کار را از جای درست آن آغاز کنید

چگونه می‌توانم مطمئن شوم که کار را از جای درست آن آغاز کرده‌ام؟ از بین چندین درس و مبحث درسی که روی میز مطالعه‌ام دارم، اولویت با کدام درس است؟

کار را از جای درست آن آغاز کنید

چگونه می‌توانم مطمئن شوم که کار را از جای درست آن آغاز کرده‌ام؟ از بین چندین درس و مبحث درسی که روی میز مطالعه‌ام دارم، اولویت با کدام درس است؟ از بین دو گروه درسی اختصاصی و عمومی باید از کدام یک آغاز کنم؟ تستی یا تشریحی؟

این سؤال‌ها ذهن هر دانش‌آموزی را به خود مشغول می‌کنند و نوعی بلاتکلیفی ذهنی را موجب می‌شوند که همه چیز را به حالت تعلیق درمی‌آورد؛ اما دانش‌آموزی که هر دو هفته یک‌بار آزمون می‌دهد و کارنامه دریافت می‌کند، بر اساس آمار و ارقامِ جعبه‌ابزار کارنامه و دفتر برنامه‌ریزی می‌داند که کار را از چه درس یا گروه درسی اعم از اختصاصی یا عمومی آغاز کند.

کارنامه درواقع برنامه‌ی عمل دو هفته‌ی پیش رو را تعیین و تنظیم می‌کند. بدیهی است که در این صورت بلاتکلیفی، کارکرد خود را از دست می‌دهد و به جای آن وضوح و شفافیت همچون فانوس دریایی فراروی دانش‌آموز قرار می‌گیرد. در این صورت است که تخصیص وقت و انرژیِ به‌جا و به‌موقع، بیش‌ترین بازده ممکن را به ارمغان می‌آورد.

Menu