یاد گرفتن برنامهریزی و هدفگذاری برای دانشآموزان اهمیت زیادی دارد. برنامهریزی شرط رسیدن به موفقیت است.
دفتر برنامهریزی در کانون به گونهای طراحی شده که ابزاری مهم برای برنامهریزی دانشآموزان است و دانشآموزان را برای داشتن برنامهریزی صحیح هدایت میکند تا برنامهریزی را به یک عادت تبدیل کنند.
در دفتر برنامهریزی برای هر هفته دو صفحه، یکی جدول مطالعهی روزانه و دیگری ارزیابی و تصمیم در نظر گرفته شده است. به کمک دفتر برنامهریزی دانشآموزان میتوانند رفتار آموزشی خود را رصد کنند. عملکرد دانشآموزان در پر کردن دفتر برنامهریزی، متفاوت است.
تکمیل دفتر برنامهریزی روزانه باعث میشود دانشآموز خودش را بهتر بشناسد و بتواند کار خود را ارزیابی کند. وقتی در صفحهی دوم، ارزیابی و تصمیم خود را برای هفتهی بعد مینویسد رمز موفقیت خود را بهتر متوجه میشود و موانع را برطرف میکند.
جدول تصمیمگیری کوتاهمدت روزانه، آیندهنگری و برنامهریزی درسی را به دانشآموزان میآموزد.
دفتر برنامهریزی هر کس نشاندهندهی شخصیت آموزشی و عمق کانونی بودن اوست. نگاه به گذشته در دفتر برنامهریزی دیدگاه منطقی از میزان توانایی دانشآموزان برای درس خواندن را نشان میدهد.
دفتر برنامهریزی باعث افزایش کیفیت و کمیت عملکرد مطالعاتی و درنهایت موفقیت دانشآموز میشود.
