گفت‌وگو با پدر و مادر امیرمحمد سهرابی‌مفرد، رتبه‌ی 4 تجربی

امیرمحمد سهرابی‌مفرد، رتبه‌ی 4 تجربی منطقه‌ی 2، از شهر قم است. پدرش کارشناس شیمی و دبیر آموزش‌و‌پرورش و مادرش مدیر آموزشگاه طراحی و دوخت است.

گفت‌وگو با پدر و مادر امیرمحمد سهرابی‌مفرد، رتبه‌ی 4 تجربی

همیش با خودش رقابت می‌کرد


امیرمحمد سهرابی‌مفرد، رتبه‌ی 4 تجربی منطقه‌ی ۲، از شهر قم است. پدرش کارشناس شیمی و دبیر آموزش‌و‌پرورش و مادرش مدیر آموزشگاه طراحی و دوخت است. امیرمحمد فرزند اول است و خواهرش هم دانش‌آموز پایه‌ی سوم دبستان است. امیرمحمد دو سال بدون غیبت در آزمون‌های کانون شرکت کرده است. در ادامه، گفت‌وگو با پدر و مادر او را می‌خوانید.


درباره‌ی وضعیت تحصیلی و یادگیری امیرمحمد در دوران کودکی بگویید.

پدر: از بچگی به کارهای فنی علاقه داشت و همه‌ی وسایل را با کنجکاوی زیاد باز می‌کرد و به داخل آن‌ها و قطعاتشان علاقه نشان می‌داد. تمام دوران دبستان از سرآمدهای مدرسه در درس بود و به‌راحتی در آزمون تیزهوشان قبول شد.

مادر : قبل از اینکه وارد دبستان شود، الفبا را کامل بلد بود. معلم کلاس اولش از اینکه امیرمحمد با خیلی از موضوعات آشنایی دارد، تعجب می‌کرد. در همان دوران ابتدایی، معلم‌هایش می‌گفتند که توانایی یادگیری خیلی خوبی دارد و به‌خصوص در ریاضی بسیار عالی است.

گفت‌وگو با پدر و مادر امیرمحمد سهرابی‌مفرد، رتبه‌ی 4 تجربی


از کودکی به دنبال علاقه‌مندی یا رشته‌ی خاصی بود؟

مادر: از بچگی کنجکاو و ماجراجو بود. همیشه به کارهای فنی علاقه نشان می‌داد و با وسایل فنی مشغول می‌شد؛ در حدی که وسایل را خراب می‌کرد و خانه را به هم می‌ریخت و کثیف می‌کرد تا بفهمد داخل هر وسیله‌ای چه خبر است و چه شکلی است.


از لحاظ تحصیلی مستقل بود یا به همراهی شما نیاز داشت؟

مادر: امیرمحمد همیشه مستقل بود و خودش کارهایش را انجام می‌داد؛ به‌خصوص کارهای درسی‌اش را. ما دورادور مواظبش بودیم و اگر کمکی می‌خواست با او همراهی می‌کردیم.


در دوران تحصیل، احساس رقابت هم داشت و چقدر اهل رقابت بود؟

پدر: اهل رقابت با خودش بود و همیشه می‌خواست اول باشد. این کمال‌گرایی در همه‌ی زمینه‌ها در او وجود دارد و در هرچیز و هرکاری به دنبال بهترین‌هاست. می‌خواهد در جایگاه اول باشد.

گفت‌وگو با پدر و مادر امیرمحمد سهرابی‌مفرد، رتبه‌ی 4 تجربی


اتفاق خاصی برایش افتاده یا عاملی وجود داشته که در دوران تحصیل باعث پیشرفت او شود؟

پدر: اوایل به درس زیست خیلی تسلط نداشت و علتش توجه‌نکردن به کتاب درسی بود؛ اما با شناخت روش مطالعه‌ی خود برای این درس و استفاده‌ی دقیق‌تر و کامل از کتاب درسی، توانست این درس را برای کنکور به 97‌درصد برساند.


به‌جز درس، علاقه‌مندی دیگری را دنبال می‌کرد؟

مادر: بیشتر در زمینه‌ی درس کار می‌کرد و دوست داشت اطلاعات علمی‌اش را کامل کند. به مطالعه‌ی ریاضی و فیزیک خیلی علاقه‌مند بود و مطالعه‌ی غیردرسی‌اش هم در زمینه‌ی نجوم بود.


صحبتی با اولیای دانش‌آموزان دیگر دارید؟

مادر: پدرها و مادرها باید با بچه‌هایشان دوست باشند و این دوستی و همراهی آن‌ها باعث می‌شود آرامش بیشتری داشته باشند. فراهم‌کردن محیطی آرام و مناسب برای مطالعه و همراهی آن‌ها هم تأثیرگذار است.

گفت‌وگو با پدر و مادر امیرمحمد سهرابی‌مفرد، رتبه‌ی 4 تجربی


منبع :

Menu