براي پيشرفت در نيمسال دوم کدام ابزارها و روشها را پيشنهاد ميکنيد؟
حامد سرافراز: براي پيشرفت در نيمسال دوم بهتر است در مورد منابعي که مطالعه کرده و روشهايي که برای مطالعهی درسهای مختلف داریم بازنگري کنيم و منابعي را که نياز به تغيير دارند عوض کنيم. همچنین روشهايي را که در آنها موفقتر بودهايم جايگزين روشهاي ناموفق خود کنيم تا نتيجه بگيريم. همچنين با هدفگذاريهاي صحيح، آزمون به آزمون وضعيت خود را در هر درس به سبز و سپس آبي تغيير دهيم.
صفا شیدایی: برای کسب نتیجهی مطلوب باید روشها را به ابزارهای متناسب سنجاق کرد. همچنین انتخاب مهندسیشدهی روشها و متناسب آن ابزارها مهم است. در آغاز نیمسال دوم کارنامهی نگاه به گذشته با ایجاد زمینهی مناسب در دانشآموز او را برای تحلیل عملکردش یاری میکند؛ بنابراین کارنامهی مدرسه و دو آزمون جامع کانون ملاکهای جامع و البته موثقی هستند. با نگاهی موشکافانه به نتایج و بررسی برنامههای اجرایی باید راهکارها را اصلاح یا حتی تغییر داد. با توجه به بازههای زمانی ویژه در نیمسال دوم، کتابهای جمعبندی مانند کتاب نوروز، زرد عمومی و زرد اختصاصی و در پایههای پایینتر کتاب 10 آزمون جامع نهم مؤثر و مفید هستند.
زهره موسوی: نيمسال دوم شروعي دوباره است؛ پس دانشآموزان با نگاه به گذشته ميتوانند پيشرفت خوبي در نيمسال دوم داشته باشند، به شرط آنکه بر کارنامهی اشتباهات خود تمرکز داشته باشند. با مطالعهی اين کارنامه خواهند فهميد که کدام مباحث نياز به مطالعه و مرور بيشتری دارد. همچنين در جلسات 5نفرهی بهمنماه چون ميخواهند دستاوردهاي خود را بنويسند ميتوانند کارنامه و نتايجي را که در آزمونهاي گذشته داشتهاند مطالعه کنند تا بفهمند در کدام درسها کمکاري کردهاند.
