گفتگو با پشتیبان های برتر : نازنین مخملی از اردبیل

نازنین مخملی،پشتیبان دانش آموزان دختر سوم راهنمایی از اردبیل هستم.از مهرماه به عنوان پشتیبان در کانون اردبیل مشغول به کار شدم.

گفتگو با پشتیبان های برتر : نازنین مخملی از اردبیل

 مصاحبه با رتبه ی چهارم پشتیبان های برتر در پیشرفت درسی دانش آموزان: نازنین مخملی از اردبیل

 

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

نازنین مخملی،پشتیبان دانش آموزان دختر سوم راهنمایی از اردبیل هستم.از مهرماه به عنوان پشتیبان در کانون اردبیل مشغول به کار شدم.

مدرک تحصیلی شما چیست؟

کارشناسی کامپیوتر از دانشگاه اردبیل را دارم.

آیا سابقه تدریس دارید ؟ چه درسی ؟

بله – 1سال – ریاضی

در هر کدام از پروژه ها میزان پیشرفت دانش آموزان شما چقدر بوده؟

پروژه آغاز نیم سال اول : 79%

پروژه پایان نیم سال اول : 73%

پیشرفت در امتحانات مدرسه : 94%

پروژه نوروز : 70%

آیا برای کار کردن با دانش آموزان ، تقسیم بندی خاصی برای خودتان دارید یا از روش دیگری استفاده می کنید؟

تقسیم بندی را دارم.دانش آموزانم را براساس تراز و معدل تقسیم بندی می کنم.

دانش آموزان قوی با ترازهای بالای 6000 که آنها را بیشتر به سمت مطالعه ی تست های نکته دار سوق می دهم.

دانش آموزان با ترازهای بین 5000 و 6000 که آنها را بیشتر به سمت مطالعه ی تشریحی و تقویت یک درس سوق می دهم.

دانش آموزان با ترازهای پایین 5000 که آنها را بیشتر به سمت مطالعه ی تشریحی و استفاده ی کامل از کتاب کار سوق می دهم.

علاوه بر تقسیم بندی چه روش های کلی را برای دانش آموزان خود اجرا کردید که باعث پیشرفت دانش آموزان شما شد ؟

1.  در جلسه اتمام حجت به اولیا تاکید کردم که چون من همیشه در منزل نیستم، دانش آموزان برای شروع به پی گیری بیشتری احتیاج دارند لذا هروقت دانش آموزان در منزل ساعات مطالعه شان کاهش پیدا کرد با پیامک مرا در جریان بگذارند تا من با دانش آموزان تماس بگیرم.اوایل 100% اولیا به من پیامک می زدند اما خوب الان کمتر شده است.

2.  از ابتدا به دانش آموزانم گفتم که در تماسم باشما یک سوال از یک درس می پرسم فقط برای اینکه مطمئن شوم با برنامه جلو می آیند.

3.  ترازها و پیشرفت دانش آموزانم برایم مهم است.الان مساله ضریب رشد برای همه ی دانش آموزانم مهم شده است.خودم همیشه روز جمعه کارنامه ی دانش آموزانم را می گیرم و به آنهایی که پیشرفت کرده اند و یا تراز بالا گرفته اند پیامک می زنم. دانش آموزانی که روز جمعه برای بررسی کارنامه و مشاوره می آیند از اینکه  پشتیبانشان قبل از خودشان ترازشان را دیده و می داند، خوشحال می شوند و رابطه شان با پشتیبانشان بهتر می شود.

4.  دانش آموزانم روز پنج شنبه قبل از آزمون، آزمون غیر حضوری و مطالب مارکر شده خود را مرور می کنند. الان مطمئن هستم که 70% دانش آموزانم این کار را می کنند.

5.  متوجه شدم که دانش آموزانم در تکمیل کتاب خودآموز کم کاری می کنند، لذا به آنها گفتم که هر دانش  آموز لااقل 10 لغت عربی و 10 لغت زبان را در کتاب خودآموزش وارد کند و من کتاب خودآموز آنها را با این لغات چک می کردم.

6.  در یک آزمون، یک ربع آخر آزمون به آنها فرصت دادم که خودشان پاسخ هایی که مطمئن نیستند را پاک کنند. در آن آزمون ، غلط های دانش آموزان کاهش  و ترازها افزایش پیدا کرد. از آن پس با یادآوری آن تجربه دانش آموزانم ازدادن پاسخ های شانسی پرهیز می کنند.

 

آیا در پروژه های امتحانات مدرسه و دوران نوروز روش خاصی برای پیشرفت دانش آموزان خود داشتید ؟

برای نوروز مهم ترین کارم کتاب نوروز بود و به خصوص روی دانش آموزان قوی هم تاکید داشتم که باید 100% سوالات کتاب نوروز را حل کنند.

برای ایام امتحانات تمرکزم روی کتاب های دوسالانه و مجموعه دروس بود.85% دانش آموزانم این کتاب ها را داشتند و از آن استفاده کردند.

 

 صفحه شخصی این پشتیبان

Menu