شایان احمدپوری رتبه 8 منطقه 3 کنکور تجربی 1404 (2 سال، 70 آزمون)

شایان احمدپوری رتبه 8 منطقه 3 کنکور تجربی 1404 (2 سال، 70 آزمون) -

شایان احمدپوری رتبه 8 منطقه 3 کنکور تجربی 1404 (2 سال، 70 آزمون)

این مصاحبه در خردادماه 1404 انجام شده است که مجددا باز نشر می گردد.


نام و نام خانوادگی  شایان احمدپوری                           

مقطع و رشته تحصیلی :   دوازدهم تجربی                                    

 نام مدرسه : فرهیختگان                           

شغل و تحصیلات مادر :   دبیر -لیسانس                                  

  شغل و تحصیلات پدر :    بازنشسته 

نام پشتیبان :    لقمان صالحی   

                      

مصاحبه گر :  لقمان صالحی   

 

  1. در آزمون ها حضوری شرکت می کنید یا آنلاین ؟ چرا ؟

حضوری شرکت می کنم – به طور کلی حضوری بودن یک آزمون به آن معنا می بخشد چرا که کنکور سراسری هم به صورت حضوری برگزار می شود و توانایی کنترل و مدیریت شرایط خاص آن نیازمند تمرین کردن و شبیه سازی این شرایط درمکانی دور از خانه و جایگاه امن ماست به علاوه خودم به شخصه در شرایط حضوری بیشتردرجو آزمون قرار می گیرم و توجه ام به سوالات و در نتیجه سرعت و دقت بیشتر می شود 

 

  1. علت پیوستگی شما در آزمون ها چیست ؟ 

به طور کلی سعی می کنم با برنامه ریزی حساب شده و البته بر طبق اصول ، خودم را به بودجه بندی آزمون برسانم قطعا در بازه هایی از سال به دلایل گوناگون ممکن است نتوان به آ مادگی مطلوب برای یک آزمون رسید اما باید توجه داشت که هر دانش آموزی دارای حداقل آمادگی برای آزمون است که برای آنها هم قطعا در هر آزمون سوالاتی هست که بتواند جواب دهد همچنین در بدترین شرایط حداقل نقاط ضعف برای دانش آموز نمایان می شود پس غیبت در یک آزمون هیچ سودی ندارد

 شایان احمدپوری رتبه 8 منطقه 3 کنکور تجربی 1404 (2 سال، 70 آزمون)

  1. برنامه شما برای آمادگی در امتحانات نهایی  مدرسه چیست ؟

در کنار دروس تخصصی سعی می کنم دروس عمومی را هم به صورت روزانه در برنامه ام پیش ببرم 

 

  1. تنظیم برنامه مطالعاتی شما بر چه اساسی است ؟ در مقابل جواب توضیح دهید .

برنامه من به صورت هفتگی است زیرا درعین اینکه دقت و جزئیات خوبی دارد دید رابه یک بازه متوسط محدود می کند که نه آنقدر کوتاه است که عدم آگاهی ازآینده ما را نگران کند و نه آنقدر بلنداست که انعطاف کافی نداشته باشد 


دفتر برنامه ریزی در اجرای برنامه مطالعاتی ، چه کمکی به شما می کند؟

باعث آگاهی بیشتر نسبت به وضعیت فعلی و دستاوردهای حال حاضرمی شود هچنین عوامل منفی موثر بر برنامه مطالعه در 

طول روز را نمایان کرده و به علاوه باعث ترغیب افزایش  ساعت مطالعه می شود

 

  1. بعد از هر آزمون کدام قسمت های کارنامه را برای خودتان تفسیر می کنید ؟

به ترتیب رتبه ، تراز و سپس درصد های هر درس به خصوص اگر آن درس مشکل ساز باشد 

 

  1. بررسی و تحلیل آزمون را چه زمانی و به چه شیوه ای انجام می دهی ؟

همان روز سوالات غلط و نزده را بررسی و دوباره حل می کنم تا متوجه شوم علت آنها چه بوده است  سپس در مورد علت های اصلی و نقاط ضعف بحث می کنم 

 

  1. امسال برنامه مدرسه و برنامه کانون را چگونه هماهنگ کردی؟

با توجه به اینکه برنامه مدرسه ما سریع تر بود این دو برنامه نه تنها متضاد نبودند بلکه به نوعی مکمل هم بودند 

 

  1.  با توجه به نمودار پیشرفت در کارنامه کاغذی علت افت و خیز خود را در آزمون ها در چه می دانید ؟ 

در بعضی از آزمون ها به علت پایه ای و کم کاری از طرف خودم و در برخی دیگر به دلیل اهداف بلند مدت و توجه کمتر 

به بودجه بندی آزمون سبب پایین آمدن آن از حد معمول خودم بوده است

 

  1.  مهم ترین ویژگی شخصیتی آموزشی شما چیست ؟ توضیح دهید

بی حاشیه بودن را از ویژگی های مهم خودم می دانم در هر مسیری در زندگی قطعا عوامل حاشیه ای و فرعی وجود دارد که به نظر من بزرگترین مانع پیشبرد راه راست است بنابراین همواره سعی می کنم در این مسیر از حواشی متعدد که آفت هر قشری از دانش آموزان است دوری کنم 

 

  1.  چه توصیه ای برای دانش آموزان کلاس دهم و یازدهم دارید ؟

دانش آموزان کلاس دهم قدم در راه طولانی و پر فراز و  نشیبی گذاشته اند و این زمان مناست ترین وقت برای تقویت پایه و اساس وضعیت درسشان است از همین حالا با مطالعه و تست زنی مناسب کار خود را در سال های بالاتر راحت تر کنند و هرچند امتحان نهایی ندارید اما از دروس عمومی غافل نشوید چرا که همین درس ها  بنیان علمی شما در سال های بالاتر را می سازد .دانش آموزان یازدهمی سعی کنند از هر گونه حاشیه دوری کنند و درس های نهایی یازدهم را جدی بگیرند و تا قبل از اردیبهشت تکمیل کنند در مبحث تست هم حتما پایه یازدهم را به صورت جدی و کامل بخوانند و در تابستان به جمع بندی مطالب پایه و در صورت امکان پیشخوانی سال آینده بپردازند 

 


  1. چه توصیه ای برای خانواده ها در سال کنکوری دانش آموز  دارید ؟ 

اگر بخواهم یک نکته بگویم این است که سعی کنند در این بازه زمانی همواره تکیه گاه و پشتوانه معنوی دانش آموزباشند و در عین جدی گرفتن نتایج و عملکرد و ساعت مطالعه وی از هر گونه مقایسه و سرزنش بی دلیل بپرهیزند و در عوض با یک دیدگاه منطقی به بررسی عوامل مشکل زا در روند درسی بپردازند  با ایجاد فضای آرام و خودداری از مهمانی و مسافرت افراطی به پیشرفت وی کمک کنند در این مسیر هموراه نامیدی و شکست وجود دارد و در این زمان خانواده است که می تواند با مشورت منطقی و حمایت معنوی سلامت روان فرد را حفظ کند 

 

 

Menu