هر روز تعداد زیادی از دانش آموزان در بخش نظرات صفحات مقاطع به گفتگو و تبادل نظر و راهنمایی یکدیگر میپردازند ... بارها با ارائه ی مطالب کامنت ها خدمت شما عزیزان ، این مطلب تایید شده است که کامنت های سایت کانون محل گفتگوهای بسیار عالی علمی و جایی برای یادگیری و کمک به دوستان است.
در این مطلب منتخب پرسش و پاسخ های درسی شما دانش آموزان در رابطه با درس دینی دوازدهم درس سوم را آماده کرده ایم تا بتوانید با مرور پرسش و پاسخ های سایر دانش آموزان در مورد این مبحث شما نیز پاسخ پرسش های خود را بیابید و از راهنمایی های سایر دانش آموزان بهره مند شوید.
| نام کاربر | متن کامنت | مقطع | مبحث | تاریخ ثبت | |
| فائزه کاویار، منحصرا زبان - محمد شهر - میانگین تراز 5648 | کامنت | معنای این جمله حضرت علی که گفتن از قضای الهی به قدر پناه میبرم چیه؟ اخه کتاب در ادامه میگه از نوعی قضا و قدر به نوع دیگری پناه بردن و صورتی که در فرمایش ایشون اومده که به قدر الهی پناه میبرم... چرا دینی بلد نیستم😥 | دوازدهم | درس5 | 13980914 |
| زهرا سادات خدابخشی - دانشجوی رشتهی زبان و ادبیات عربی | پاسخ کامنت | امام علی از قضای الهی که همون افتادن دیوار بود،به قدر الهی که یه جای دور از خطر بود پناه میبرن..این قدر یک قضایی رو هم به دنبال داره که همون سالم موندن از خطره..برای فهم بیشتر،باید مفهوم قضا وقدر رو فهمید..قدر اون زمینهها وچیزهاییه که وجود داره..قضا نتیجه ای هست که با وجود اون شرایط و زمینهها به وجود میاد | دوازدهم | درس5 | 13980914 |
| فائزه کاویار، منحصرا زبان - محمد شهر - میانگین تراز 5648 | پاسخ کامنت | یعنی سستی دیوار قدر الهی و ریزش و اسیب زدن به انسان قضای الهی در پی این قدر هستش حضرت علی از قضای ریزش دیوار به قدر جای امن دیگه پناه بردن تا قضای درامان ماندن از اسیب رو ایجاد کنند پس میشه از این مثال نتیجه گرفت قضا و قدر الهی با اختیار منافات نداره چون میشه از قضا به قدر دیگه ای پناه برد تا قضای دیگه ای رو ایجاد کرد؟چی گفتم😶درست فهمیدم خانم خدابخشی...؟ | دوازدهم | درس5 | 13980914 |
| کاربر سایت | کامنت | ...هر کدام از ما خودمان را مسیول کارهای خود میدانیم. به همین جهت اثار و عواقب عمل خود را میپذیریم و اگر به کسی زیان رساندیم ان را جبران میکنیم.عهدها و پیمانها نیز بر همین اساس استوارند،بنابراین اکر کسی پیمان شکنی کند و مسیولیتش را انجام ندهد،خود را مستحق مجازات میداند>>>بیت مرتبط:هیچ گویی سنگ را فردا بیا+هیچ عاقل+هیچ با سنگی | دوازدهم | درس5 | 13980914 |
| کاربر سایت | کامنت | الله یمسک:اعتقاد به خدای حکیم زمینه سازشکوفایی اختیار انسان///متن کتاب:اعتقاد به خدایی حکیم که با حکمت خود جهان را خلق کرده و اداره میکند این اطمینان را به انسان میدهد که همه وقایع و رخدادهای جهان تحت یک برنامه سامان دهی شده و غایتمند انجام میگیرد و نه اتفاقی و بی هدف...کسیکه معتقد بهحاکمیت چنین خدایی است،هر چند خودش از شناخت علت بسیاری از حوادث و رخدادهای جهان عاجز است اما مطمین است که....این بینش و نگرش به انسان اطمینان خاطر میدهد که میتواند در این جهان از قدرت اختیار خود بهره ببرد و برای ... | دوازدهم | درس5 | 13980914 |
| کاربر سایت | کامنت | الله یمسک مرتبط با:یساله من فی...>>>نیازمندی مخلوقات در بقا به خداوند////به تدبیر الهیاشاره دارد>>>>توحید در ربوبیت | دوازدهم | درس5 | 13980914 |
