گفتگو با کیان بهادری رتبه 1 کشوری زبان کنکور 99

در این مطلب با کیان بهادری رتبه 1 کشوری زبان مصاحبه شده است.

گفتگو با  کیان بهادری رتبه 1 کشوری زبان کنکور 99

مصاحبه با کیان بهادری، رتبه 1 کشوری زبان کنکور 99 از شمیرانات تهران


این مصاحبه در تاریخ 20 شهریور 99 قبل از اعلام نتایج کنکور سراسری با کیان بهادری رتبه 1 کشوری زبان توسط نوید آرمات (دانشجوی مهندسی عمران دانشگاه تهران) انجام شده است. 


لطفا خودتان را معرفی کنید:

من کیان بهادری با میانگین تراز 7789 از شمیرانات تهران در رشته ریاضی فیزیک هستم که از سال یازدهم به کانون آمدم. پدرم دارای مدرک فوق لیسانس است و هم اکنون به کشاورزی مشغول می­باشد. مادرم نیز فوق لیسانس دارد و خانه دار است . یک خواهر دارم که 2 سال از من بزرگتر است و سال سوم و چهارم دبیرستان در آزمون های کانون شرکت می کرد و رتبه ی 18 منطقه ی 1 کنکور سراسری را کسب کرد و در حال حاضر در رشته ی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه صنعتی شریف در حال تحصیل است.

من در مقطع ابتدایی از کلاس اول تا سوم در دبستان غیرانتفاعی حمزه مشهد و از کلاس چهارم تا ششم در دبستان غیرانتفاعی امید و دوره ی راهنمایی و پایه ی دهم در مدرسه ی تیزهوشان هاشم نژاد 1 مشهد و پایه ی یازدهم و دوازدهم را در مدرسه ی علامه ی حلی ۳ تهران درس خواندم. در مدرسه ی ما اکثر دانش آموزان در آزمون های کانون شرکت می کردند و طبق برنامه ی آزمون ها درس می خواندند.


اهمیت کانون و برنامه راهبردی:

در شهر ما تقریبا همه ­ی افراد در آزمون های کانون شرکت میکردند چون آزمون های کانون جامعه آماری و محبوبیت بالایی دارد من هم از تابستان سال 97 پایه ی یازدهم در آزمون های برنامه ای کانون شرکت کردم تا خودم را محک زده و برای کنکور آماده شوم.

از تراز 7042 شروع کردم، یکی از مهم ترین دلایل پیشرفتم جدی تر شدن خودم در درس خواندن بود. دلیل بعدی پیشرفتم، همکاری بیشتر مدرسه با ما و تدریس بهتر معلمان بود.

در رابطه با مهم ترین ویژگی آزمون های کانون می توان به برنامه ای بودن آزمون های کانون، پیوستگی و استمرار در آزمون ها که هر 2 هفته یک بار برگزار می شود، اشاره کرد.

مدرسه من برنامه خود را با برنامه ی کانون هماهنگ می کرد و من برنامه ی کانون را برای خودم شخصی سازی نمی کردم؛ بلکه طبق برنامه ی مدرسه پیش می رفتم و این یکی از مهم ترین عوامل موفقیتم بود.

                                               

کلکسیون روش مطالعه دروس:

فیزیک، آمار و احتمال و گسسته از نقاط قوتم بودند. برای این دروس ابتدا جزوه ی معلم و مطالبی را که سر کلاس گفته می شد را می خواندم و سپس تست میزدم.

معلمان در مدرسه این دروس را قوی تر تدریس می کردند و همچنین نوع این دروس حفظی نبود بلکه مفهومی و فرمولی بود به همین دلایل این دروس نقاط قوت من بود.

من در دروس شیمی و دین و زندگی دچار مشکل بودم. این دروس چون مطالب حفظی زیادی داشتند برایم کمی دشوار بودند و باعث می شد تا زود فراموش کنم و همچنین تفاوتی که نوع مسئله های شیمی با بقیه ی دروس داشت باعث میشد تا کمی درصد هایم کمتر از بقیه ی دروس باشد.

هم برای درس شیمی و هم دین و زندگی روش مطالعه ام را تغییر ندادم ولی با تکرار و تمرین زیاد تونستم عملکردم را در این دروس بهبود ببخشم و درصدهای بهتری کسب کنم.


منابع مطالعاتی کانونی:

من از دفتر برنامه ریزی برای آگهی از عملکرد خودم و همچنین هماهنگی بین درس ها استفاده می کردم. مهم ترین ویژگی دفتر برنامه ریزی ایجاد نظم در درس خواندن است.

من از فیزیک سه سطحی به دلیل تست های طبقه بندی شده و سوالات شناسنامه دار استفاده می کردم.


ابزار های کانونی:

بین ابزار های اطلاع رسانی مختلف کانون، فقط به سایت کانون سر میزدم. بعد از هر آزمون به سایت مراجعه میکردم.

صفحه شخصی برایم مفید تر بود. ولی صفحه ی نفرات برتر هر آزمون نیز برایم از سایر بخش های کانون برایم جذاب تر بود.

صفحه ی شخصی به این علت که  میتوانستم کارنامه ی خودم را ببینم برایم مفید بود ولی صفحه ی نفرات برتر چون میتوانستم وضعیت هم شهری ها و هم کلاسی هایم را ببینم و با خودم مقایسه کنم برایم جذاب و جالب بود.

من از کارنامه‌ی اصلی آزمون استفاده می کردم تا از درصد و ترازهایم آگاهی پیدا کنم و عملکردم را بهبود ببخشم.


نقش اولیا:

همیشه چه در شادی و چه در مشکلات همراه و یاور من بودند و از من پشتیبانی می کردند. اگر در آزمونی ترازم پایین می آمد من را تشویق میکردند تا در آزمون بعدی جبران کنم.

سماجت در رسیدن به هدف:

از ویژگی های شخصیتی من می توان به 1- اهمیت دادن به آزمون های آزمایشی به اندازه لازم نه بیشتر

2- زود ناامید نشدن 3- استرسی نبودن


روز کنکور سراسری

ابتدا که وارد جلسه ی کنکور شدم با فاصله ی کم صندلی ها مواجه شدم که این موضوع باعث به هم ریختگی اعصابم شد و من را کمی نگران کرد ولی کمی با خودم فکر کردم و گفتم چاره ای وجود ندارد و باید با این شرایط خودم را وفق بدهم. مشکل بعدی من ساعت شروع کنکور بود که ساعت 8.30 شروع شد؛ من چون عادت داشتم در آزمون های آزمایش راس ساعت 8 امتحان را شروع کنم برای رفع این موضوع ساعتم را 30 دقیقه عقب کشیدم.

در جلسه کنکور من از تکنیک  ضربدر و منها استفاده کردم و کنار سوالاتی که بلد نبودم یا سخت بودن علامت میزدم تا اگر وقت اضافی آوردم بتونم برگردم و پاسخ بدهم. 

هیچ زمان اضافی را به دلیل سختی سوالات کنکور نتوانستم ذخیره کنم.

عمومی ها را به ترتیب: ابتدا ادبیات، زبان انگلیسی، دین و زندگی و در آخر عربی پاسخ دادم.

اختصاصی ها را هم طبق ترتیب دفترچه سوالات پاسخ دادم.


Menu