یکی از دستاوردهای مثبت روزهای کرونایی، تمرین فاصلهگذاری اجتماعی بود. در کنار استفاده از ماسک و دستکشهای بهداشتی برای پرهیز از تماس مستقیم با هوا و سطوح آلوده و کارهای دیگری چون استفاده از ضدعفونیکنندهها و شستوشوی دستها، رعایت فاصلههای مشخص بین افراد، از روشهای مهم کاهش انتقال ویروس کرونا قلمداد میشد.
وقتی به فرایند تحصیلی دانشآموزان دقت میکنیم، قبل از شیوع کرونا، ردپای عوامل کاهندهی تمرکز را در میبینیم. شواهدی هم از جهانیبودن این عوامل کاهندهی تمرکز در میان دانشآموزان وجود دارد. درپیشگرفتن چند راهکار مبتنی بر فاصلهگذاری باعث میشود تأثیر این عوامل کاهنده تا حد بسیار زیادی کم شود.
کاهش فاصلهی شما با عوامل کاهندهی تمرکز ابتدا نیازمند شناسایی دقیق این عوامل است. نوشتن روزانهی عواملی که هنگام مطالعه و آزموندادن باعث کاهش تمرکز میشود، فهرستی حیرتانگیز از اشیا و افکار به دست میدهد که تا قبل از نوشتهشدن هیچگاه به چشم نمیآمدند.
فاصلهی شما با وسایل ارتباطی، اینترنت، خوردنیها و نوشیدنیها، برنامههای تلویزیونی، افکار ناامیدکننده و ... باز هم میتواند بیشتر از این شود. شما به این فاصلهگذاری برای بهبود تمرکز درسیتان نیاز دارید.
