استراتژی دوران جمعبندی مهلا خیاط رسولی، رتبهی 43 منطقه 1 تجربی:
در دوران جمعبندی، پس از حل یک مجموعه سوال از کتاب زرد اختصاصی و تحصیح و ارزیابی آنها، براساس نیازسنجی که هنگام حل مجموعه سوالات انجام داده بودم مباحث را مشخص میکردم.
در درس زیست و حفظیات شیمی، همچنین دینی و تاریخ ادبیات، خلاصه نویسیهای خودم را مرور میکردم و یا کتاب را به صورت تورق سریع دوره میکردم؛ البته برای زیست از کتاب سهسطحی هم استفاده میکردم.
برای ریاضی و فیزیک و قسمتهایی از شیمی که حل مسئله هستند اول نکات و فرمولها را از روی خلاصهنویسیهایم دوره کردم و سپس به حل تست میپرداختم. این تستها را به صورت مضربی و البته تستهای نشاندار خودم از کتابها حل میکردم.
برای فیزیک، کتاب آبی و برای شیمی و ریاضی کتابهای سهسطحی را استفاده میکردم، البته برای دروس مشترک ریاضی و تجربی از مجموعه سوالات کنکورهای ریاضی هم استفاده میکردم.
برای ادبیات (البته به جز تاریخ ادبیات)، عربی و زبان نیز از کتاب زرد عمومی استفاده میکردم، به این صورت که اگر در آن دورهی 3 روزه مثلا کنکور 93 تجربی را حل کرده بودم، از زرد عمومی کنکورهای 93 را برای همهی رشتهها حل میکردم.
در پایان دورهی 3 روزه، یعنی عصر روز سوم سوالات آزمونهای کانون (2 یا 3 دفترچه سوال) را مرور میکردم، به این ترتیب تا هفتهی آخر توانسته بودم همهی دفترچه سوالات کانون را که در طول سال آزمون داده بودیم، مرور کنم.
چون کتاب زرد اختصاصی را 2 هفته مانده به کنکور تمام کردم، یک هفتهی آن را به حل کتاب شبیهساز اختصاص دادم و مجموعه سوالات این کتاب را به روش 2 روز یکبار حل کردم.
انطباق برنامهی آزمون با امتحانات مدرسه:
طی امتحانات پایان ترم دوم، روش مطالعهی من به این صورت بود که مطابق با برنامهی امتحانی پیش رفتم ولی اول بازیابی میکردم؛ یعنی اگر برای درس فیزیک سه روز تا امتحان فیزیک زمان داشتیم، یک روز آن را به جمعبندی سایر دروس میپرداختم ولی دو روز باقیمانده ابتدا برای کل فیزیک پیشدانشگاهی تست کار میکردم و سپس به مرور و مطالعهی فیزیک میپرداختم.
در کل، در طول مدت امتحانات، تاکیدم بیشتر روی تستی خواندن بود نه به صورت تشریحی و حفظی.
تهیه و تنظیم
ناهید منجمی
