در جلسهی آزمون رعایت تکنیکهای تستزنی در کنار ارائهی علم و دانش نشان از زیرکی علمی دانشآموز دارد. باید زمان خود را مدیریت کند تا دچار کمبود وقت نشود.
باید تکنیک ضربدر و منها را رعایت کند تا اشتباهات خود را کاهش دهد و از سویی باید تکنیک چند از ده را رعایت کند تا تستها را به صورت هدفمند پاسخ دهد. در پایان نیز باید به بررسی تستهای شکدار و وقتگیر بپردازد که این کار را استراتژی بازگشت مینامیم. این تکنیک مکمل سایر تکنیکهای دیگر است؛ زیرا با مشخص کردن شکدارها و وقتگیرها و مدیریت زمان در طول آزمون، زمان باقیمانده در پایان آزمون را به بررسی سؤالات وقتگیر و شکدار اختصاص میدهید. این کار باعث آرامش شما در جلسهی آزمون و کنکور میشود و ازطرفی با درایت علمی میتوانید به پاسخگویی بیشترین سؤالاتی که بر آنها مسلط هستید بپردازید و کمترین اشتباه را داشته باشید. اگر از روی بیدقتی سؤالی را پاسخ ندادید یا در ارائهی پاسخ آن اشتباه کردید- چه از نظر انتخاب گزینه و چه از نظر انتخاب شمارهی سؤال- متوجه خواهید شد و بهاصلاح آن میپردازید. این نیز نتیجهی استراتژی بازگشت است.
هوشمندانه و با هدفگذاری در کنکور حاضر شوید و همهی تکنیکها را برای نظم فکری و علمی خود رعایت کنید.
