در دوران امتحانات آرامش داشته باشیم

وجود اضطراب امتحان طبیعی است و همه‌ی افراد ممکن است در شرایط امتحان مضطرب شوند.

در دوران امتحانات آرامش داشته باشیم

وجود اضطراب امتحان طبیعی است و همه‌ی افراد ممکن است در شرایط امتحان مضطرب شوند. نشانه‌هایی مانند دلشوره و دلهره، اشکال در خوابیدن، بی‌اشتهایی، سردرد، تعریق دست‌ها و ... در افراد مضطرب دیده می‌شود.

راه‌های مدیریت اضطراب

تنظیم برنامه‌ی بلندمدت و موکول نکردن درس‌ها به شب امتحان برای اینکه آرامش بیشتر و فرصتی برای مرور داشته باشید بسیار عالی است.

تمایز گذاشتن بین عوامل قابل کنترل و غیر قابل کنترل آزمون نکته‌ی مهمی است که باید به آن توجه کنید.

کیفیت تدریس از عوامل غیر قابل کنتزل است؛ پس در مورد آن بحث نکنید.

داشتن اطلاعات درباره‌ی آزمون بسیار مهم است تا در روز آزمون حیران و سرگردان نباشید.

دقایق آغازین امتحان از اهمیت بالایی برخوردار است. به راهنمایی‌های معلمان و مراقبان گوش کنید و قبل از پاسخ دادن چند دقیقه را صرف مرور کلی سؤالات کنید.

با افراد زرنگ و با اعتمادبه‌نفس معاشرت کنید و از افرادی که آیه‌ی یأس می‌خوانند و شما را مضطرب می‌کنند دوری کنید.

روی برگه‌ی خود تمرکز داشته باشید تا بتوانید بهتر به سوالات پاسخ دهید. به سر و صدای پیرامون توجهی نشان ندهید.

اگر اضطراب شدید داشتید و نفس‌های‌تان به شماره افتاد نفس عمیق بکشید.