رموز موفقیت یک مدرسه نمونه (قسمت اول)

در سال تحصیلی 18-2017 هفده هزار درخواست برای ثبت نام سه هزار نفر در آکادمی ساکسز آمریکا وجود داشت...

رموز موفقیت یک مدرسه نمونه  (قسمت اول)

آکادمی ساکسز (Success Academy) یکی از مدارس موفق در ایالت نیویورک آمریکا است. این آکادمی دارای 46 مدرسه در منطقه نیویورک است و فقط در سال تحصیلی 18-2017 هفده هزار درخواست برای ثبت نام سه هزار نفر برای این مدارس وجود داشته است.

بسیاری می‌‌‌پرسند در آکادمی ساکسز چه اتفاقی در حال رخ دادن است. سال گذشته در امتحانات سراسری ایالت نیویورک  29 درصد دانش‌‌‌آموزان در انگلیسی و 35 درصد در ریاضی موفق بوده‌اند، اما دانش‌‌‌آموزان آکادمی ساکسز 64 درصد در انگلیسی موفق شدند و میزان موفقیت آنها در ریاضی رقم خیره کننده 94 درصد را نشان می‌‌‌دهد .

دانش‌‌‌آموزان آکادمی ساکسز در فقیرترین مناطق، از دانش‌‌‌آموزان سایر مدارس در ثروتمندترین مناطق پیشی‌‌‌گرفتند. آکادمی ساکسز از بین 3500 مدرسه‌‌‌ی کل ایالت در ریاضی در 1 درصد بالاترین و در انگلیسی در 3 درصد بهترین مدارس قرار می‌‌‌گرفتند .

اولین مدرسه آکادمی ساکسز در سال 2006 افتتاح ‌‌‌شد. این مدارس نه زمان بیشتری را به آموزش اختصاص داده نه اصول سختگیرانه‌ای دارند، دانش‌‌‌آموزانش لباس‌های متحدالشکلی نمی‌‌‌پوشند.، بلکه تمرکز بر مواد درسی و نحوه ی تدریس آن‌هاست .دانش‌‌‌آموزان مهدکودک‌های این شبکه، قبل از همکاری در پروژه های بزرگ در پروژه های کوچک به صورت گروه‌های چند نفری با هم همکاری دارند .در این مدارس هر چیزی هدفی دارد .

این مدارس برنامه‌‌‌ی خاص خود را برای تقویت انگلیسی دارند. مدیران آن معتقدند نحوه‌‌‌ی آموزش لغات در سایر مدارس به گونه‌ای‌‌‌ نیست که بتواند به دانش‌‌‌آموزان خصوصا آن‌هایی که ضعیف هستند چیز خاصی بیاموزد اما نحوه‌‌‌ی آموزش در مدارس موفقیت بار علمی و لغوی دانش‌‌‌آموزان در انگلیسی را بسیار بالا می‌‌‌برد .

انتخاب بین مهارت و محتوا بسیار مهم است. خواندن باید شامل چهار مرحله باشد که دانش‌‌‌آموزان روزانه 2 ساعت را صرف آن کنند .خواندن در گروه‌های کوچک،  خواندن کتاب‌های پرچالش با کمک معلمان، خواندن کتاب‌ها با صدای بلند یعنی معلم کتاب را بلند بخواند و دانش‌‌‌آموزان ایده‌‌‌ها یا بخشهای اصلی آن را بررسی کنند , و خواندن متن‌های کوتاه با تمرکز بر تکنیکهای خواندن و درک مفهوم .

دانش‌‌‌آموزان این مدارس هر سال دو پروژه درک مفهوم دارند  .در مدارس راهنمایی هم به آنها تبلت‌هایی داده می‌‌‌شود که پر است از کتابه‌ای مختلف و آنها باید هفت کتاب را به طور کامل بخوانند . از مهدکودک تا کلاس هشتم بر تقویت مهارت نوشتن هم تاکید بسیاری می‌‌‌شود و در سال‌های آخر دانش‌‌‌آموزان متن‌های بلندتری می‌‌‌نویسند، در این مورد هدف معلم‌ها بازبینی متن‌ها و کمک به بهبود آن‌ها است. یکی از مقامات این مدرسه میگوید: این کتابها نه فقط برای بهتر کردن مهارت خواندن بلکه برای افزایش اطلاعات بچه‌‌‌ ها در مورد فرهنگ و سایر مسائل انتخاب می‌‌‌شوند.


منبع:

http://educationnext.org/what-explains-success-academy-charter-network

کیانا حاج اسماعیلی
ارسال شده توسط : کیانا حاج اسماعیلی
Menu