ایستگاه جبرانی، فضای امن مطالعاتی

در این فضای امن مطالعاتی، زمینه برای پیشرفت درسی دانش‌‏آموز مهیا می‌‏شود.

ایستگاه جبرانی، فضای امن مطالعاتی

‌با وجود هماهنگی برنامه‏‌ی آزمون‏‌ها با برنامه‏‌ی رسمی آموزش و پرورش، گاهی دانش‌‏آموزان به دلیل عدم هماهنگی مدرسه در یک یا دو درس یا کم‌‏کاری خود از برنامه‏‌ی راهبردی عقب می‏‌مانند. این می‏‌تواند باعث آشفتگی ذهن، ناامیدی دانش‌‏آموز  و حتی گاهی باعث تنبلی و جدا شدن از برنامه شود. یکی از ویژگی‏‌های برجسته‏‌ی برنامه‏‌ی راهبردی وجود ایستگاه‌‏های جبرانی است. در برنامه‏‌ی راهبردی آزمون‏‌ها به طور متوسط چهار ایستگاه جبرانی وجود دارد. این ایستگاه‏‌های جبرانی فضای امنی برای مطالعه‏‌ی دانش‌‏آموز ایجاد می‌‏کند تا هر زمان که دانش‌‏آموز از برنامه عقب ماند یا این‏‌که به نتیجه‌‏ی دلخواه خود نرسید مجبور نباشد به عقب برگردد و کم‏‌کاری‏‌های قبلی خود را جبران کند.

آرامش خاطر که ارمغان وجود فضای امن است باعث می‏‌شود دانش‏‌آموز بدون ترس از نتیجه به فکر یادگیری باشد و اگر نتوانست به برنامه‌‏ی آزمون برسد به فکر غیبت یا دست‌کاری نتیجه‏‌ی آزمون نیفتد. با آرامش خاطر، کم و کاستی‌های مطالعه‌‏ی خود را به ایستگاه جبرانی موکول کند. در این فضای امن مطالعاتی، زمینه برای پیشرفت درسی دانش‌‏آموز مهیا می‌‏شود.

Menu