نام و نام خانوادگی :مبینا امیری
رتبه منطقه سال 1404 :44
رتبه کشوری سال 1404 :97
نام شهر و استان :سنندج - کردستان
میانگین تراز :6800
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است :از سال 1402
شغل و تحصیلات مادر :خانه دار – فوق لیسانس
شغل و تحصیلات پدر :هیئت علمی دانشگاه - دکتری
تراز کنکور :11513
تراز سوابق تحصیلی :11311
مصاحبه گر:ناهید افضلی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
آزمون دادن یکی از مهمترین بخشهای آماده شدن برای کنکور است، و آزمونهای کانون همیشه بین دانشآموزان مطرح بوده است. من هم از این طریق وارد کانون شدم.
نمرههای امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلیتان چند شد؟
عربی ۱۹.۷۵ , سلامت ۱۸.۵، بقیه دروس ۲۰.
تراز سوابق ۱۱۲۱۱ شد.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
قرار گرفتن در موقعیت آزمون را تجربه کردم و به مرور زمان مهارتهای آزمون دادن را در خودم تقویت کردم و نکات جدیدی یاد گرفتم.
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
من در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردم.
من با برنامه راهبردی آزمونهای کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی میکنم.
من یک دانشآموز بیغیبت یا کمغیبت در آزمونهای اصلی بودم.
من با برنامه راهبردی آزمونهای کانون هماهنگ بودم
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
با توجه به شرایط در ۲ آزمون غیبت داشتم، اما در کل سعی میکردم پیوسته در آزمونها حضور داشته باشم.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
از کارنامه اصلی استفاده می کردم چون شامل درصدها و تراز بود.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله، سعی میکردم دروس جدید را تا اواسط هفته دوم مطالعه کنم و باقی زمان را تا روز جمعه , آزمونهای مختلف کار کنم و مرورهای لازم را انجام بدهم.
روش مطالعهی شما چگونه بود؟ آیا با روش بازیابی درس میخواندید یا دوبارهخوانی میکردید؟
در بازههای مختلف از هر دو روش بازیابی و دوبارهخوانی استفاده میکردم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟
علت پاسخ ندادن یا اشتباه پاسخ دادن سوالهای غلط و نزده را در دفتر مینوشتم و پاسخنامه ی این سوالات را با دقت مطالعه کرده و مطالب جدید و مهم را یادداشت میکردم. پاسخنامه سوالهای درست را هم میخواندم تا شکهایی که درمورد گزینههای دیگر سوال داشتم برطرف شود و نکته جدیدی را از دست ندهم.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکنید؟
میتوان گفت درس زیست و فیزیک نقطه قوتم است ؛ برای هردو درس از درسنامه , تستهای کتابهای کمک درسی , کلاسهای آنلاین و دبیران مدرسه کمک میگرفتم و سعی میکردم به کیفیت یادگیری بیشتر از تعداد منابع و تست و ... اهمیت بدهم.
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیلتان برای این انتخاب را بگویید.
نقش سنجشی پررنگ تر بود ، چون میتوانستم بازدهی مطالعه خودم در هفتههای گذشته را ارزیابی کنم و نقاط ضعفم را در مسیر درس خواندن پیدا کنم.
سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما میتوانستید سؤالهای ساده آزمون را تشخیص دهید؟
آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟
بله توانستم.
بله بهبود یافت.
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله دارم ؛ باعث میشود با واقعیت روند مطالعه خود آشنا شوید و سعی کنید زمانهای هدر رفت را به حداقل برسانید، سبک درسخواندن خود را بشناسید و بتوانید برای هفتههای آینده واقعبینانهتر و مفیدتر برنامهریزی کنید.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
من از کتاب ریاضیات بنفش استفاده کردم که تستهایی جالب و سطح بالاتری داشت.
شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی میدانید؟
من خودم را هم قهرمان پیوستگی و هم قهرمان پیشرفت می دانم.
بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روشهای مطالعه خود را در این درس به صورت آیتموار بنویسید.
درس زیست و فیزیک است، برای هردو درس از درسنامه , تستهای کتابهای کمک درسی , کلاسهای آنلاین و دبیران مدرسه کمک میگرفتم و سعی میکردم به کیفیت یادگیری بیشتر از تعداد منابع و تست و ... اهمیت بدهم.
در طول سال چقدر به رتبه فکر میکردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت میکردید؟
برای همه گاهی نگرانیهایی درمورد نتیجه پیش میآید، اما سعی میکردم بیشتر روی برنامههای کوتاه مدت و هفتگی تمرکز کنم تا ذهنم تا جای ممکن سمت این استرس و نگرانیها نرود.
دلیل این که در آزمونهای تابستان شرکت کردهاید چه بود؟
برای مرور دروس سالهای گذشته و آمادگی برای سال آینده در آزمون های تابستان شرکت کردم.
برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟
در طول تابستان و سال تحصیلی با توجه به برنامه ی راهبردی , برای مطالعه و مرور این دروس برنامهریزی میکردم.
چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
تستهای زماندار و آزمونی بیشتری زدم و کتاب درسی و جزوه هایم را بارها مرور کردم.
آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟
از تمام دبیران , دوستان و افرادی که در این راه همراه من بودهاند، از صمیم قلب سپاسگزارم.
فکر میکردید چنین رتبهای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف میکنید؟
انتظار رتبه زیر ۵۰۰ را داشتم، اما ۲ رقمی نه! یکی از اقوام زودتر موفق به ورود سایت و دیدن کارنامه من شده بود و با تماس ایشان از رتبه مطلع شدیم و من تا زمانی که خودم کارنامه را دیدم باور نمیکردم.
روش مطالعه موفق شما برای دروس عمومی چه بود؟
در دروس حفظی مثل دینی و سلامت , متن کتاب را با دقت میخواندم و هایلایت میکردم و برای دروس مفهومیتر مثل ادبیات و عربی از درسنامه ی کتابهای کمک درسی، ویدیوهای آموزشی و دبیران مدرسه کمک میگرفتم و نکات و جواب تمرینات را در کتاب مینوشتم. در فرجه ی امتحان هم علاوه بر مرور کامل و دقیق، پاسخنامه ی سوال های امتحانات نهایی سالهای گذشته را با دقت بررسی میکردم.
نقش پشتیبان در موفقیتتان چقدر بود؟
پشتیبان من خانم زندی با راهنماییها، یادآوری نکات لازم و همراهی خود در این مسیر یاریگر من بودهاند.
