بازیابی نخبگان کنکور از جلسات نفرات برتر - زهرا اسماعیلی

زهرا اسماعیلی رتبه 3 منطقه 3 کنکورانسانی 95 از روستای مطهر آباد زرند کرمان

بازیابی نخبگان کنکور از جلسات نفرات برتر  - زهرا اسماعیلی

زهرا اسماعیلی رتبه 3 منطقه 3 کنکورانسانی 95 از روستای مطهر آباد زرند کرمان


  • یکی از ویژگی های نوابغ، قدرت تشخیص اولویت هاست.

  • داوری و ارزیابی، حل مساله و تصمیم گیری جزو مهارت های بالای شناختی است.

  • یادداشت برداری هر کسی مربوط به خود اوست.

  • نو، پردازش دوباره ی ایده های قدیمی است.

  • خیلی از مواقع اصیل بهتر از جدید است.

  • کنکور آغاز راه است.

  • غیبت در آزمون ها باعث ناقص شدن جعبه ابزار کارنامه می شود و کارنامه ی بازیابی غنی نخواهد بود.

  • هرچه قدر که به پایان دوره نزدیک تر می شویم نقش خود فرد بیشتر می شود. شرکت در همایش ها وقت شما را می گیرد.

  • طی سال‌ها و دهه‌های گذشته، سه رویکرد وجود دارد:

    • اولین رویکرد که در گذشته بیشتر مرسوم بوده است ارزیابی از آموخته‌هاست (Assessment of Learning) که در آزمون‌های سرنوشت‌ساز نیز اتفاق می‌افتد و استرس ایجاد می‌کند. استرس نیز مانع یادگیری مناسب می‌شود.

    • رویکرد بعدی ارزیابی برای آموزش است (Assessment for Learning) که مربوط به معلمان است. در واقع با ارزیابی، معلم ها متوجه می‌شوند که دانش‌آموزان کدام مباحث را به خوبی یاد گرفته‌اند و این معادل است با این‌که آن‌ها کدام مباحث را خوب آموزش داده‌اند. البته معمولا در تمام دنیا معلمان اعتقاد ندارند نمره ی دانش‌آموزان نمره‌ی آن‌هاست. افراد موفق در شکست جلوی آینه و در موفقیت جلوی پنجره می ایستند به این معنا که در شکست ها خودشان را مسئول می‌دانند و در موفقیت ها دیگران را می‌بینند.

    • رویکرد سوم که از همه مهم‌تر و مربوط به دانش‌آموزان است عبارتست از آزمون به مثابه یادگیری (Assessment as Learning)، این‌که در حین آزمون دادن شما طراحی درس خواندنتان را انجام می‌دهید مربوط به این رویکرد است.

  • در حین آزمون دادن شما این کارها را انجام می‌دهید:

    • آموخته‌های قبلی را با روش متقاوت یاد می‌گیرید.

    • طبقه‌بندی می‌کنید

    • نقشه‌ی مطالعه خود را طراحی می‌کنید.


مصطفی صارمی
ارسال شده توسط : مصطفی صارمی
Menu