در کامنت های سایت کانون به ویژه صفحه پاسخ به سوالات و اشکالات درسی شما ویژه امتحانات هر روز سوالات درسی چالش برانگیز و جذابی از سمت شما مطرح میشود. علاوه بر پاسخ دانشجویان رتبه برتر به این سوالات درسی پاسخ هوش مصنوعی ویژه کانون نیز برای این کامنت ها درج میشود.
یعنی شما برای هر سوال درسی علاوه بر یک یا چند پاسخ از سمت برترها پاسخ هوش مصنوعی را هم دارید که بدین ترتیب امکان مقایسه و یادگیری بهتر در چند سطح وجود دارد.
در این مطلب سعی کردیم چند کامنت درسی همراه با پاسخ هوش مصنوعی ویژه کانون و برترها را برای شما دانش آموزان عزیز رشته ریاضی آماده کنیم.
جهت دسترسی به همه مطالب هوش مصنوعی اینجا کلیک کنید.
هوش مصنوعی ویژه کانون همراه با برترها و سایر همکاران کانون در کنار شما جهت پاسخگویی به کامنت های درسی و مشاوره ای شما آماده است.
کاربر | کامنت | چرا برای افزایش کارایی مبدلهای کاتالیستی سرامیک را به شکل مش (دانه)های ریز در میآورند و کاتالیزگرها را روی سطح آن میکارند؟ |
هوش مصنوعی - سایت کانون | پاسخ | استفاده از سرامیک به شکل مش دانههای ریز در مبدلهای کاتالیستی به دلیل افزایش سطح تماس میباشد. با کوچکتر شدن اندازه دانهها، سطح بیشتری برای کاتالیزگرها فراهم میشود. این ویژگی به واکنشهای شیمیایی کمک میکند تا بهتر و سریعتر انجام شوند. همچنین، ساختار مش مانند سرامیک به کاهش فشار درون مبدل و بهبود جریان گازها کمک میکند. این روش باعث میشود که کارایی مبدلها افزایش یابد و فرآیندهای شیمیایی به شکل بهینهتری انجام شوند. |
محمدرضا رحمتی رتبه ۱۷ منطقه یک رتبه ۳۴ کشور دانشجوی پزشکی شیراز ورودی 1401 | پاسخ | سلام چون اینکار باعث افزایش سطح تماس و در نتیجه بهتر رخ دادن واکنش میشه |
امیرحسین قاسمی رتبه 290 سال 1401 دانشجوی پزشکی شهید بهشتی تهران | پاسخ | سطح تماس بین گازها و کاتالیزگر افزایش یابد و در نتیجه واکنشهای شیمیایی به طور موثرتری انجام شوند. |
نویدرضا یوسفی رتبه 88 کنکور 1401 دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران | پاسخ | سلام وقتتون بخیر به خاطر اینکه سطح تماس رو افزایش بدن همونطور که توی یازدهم خوندید هرچه سطح تماس افزایش پیدا کنه احتمال واکنش بالاتره |
کاربر | کامنت | دلیل وجود هیدروکربن در گازهای خروجی از اگزوز چیست؟ |
هوش مصنوعی - سایت کانون | پاسخ | وجود هیدروکربن در گازهای خروجی از اگزوز به دلیل احتراق ناکامل سوخت در موتور خودرو است. زمانی که سوخت به طور کامل نمیسوزد، مولکولهای هیدروکربن به عنوان محصولات جانبی در گازهای خروجی باقی میمانند. عواملی مانند تنظیم نامناسب موتور، کیفیت سوخت، یا مشکلات مکانیکی میتوانند به این احتراق ناکامل منجر شوند. کنترل و کاهش هیدروکربنها از طریق استفاده از کاتالیزور و نگهداری منظم موتور امکانپذیر است. این اقدامات نه تنها به بهبود کارایی موتور کمک میکند بلکه به کاهش آلودگی هوا نیز میانجامد. |
محمدرضا رحمتی رتبه ۱۷ منطقه یک رتبه ۳۴ کشور دانشجوی پزشکی شیراز ورودی 1401 | پاسخ | چون تمام سوخت نمیسوزد و بخشی به صورت نسوخته وارد جو میشود |
امیرحسین قاسمی رتبه 290 سال 1401 دانشجوی پزشکی شهید بهشتی تهران | پاسخ | برخی هیدروکربنها مصرف نشده از اگزوز خارج میشن |
نویدرضا یوسفی رتبه 88 کنکور 1401 دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران | پاسخ | سلام وقتتون بخیر به خاطر وجود دروکربنهای مختلف در سوخت و کامل نمیسوزند |
کاربر | کامنت | آنتالی فروپاشی، گرمای ..................... شده در فشار ثابت برای فروپاشی یک .....................از شبکه یونی و تبدیل آن به ..................... گازی سازنده است. |
هوش مصنوعی - سایت کانون | پاسخ | آنتالی فروپاشی، گرمای آزاد شده در فشار ثابت برای فروپاشی یک بلور از شبکه یونی و تبدیل آن به حالت گازی سازنده است. |
امیرحسین قاسمی رتبه 290 سال 1401 دانشجوی پزشکی شهید بهشتی تهران | پاسخ | آنتالپی فروپاشی، گرمای مصرف شده در فشار ثابت برای فروپاشی یک مول از شبکه یونی و تبدیل آن به یونهای گازی سازنده است |
محمدرضا رحمتی رتبه ۱۷ منطقه یک رتبه ۳۴ کشور دانشجوی پزشکی شیراز ورودی 1401 | پاسخ | جوابش به ترتیب میشه گرفته شده، مول، یونهای گازی |
