رموز موفقیت یک مدرسه نمونه (قسمت دوم)

آکادمی ساکسز یکی از مدارس موفق در ایالت نیویورک آمریکا است. تعداد بالای درخواست برای ثبت‌نام در این مدرسه و نتایج امتحانات دانش‌آموزان خود گویای نمونه بودن این مدرسه است.

رموز موفقیت یک مدرسه نمونه (قسمت دوم)

آکادمی ساکسز یکی از مدارس موفق در ایالت نیویورک آمریکا است. تعداد بالای درخواست برای ثبت‌نام در این مدرسه و نتایج امتحانات دانش‌آموزان خود گویای نمونه بودن این مدرسه است.

در زمینه‌‌‌‌ی ریاضیات این مدارس از قوانین مدارس دیگر پیروی نمی‌‌‌‌کنند. در این مدارس هر دانش‌‌‌‌آموز از اول مهدکودک هر روز یک ساعت کلاس علوم دارد، به همین دلیل در سال 2014 همه‌‌‌‌ی دانش‌‌‌‌آموزان توانستند امتحانات علوم را در کلاس‌های 4 و 8 با موفقیت به پایان برسانند و 99 درصد آن‌ها نمره‌‌‌‌ بسیار خوب گرفتند .

برای مطالعه‌‌‌‌ی تاریخ در این مدارس دانش‌‌‌‌آموزان برای مثال به پل بروکلین می‌‌‌‌روند و با ساختار و مهندسی آن آشنا می‌شوند و هر هفته به موزه های مختلف این شهر سری می‌‌‌‌زنند .

برخی میگویند تمرکز مدارس آکادمی ساکسز فقط بر درک مفهوم و ریاضی است اما در این مدارس کارهای فوق برنامه هم انجام می‌شود. چنانکه برخی موسیقی می‌‌‌‌نوازند، برخی مشغول کار روی روزنامه هستند، برخی برنامه نویسی یاد می‌‌‌‌گیرند، و دیگران هم مطالعه می‌کنند .

معیار ارزیابی عملکرد معلم‌ها هم میزان موفقیت دانش‌‌‌‌آموزان شان است و بچه‌هایی که ضعیف باشند شنبه‌ها کلاس فوق‌‌‌‌العاده دارند .

این مدارس برای آماده‌‌‌‌سازی معلم‌ها هم برنامه‌‌‌‌ی خاص خود را دارند. آن‌ها در سال" 2011 مدرسه‌‌‌‌ی معلم‌ها" را راه‌اندازی کرده‌‌‌‌اند چون به نظر آن‌ها برنامه‌‌‌‌ی آموزش ایالتی نمی‌تواند نیازها را به خوبی برآورده کند .معلم‌های تازه‌وارد 4 هفته کلاس آموزشی و معلم‌هایی که مشغول به کار هستند هر سال 2 هفته برای  به‌روزرسانی اطلاعاتشان دوره آموزشی دارند. مدرسه ی معلم‌ها نسبت به آن‌ها بسیار سختگیر است آن‌ها باید به سوالات مفهومی از کتاب‌های دانشگاهی پاسخ دهند. حقوق معلم‌ها در این مدارس بسیار بالاست و آن‌ها همیشه جلسات آموزشی دارند. مدیران مدارس هم به کلاس‌ها  سر می‌‌‌‌زنند و برای بهبود آموزش به معلم‌ها نکاتی را گوشزد می‌‌‌‌کنند .

آموزگاران در این مدارس به انواع فناوری‌ها دسترسی دارند.  در هر کلاس تخته‌‌‌‌ی هوشمندی قرار دارد و همه‌‌‌‌ آموزگاران دارای مک-بوک هستند.  آن‌ها همچنین کلاس‌ها را ضبط می‌کنند و در شبکه‌‌‌‌ی مخصوص این مدرسه هر شخص می‌‌‌‌تواند با بقیه ارتباط برقرار کند .آموزگاران پیوسته از طریق تلفن و ایمیل با والدین دانش‌‌‌‌آموزان ارتباط دارند.  یکی از معلم‌ها میگوید: مدارس آکادمی ساکسز هر آنچه برای موفقیت لازم است را دارند. این مدارس به‌خوبی توانسته اند به فقرای شهر خدمات‌‌‌‌رسانی کنند. در مناطق فقیرنشین از هر 5 مدرسه‌‌‌‌ی موفق در ریاضی و زبان انگلیسی  4تای ان مربوط به مدارس آکادمی ساکسز هستند .

هنوز برای اینکه بگوییم این مدارس یک معجزه هستند یا موفقیتی زودگذر،  خیلی زود است به نظر می‌‌‌‌رسد باید چند سال صبر کنیم چون بسیاری از دانش‌‌‌‌آموزان هنوز سن کمی دارند و باید پیش بروند .

از دست‌‌‌‌دادن دانش‌‌‌‌آموزان هم یکی از مسائل بسار مهم است .از 73 دانش‌‌‌‌آموزی که در ابتدا و در اولین مدرسه‌‌‌‌ آکادمی ساکسز در سال 2006 ثبت نام کردند،  تنها 32 نفر از آن‌ها تا پایان تحصیل یعنی سال 2014 در آن مدرسه ماندند، یعنی 56 درصد دانش‌‌‌‌آموزان از دست رفتند .اما نرخ از دست دادن دانش‌‌‌‌آموز در این مدارس به طور میانگین 10 درصد است که نسبت به 42 درصد میانگین شهر بسیار کمتر است .این مدارس تا قبل از  2015 دانش‌‌‌‌آموزان جدید را نمی‌‌‌‌پذیرفتند و بر این باور بودند  که شخص باید از ابتدا در این مدرسه مشغول به تحصیل شود ، امادر سال 2015 از این سیاست دست برداشته و از مهد کودک تا کلاس چهارم را پذیرش کردند .

برخی بر این باورند که مدارس آکادمی ساکسز از دانش‌‌‌‌آموزان ضعیف دعوت نمی‌‌‌‌کنند تا در امتحانات سراسری شرکت کنند و به همین دلیل هم بیشترین نمره مربوط به این مدارس است اما این ادعاها ثابت نشده اند .این مدارس در سال گذشته 11 درصد دانش‌‌‌‌آموزانش را برای مدتی یا به طور دائمی از تحصیل در این مدرسه محروم کرده است چون مدیر  بر این باور است که این مدارس اصولی دارند که باید دانش‌آموزان به آن‌ها پایبند باشند.


منبع:

http://educationnext.org/what-explains-success-academy-charter-network/

کیانا حاج اسماعیلی
ارسال شده توسط : کیانا حاج اسماعیلی
Menu