| کاربر سایت | کامنت | لا شمس ینبغی لها ان تدرک القمر و لا اللیل سلبق النهار و کل فی فلک یسبحون:تقدیرات و قانونمندیهای تخلف ناپذیر الهی.////مخلوقات توانایی تجاوز کردن از تقدیرات خداوند را ندارند////متن کتاب:خداوند در اینایه دربارع قدر و قضای الهی و این قانون مندی تخلف ناپذیر و استوارمثال میزند.////نقشه جهان با همه موجودات و ریزه کاریها و ویژگی هادش از انِ خدا و علمِ اوست. | دوازدهم | درس5 | 13980914 |
| کاربر سایت | کامنت | سلام بچهها علت و معلول در دینی یعنی چی..و چطوری باید تشخص بدیم..لطففا بگید. | دوازدهم | درس5 | 13980918 |
| آیدا شیردل عباس آباد - دانشجوی رشتهی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان | پاسخ کامنت | سلام من میگفتم علت میشه مادر ( بانی) ومعلول میشه فرزند (ثمره) | دوازدهم | درس5 | 13980918 |
| کاربر سایت | پاسخ کامنت | سلام علت باعث به وجود آمدن معلول میشه مثلا یه دانش آموز درس نمیخونه(علت) و تو کنکور قبول نمیشه(معلول) | دوازدهم | درس5 | 13980918 |
| علی نصیرزاده دشتگل، تجربى نظام جدید - گرگان - میانگین تراز 6596 | پاسخ کامنت | معلول نتیجه علته مثلا میگیم درس خواندن باعث موفقیت میشه اینجا درس خواندن میشه علت موفقیت میشه معلول | دوازدهم | درس5 | 13980918 |
| آیدا نثاری، چهارم تجربی - ایلام | کامنت | .میشه لطفا یکی قضا و قدر رو توضیح بده.... | دوازدهم | درس5 | 13970906 |
| نیما فروغی، چهارم تجربی - چالوس - میانگین تراز 6795 | پاسخ کامنت | سلام..قدر ار اندازه گیری و ویژگی و اینا میاد..وقتی میگن خداوند تقدیر چیزی رو مشخص کرده و بر اساس تقدیره یعنی خدا ویژگیهای اون و این چیز هارو مشخص کرده..قضا یعنی حکم کردن و به انجام رساندن که وقتی چیزی قضای الهیه یعنی به حکم و فرمان الهی انجام شده.. | دوازدهم | درس5 | 13970906 |
| کاربر سایت | کامنت | دوستان میشه یکی قشنگ فرق قضا و قدر رو توضیح بده؟توضیح کتابو نمیفهمم(طبیعیه یا نه؟)😐تو تستا چجوری باید بفهمیم فلان چیز مال قضا هست یا قدر؟ | دوازدهم | درس5 | 13970915 |
| امیرارشیا همت، دوازدهم ریاضی - شهرضا - میانگین تراز 5948 | پاسخ کامنت | ببین هر چی که از قدرت و حکم و فرمان خدا نشات گرفته میشه قضا و هرچی از روی علم خداست میشه قدر اگه نفهمیدی بگو بیشتر توضیح بدم | دوازدهم | درس5 | 13970915 |
| کاربر سایت | کامنت | بچهها سلام یه سوال دارم از دینی. اختیار و اراده انسان برخاسته از قدر الهی هست یا قضای الهی چون یه جای کتاب میگه یکی از تقدیرات الهی اینه که انسان دارای اختیار باشه (ص61) چند صفحه بعد میگه وجود اختیار انسان ناشی از اراده و خواست الهیه(ص63). به نظرم اولی ب تقدیر اشاره میکنه دومی ب قضا. شما جواب این سوال رو میدونید؟ | دوازدهم | درس5 | 13970929 |
| فاطمه استواری، دوازدهم تجربی - مرودشت - میانگین تراز 6021 | پاسخ کامنت | علم مربوط به قدره و اراده، قضا | دوازدهم | درس5 | 13970929 |
| فاطمه استواری، دوازدهم تجربی - مرودشت - میانگین تراز 6021 | پاسخ کامنت | سلامقدر و قضا به ترتیب برخاسته از علم و اراده الهی هستند.👉 | دوازدهم | درس5 | 13970929 |
| فاطمه استواری، دوازدهم تجربی - مرودشت - میانگین تراز 6021 | پاسخ کامنت | در اصل اختیار انسان معلول قضا و قدر الهی ست. | دوازدهم | درس5 | 13970929 |
| کاربر سایت | کامنت | دوستان گل میشه یکی علت معلولی و قشنگ توضیح بده ؟ | دوازدهم | درس5 | 13971003 |
| کاربر سایت | پاسخ کامنت | ببین به دلیل چیزی میگن علت .ونتیجه رومیگن معلول.مثال:ازجایی که خلقت هدف دارمیباشدمیتوان به حکمت خداوندپی برد..خوب ببین الان نتیجه هدفمندبودن خلقت شده حکمت خداوندیعنی چون هدفمندی وجودداره نظام افرینش حکیمانه میباشد..پس حکیمانه بودن نظام افرینش معلول یاهمون | دوازدهم | درس5 | 13971003 |
