سال 1400 پایان سدهی چهاردهم و آغاز سدهی پانزدهم است. پیتر دراکر را بسیاری پدر مدیریت مدرن میدانند. او در یکی از جملههای ماندگار خود میگوید: «بهترین راه پیشبینی آینده، ساختن آن است.» اینکه نتیجهی کنکور شما در سال 1400 چه میشود، حتماً سؤالی است که مرتب از خود میپرسید. بهجای حدسزدن باید آن را ساخت. موافقید؟
این تابستان کرونایی با بقیهی تابستانها متفاوت است و نیاز دارید که برنامهریزی بهتر و تلاش بیشتری کنید. اما چرا؟
بهدلیل تعطیلی مدارس و تمامنشدن درسها بهشکل حضوری و نیز امتحانات غیرحضوری، از یادگیری کامل مطالب مطمئن نیستید.
بازگشایی مدارس از ابتدای مهرماه بستگی به وضعیت کرونا دارد و ممکن است به تعویق بیفتد.
با اینها چه باید کرد؟
معلوم است: برنامهریزی بهتر و تلاش بیشتر. با شرکت منظم در آزمونهای تابستان کانون مباحث سال یازدهم را دوره و یادآوری میکنید و اگر در بعضی از آنها مشکلی داشتید، با مطالعه و تمرین هدفمند نقاط ضعف را به قوت تبدیل میکنید. از طرف دیگر، درسهای ابتدایی سال دوازدهم را پیشخوانی میکنید تا دغدغهای برای شروع سال تحصیلی نداشته باشید. بهعلاوه میتوانید شیوههای موفق خودآموزی را که لازمهی دوران کرونایی است، از این طریق به کار بگیرید و با اطمینان کامل از عهدهی یادگیری درسها برآیید؛ حتی اگر کلاس درس مدرسهها غیرحضوری برگزار شود.
اگر بخواهید، میتوانید سال 1400 را به نقطهی عطفی در زندگی خود تبدیل کنید.
