گفتگو با مادر حسین طاهری رتبه 7 کنکور ریاضی در زنگ برنامه ریزی

گفتگو با مادر حسین طاهری رتبه 7 کنکور ریاضی در زنگ برنامه ریزی 16 دی ماه.

گفتگو با مادر حسین طاهری رتبه 7 کنکور ریاضی در زنگ برنامه ریزی

برنامه زنگ برنامه ريزي

دوشنبه:  1392/10/16

مهمان برنامه: مادر حسين طاهري

كارشناس برنامه: پژمان عبدالهیان

............................


 

گفتگو با مادر حسين طاهري رتبه 7 کنکور رياضي از اهواز

 

كدام دانشگاه درس مي خوانند و چه رشته اي؟

دانشگاه شريف و رشته برق

پژمان عبدالهيان: آيا قبلا هم فكر مي كردند كه اين رشته را پذيرفته بشوند و هدفشان از درس خواندن همين بود؟

بله من بيشتر مي دانستم كه اين هدف را دارد و توانايي آن هم دارد و جايگاهش همين جاست يعني انتظار داشتم از ايشان چون ازكودكي هميشه درسهايش خوب بود و هميشه دبيران از او راضي بودند و در همه مقاطع شاگرد اول بود.

پژمان عبدالهيان: ايشان از چه مقطعي از خدمات كانون استفاده كردند؟

سال چهارم وارد كانون شدند و 20 آزمون دادند و اصلا غيبت نداشتند و من به اتفاق  خودم و پدرش مي رفتيم سر جلسه و براي برگشتن هم با هم مي آمديم و هميشه همراه ايشان بوديم

پژمان عبدالهيان: آيا در طول آزمونهاي كانون روندشان نشيب و فراز هم داشت؟

بله آزمونها را خوب مي داد ولي بعضي اوقات در درسي اشكال داشت و مي گفت درسهايي را كه خواندم آزمون قلم چي از من جلوتر است و براي همين امتحانش را يك مقدار بد ميداد و در درسهاي عمومي نتیجه اش خوب نمي شد ولي من توصيه مي كردم كه اين درسهاي عمومي را دست كم نگير.

پژمان عبدالهيان: در طول سالهاي دبيرستان شما یا پدرش ايشان را بيشتر همراهي مي كرديد ؟

بيشتر خود من، پدرش هم بود ولي من بيشتر مدرسه مي رفتم و در جلسات شركت مي كردم و هر دو درنحوه درسي وی مشاركت داشتيم و كمك مي گرفتيم و مي پرسيديم كه وضعيت درسي شان چگونه است و هميشه دبيران از ايشان راضي بودند.

پژمان عبدالهيان: در چه زمينه هاي ديگري ايشان را همراهي مي كرديد؟

در مورد انتخاب و خريد كتاب و بعضي اوقات ايشان وقت نداشت و من خودم كتاب را تهيه مي كردم و با دبيران بيشتر هماهنگ بودم و وضعيت درسي و اخلاقي ايشان را بررسي مي كردم.

پژمان عبدالهيان: شغل شما و همسرتان چیست؟

من و همسرم هر دو فرهنگي و بازنشسته هستيم

پژمان عبدالهيان: از بين خدمات كانون كه به دانش آموزان ارائه مي كنيم كدام يك بيشتر به فرزند شما كمك كرد؟

برنامه راهبردي و برگزاري آزمونهاي دو هفته يكبار كه باعث مي شد دانش آموزان بيشتر تلاش كنند و خودشان را به آزمونها برسانند و اين برنامه ها كارهايي  بود كه به حسين  جهت مي داد .

غيبت در يك آزمون مي توانست باعث ايجاد نوسان بسيار شديدي شود و باعث پيشرفت دانش آموز بشود زماني كه دانش آموز مي داند از افراد خانواده به درس خواندنش توجه دارند و پيگير تراز ونمره او هستند باعث دلگرمي و آرامش او مي شود و توصيه مي كنم كه طبق برنامه راهبردي پيش بروند و سعي نكنند خارج از اين برنامه كار كنند.

پژمان عبدالهيان: چه توصيه اي براي پدرها و مادرهاي ديگر داريد؟

توصيه ميكنم كه خيلي عادي پيش بروند و فرزندشان را با ديگران مقايسه نكنند و يك محيط آرام براي فرزندشان مهيا كنند و براي آنها ارزش قائل باشند.

 فرزند من به همه نكاتي كه پشتيبان به ايشان مي گفت كاملا عمل مي كرد و براي دانش آموزان بايد ايجاد انگيزه كنند و احترام بگذارند و به آنها اعتماد داشته باشند و اعتماد به نفس دانش آموز را بالا ببرند.

................................

تهيه و تنظيم:

شبكه خبري فناوري

www.ICTPRESS.IR

منبع :

Menu