ایده های جدیدی درآن وجود داشت.

همچنین برای درس هندسه2 از کتاب های سه سطحی استفاده کردم  ؛ چون تعداد زیادی تست هندسه2 زده بودم و تقریبا کتاب های هندسه ام تمام شد سراغ این کتاب رفتم تا با سوالات سخت و چالشی آزمونهای کانون خودم را بسنجم.


اطلاع‌رسانی (سایت کانون، مجله‌ی سرای دانش و ...) و جعبه ابزار کارنامه

من در روز های شنبه و یکشنبه و بعد از جمعه ی آزمون از سایت کانون برای دریافت اخبار و اطلاع رسانی استفاده میکردم.

من از کارنامه ی اصلی،  بیشتر برای تحلیل های خود استفاده میکردم.


نقش اولیا

خانواده ام با حفظ آرامش خانه و ایجاد محیطی بدون استرس برای درس خواندن پررنگ ترین نقش را در موفقیت من ایفا کردند. همچنین پدر و مادرم در رفع مشکلات درسی نیز به من کمک میکردند.