جلسات 5نفره ویژگیهایی دارد که اگر بهدرستی درک و اجرا شود به بستری تأثیرگذار در پیشرفت آگاهانهی دانشآموز تبدیل میشود. این جلسات ویژگیهایی دارند که آنها را با جلسات دیگر کانون متمایز میکند:
1. نقش اصلی در این جلسه بر عهدهی دانشآموزان است. این جلسه، برای سخنرانی نیست، بلکه جلسهی گفتوگو و تبادل راهکارهاست.
2. موضوعِ گفتوگو، نتایج و دستاوردهای مثبت دانشآموزان در یک یا دو درس خاص است.
3. مهمتر از دستاوردها، راهکارهای موفق برای دستیابی به این نتایج است.
4. موضوع جلسه نتایجی است که به دست آمده است و دانشآموزان در این جلسه به کشف راهکارها میپردازند.
5. این نتایج حاصل عملکرد دانشآموزان در دو، سه ماه اخیر است و مدتزمانی از آنها نگذشته است.
6. منابع مطالعاتی در دسترس است و دانشآموزان راهکارها را آزمودهاند؛ پس میتوانند برای دانشآموزان دیگر هم کاربرد داشته باشند.
7. در پایانِ جلسه، کلکسیونی از راهکارهای موفق در اختیار هر دانشآموز قرار میگیرد و دانشآموزان میتوانند با استفاده از این راهکارها و منابع مطالعاتی برای درسهایی که در آن موفق نبودهاند «هدفگذاری» کنند.
8. در جلسهی 5نفرهی بعدی هدفگذاریها دوباره پیگیری شده و دستاوردها بررسی میشوند.
