در جلسات اتمام حجت با حضور اولیا، مشاورهی چگونگی استفاده از دفتر برنامهریزی و اهمیت آن بیان میشود. پشتیبان در جلسهی اول به تمام سؤالات دانشآموز نسبت به چرایی استفاده از دفتر برنامهریزی پاسخ میدهد.
خواندن درسها با نوشتن ساعت مطالعه در دفتر برنامهریزی به مطالعهی دانشآموز جهت میدهد و دانشآموز متوجه اتلاف وقت خود میشود. وقتی دانشآموز پروندهی مطالعاتی یک هفتهی خود را برای تمام درسها ببیند همزمان به چند نکتهی کلیدی پی میبرد:
1- تعادل بین خواندن درسها
2- ساعت مطالعهی هر درس
3- میزان ساعات مربوط به امور دیگر (تماشای تلویزیون، کلاسهای غیر درسی، استراحت)
4- میزان ساعت اتلاف وقت در هفته
با چنین آیینهی روشن از گذشتهی درسی خود متوجه تمام کمکاریها و زمانهای ازدسترفته میشود و اگر اولیا و پشتیبان دانشآموز با بررسی دفتر و راهنمایی خود به دانشآموز کمک کنند میتواند با ثبت صحیح و همیشگی ساعات مطالعه در دفتر طلایی برنامهریزی کمکاریهای خود را جبران کند و انگیزهی بیشتری برای درس خواندن و درنتیجه پیشرفت داشته باشد.
ثبت پیوسته و صحیح ساعت مطالعه در دفتر برنامهریزی، ادامهی مسیر درس خواندن را هموارتر و جذابتر میکند. با دوستی با دفتر برنامهریزی خود را به موفقیت نزدیکتر کنید.
